paard wilt niet achteruit de trailer uit!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

PalermoZ

paard wilt niet achteruit de trailer uit!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-07 10:32

help! dit is heel vervelend, mijn paard wilt niet achteruit de trailer uitlopen, we hebben het een aantal keer geprobeerd maar dan draait ze zich om en rent er uit, hoe kan ik dit haar leren? Tis natuurlijk wel gevaarlijk dit korte draaien! Laatst zat ik tussen mn paard en de stang voorin de trailer vast... mn arme rug!

Passiepaard

Re: paard wilt niet achteruit de trailer uit!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 10:36

De mijne deed dat ook. Wij hebben met zn drieen gedaan. Iemand voor staan, en twee mensen zijkanten achter met een longeerlijn naar het halster toen ging het wel. Succes! Het is een hele heisa....

Tomaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 11:08

Oefen eerst met achterwaarts gaan in smalle ruimtes en achterwaarst gaan over balken heen. Hierdoor krijgt het paard meer controle over de benen tijdens het achterwaarst gaan. En daardoor ook meer vertrouwen.

ciskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 11:13

probeer eens met een paar plakken hooi/stro onder de laadklep zodat de trailer niet beweegt als hij op de klep gaat staan. (laadklep is dan vlak namelijk en dan voelen ze het verschil tussen laadvloer en laadklep niet zo) mijn tinker heeft hetzelfde probleem en nu is het opgelost. dat afstapje hoef je je niet druk om te maken. of met de klep op een stoeprandje ofzo zetten durf te wedden dat hij er dan zo uitloopt.

succes

Eowyn3003

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 11:16

Of een trailer kopen met zo'n voordeur. Dan kan je paard er langs daar uit. Maar ja, daar is het échte probleem niet mee opgelost hé

Sullie97

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 11:19

Dit probleem is voor mij HEEL herkenbaar!!! Mijn paard durfde en durft al niet vanaf zijn derde (hij is nu 10) achterwaarts de trailer af. Wij hebben hem naar mijn trainer (een bekende in de buurt) gebracht, die dacht dat het haar wel zou lukken samen met haar man. Dit is helaas niet gelukt, ook bij mijn vorige trainer was het niet gelukt. Thuis lukt het heel goed om hem achterwaarts te krijgen, maar dan met veel moeite (niet op de trailer dus)! Wij laten hem nu iedere keer gewoon omdraaien, omdat we wat dat betreft niet door hem doordringen. Waarschijnlijk heeft hij als veulen of heel jong paard zijnde een trauma opgelopen met het afgaan van een trailer, want verder durft hij alles en doet gewoon alles, een koude kikker dus. Sommige dingen moet je gewoon laten gaan en daar genoegen meenemen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 14:38

ik weet wat je bedoelt heb het gisteren meegemaakt dat ze eerst de trailer niet in gaat staat zi in de trailer gaat ze omhoog en dan gaat ze liggen stampen van kwaadheid dan is ze rustig als de klep omhoog en teon we onderweg gingen ging met een vriend achter dee trailer rijden en dan zie ik dat heel de hooi net door heel de trailer wordt gegooit.
komen we op de besteming wilt ze der niet uit het zeker een half uur geduurt voor dat ze der uit was.
en dit was de 2e keer volgende week moet ze weer mee terug naar huis.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 14:40

Eowyn3003 schreef:
Of een trailer kopen met zo'n voordeur. Dan kan je paard er langs daar uit. Maar ja, daar is het échte probleem niet mee opgelost hé

een Ifor Williams.. met voorlaadklep..

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 08:04

trailertraining gaan volgen ipv andere trailer kopen, stuk goedkoper en beter voor je paard zn vertrouwen Lachen

even zonder gekheid, hoe laadt je paard verder? gaat ie er wel braaf op? Probeer anders eens op eerst alleen op de klep te lopen en dan weer achteruit, vervolgens een stapje verder en weer terug, dat bouw je uit tot je helemaal in de trailer staat. Je zult zien dat als je het langzaam maar zeker heb opgebouwd dat het achterwaarts dan geen issue meer is.
Kijk eens in de zoekfunctie, er zijn al heel wat trailerlaadtopics voorbij gekomen de laatste tijd. Ook in de bokt wiki kun je er eea over terug vinden.

PalermoZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-07 08:15

heey cissy! ze loopt zo de trailer in, ik hoef bijna niet mee te lopen.. Ik zal jullie adviezen de volgende keer gebruiken! bedankt allemaal!

P.S behalve dan het advies om een nieuwe trailer te kopen want dat is veeels te duur!

Eowyn3003

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 09:40

Je kan ook natuurlijk een tweedehandse kopen en je andere verkopen. Maarja, ze loopt dan nog altijd niet achteruit hé.

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 09:45

missfcdb schreef:
ik weet wat je bedoelt heb het gisteren meegemaakt dat ze eerst de trailer niet in gaat staat zi in de trailer gaat ze omhoog en dan gaat ze liggen stampen van kwaadheid dan is ze rustig als de klep omhoog en teon we onderweg gingen ging met een vriend achter dee trailer rijden en dan zie ik dat heel de hooi net door heel de trailer wordt gegooit.
komen we op de besteming wilt ze der niet uit het zeker een half uur geduurt voor dat ze der uit was.
en dit was de 2e keer volgende week moet ze weer mee terug naar huis.

Heerlijk helder geschreven zo. Huilen

@TS: Ik zou inderdaad niet op stel en sprong een nieuwe trailer kopen, maar investeer wel in een goede trailercursus. Petra Vlasblom van www.2moons.nl kan jou hier vast wel mee helpen, of iemand anders die vaker met die bijltje heeft gehakt.