Startkaart aanvragen of niet, ik twijfel!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

mriinaa

Startkaart aanvragen of niet, ik twijfel!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-07 17:46

Ik zal de situatie uit proberen te leggen:
Ik heb twee verzorgpaarden, een van 18 en een van 3. Die van 3 gaan we deze winter zadelmak maken, en met die van 18 kan ik (denk ik) wel een fatsoenlijke B-proef neerzetten.
Om me heen zie ik erg veel mensen die regelmatig wedstrijden rijden. Nu zit het bij mij ook ongelooflijk erg te kriebelen om zelf wedstrijden te rijden. Dus van de ene kant zeg ik: ik vraag die startkaart aan, ik wil graag wedstrijden rijden.

Maar nu komt de andere kant: die van 3 wil ik straks ook gaan uitbrengen, maar ik weet nog niet hoe lang dat gaat duren. En als we met het inrijden gaan beginnen, zal ik waarschijnlijk minder tijd hebben om die 18-jarige te rijden. Dan zal ik denk ik ook een stuk minder wedstrijden gaan rijden.

Ik zit dus met het dilemma of ik die kosten voor een startkaart wil maken voor (misschien) maar een paar wedstrijdjes.
Wie kan mij helpen?!

superlise

Re: Startkaart aanvragen of niet, ik twijfel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 17:50

Je betaald een startkaart per jaar volgens mij, dus je kan nu nog een startkaart aanvragen voor dit jaar met je 18 jarige en ik zou dan eigenlijk ook volgend jaar nog met je 18 jarige door gaan als dat lukt. voordat je 3 jarige helemaal wedstrijd-klaar is duurt nog wel even en dan zit je al tegen 2009 aan.
dus ik zou lekker het aankomende 1,5 jaar nog starten en dan met die jonge beginnen op wedstrijd. Ik denk dat het volgend jaar ook goed te combineren is hoor.

Itismei

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 17:54

Gewoon voor dit jaar een start kaart voor je 18-jarige aanvragen. Kun jij in de tussentijd alvast wat wedstrijdervaring opdoen en met de 3-jarig aan het werk gaan. Dat is ook wel lekker hoor, om zelf al wat wedstijdervaring te hebben voordat je met zo'n jonkie gaat starten.

En met de driejarige zul je toch nog niet meer dan paar keer per week 20 minuutjes kunnen rijden, dus je zou best genoeg tijd over moeten kunnen houden om te trainen (en starten dus) met je 3-jarige.

Gewoon doen dus!

broertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 21:43

Ben het met het bovenstaande eens!
Zou nog lekker genieten en ervaring opdoen, alleen maar handig straks met een jonkie. Je kan hem toch niet gelijk gaan uitbrengen en als je dat al wel doet kan die toch niet gelijk ieder weekend mee. Valt dus prima te combineren en je kan een 3 jarige sneller een dagje laten staan zodat je nog wat extra met die andere kan oefenen.
Wat je kan rijden aan wedstrijden is dus mooi meegenomen!

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 10:49

ik ga ook met de bokker hierboven mee. En zo heel veel moet je een jong paard toch niet rijden (om te beginnen 1 keer in de week een 20 minuutjes) dus je houdt tijd genoeg over voor het andere paard hoor!