Welke auto voor de trailer

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Roxx

Welke auto voor de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-07 00:00

Ik heb vandaag mijn ontzettend fijne Suzuki Grand Vitara total loss gereden. Boos! Nu moet er dus een andere auto komen. Ik twijfel nu erg of ik weer een Grand Vitara zal kopen, of toch een gewone personenauto. De Suzuki reed namelijk 1:10 op benzine en dat werd best een dure hobby. Aangezien ik de komende tijd voor m'n werk waarschijnlijk een stuk meer kilometers zal moeten maken, overweeg ik ernstig om toch maar voor een diesel personenauto te gaan. Mijn vraag aan jullie is: welke personenauto op diesel is geschikt om een 1,5 paards trailer met een groot paard erin veilig te trekken? Het budget is ongeveer E 10.000,--.

Roxx

Re: Welke auto voor de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-07 21:20

Niemand?

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 05:35

Mercedes C220 CDI deed het prima met tweepaardstrailer en 1 paard erin (2 gaat nét niet en hij mag het ook niet trekken).
Hij mag 1600 kg trekken.
BTW die van ons was van 2001, ik weet niet wat de oudere modellen mogen trekken, maar dat kan je zo op Autotrader nakijken.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 05:48

ja, dat is echt een budget auto.... not!

Ik zou gaan voor een 2.0 Ford mondeo en probeer dan de Ghia uitvoering te kopen met werkende airco! Voor 10.000 koop je een vrij jonge auto!

Maar ook een toyota Carina, Opel Vectra, Volkswagen golf, Noem maar op, ze kunnen in de diesel uitvoering prima een 1,5 paardstrailer trekken.
Echt keus te over!

Ik heb binnenkort een Kia Sportage, maar ik vrees ook het slurpgedrag van deze auto, afwachten maar...

sdi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 07:20

Tip (uit eigen ervaring): Ford Mondeo 2.0 tddi (115pk) of meer.
Vanaf de bouwjaren 2001 - 2006. Wagen is de te krijgen voor je budget. Mogen 1400kg trekken. Sommige zelfs 1600kg.

Heb zelf ook een 2.0 tddi (115pk), 2001. Gaat echt super, met trailer, wagen blijft stabiel, voldoende power.
Tip: er is ook een tdci versie van de 2.0 motor, die kun je beter niet kopen van de bouwjaren 2001 - 2003, er waren nogal wat problemen met deze 1e fase. Daarna is geen probleem. Algemeen zwak punt van de mondeo's: De airco gaat vaak stuk bij deze wagens, zwak punt, kan je veel centen (800 euro)kosten, maar dat hoeft niet.

Heb ook in het verleden wel eens met een vw golf (iv) 1.9 tdi (130pk) met trailer gereden. Motorisch prima, nadeel is het wat lagere eigen gewicht van die wagens.

Andere wagens die goed geschikt zijn:
Peugeot 406 hdi
VW Passat TDI

Ibalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 07:27

He stuntpiloot Knipoog
Verder alles goed me jezelf??

Wij hebben een peugot 406 break station)
Deze auto is trekauto vanhet jaar geweest. Ik vind het fijn rijden met de trailer.
Beter dan de mercedes van pa.
Hij is er natuurlijk ook in een gewone uitvoering maar dan moet je even controleren hoeveel deze mag trekken.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 07:33

Wij hebben nog steeds goede ervaringen met een Mazda 626 station diesel (mag 1500 trekken) en een 1.5-paardstrailer, ook met een groot paard erin. Verschillende vrienden en kennissen hebben een Mazda 626 waar ze een trailer mee trekken en ook zij zijn enthousiast.

Over de Ford Mondeo hoor ik ook goede verhalen, maar ik heb er zelf weinig ervaring mee.

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 09:29

Als je een oudere c220 zou aanschaffen, dan moet dat zeker lukken voor dat geld.
Die van ons hebben we afgelopen febr. verkocht voor bijna 14.000 euro, dus als je een auto van een paar jaar ouder pakt, kom je wel aan je budget.

Roxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-07 11:52

Okay, bedankt voor jullie tips! @ Ibalia: ja, op wat spierpijn en blauwe plekken na gaat het goed.

Ik ben persoonlijk niet zo'n Ford-mens. Zit nu te denken aan een zware Peugeot of een VW Passat sedan. Die laatste vind ik wel erg mooi. Iemand daar nog ervaringen mee?

slowhandfh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 12:00

Een auto moet minstens 1700kg aan trekkracht, geremd hebben. Een Diesel heeft meer trekkracht dan een benzine uitvoering. Je moet er wel rekening mee houden dat een diesel duurder is in de wegenbelasting ,maar wel goedkoper in onderhoud. Kijk eens bij autotrader. Volvo v40, Mercedes cdi200, vw passat,Audi a4, renault laguna. Japanners zijn zeer betrouwbaar, maar onderdelen zijn vaak erg duur. Ook speelt het verbruik mee. Deze auto,s zitten ongeveer rond 1.14 p/km Diesel. Als je zo 17.000km per jaar rijd haal je het eruit om diesel te gaan rijden.

sdi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 12:24

In eerder topic al eens een reactie gegeven over kennisen van ons met een Passat sedan 1.9 tdi 130pk. Motorisch zat vermogen. Auto is achter wat slap geveerd en hangt snel door, Zij moeten de achterbak niet hele maal vol laden om de trailer het lekkerst erachter te laten hangen.
Anders kun je voor weinig iets zwaardere vering erin laten zetten.
Een Passat, is wel vrij duur in aanschaf omdat het een passat is.

Een volvo V40, is nou net ff geen fijne trekauto, spreek uit ervaring daar wel eens mee gereden met een turbo diesel. Die wagen reageert m.i. schokkerig op een trailer.

Met mijn modeo trek ik een 1,5 paard trailer van 520 kg leeg en 730 kg paard erin. Samen 1250kg (gewogen op weegbrug). Dit gaat goed.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 15:41

1700kg trekgewicht voor een 1 paards trailer?
Ik denk dat je in de war bent met een 2 paards.

Gemiddeld kan je een paard op 600( sommigen 700) kg zetten, trailer 600 kg( behalve natuurlijk weer de Ifor1.5 paards die ik heb) dus heb je met 1400kg ruim voldoende!

En dat hebben de meeste grote middenklassen!

Als je voor een passat gaat moet je idd de slappe vering meenemen, die auto's zijn gewoon niet gebouwd als werkpaard!
Zeker de sedan niet! Denk aan al die leasebakken die alleen op snelheid en comfort zijn gebouwd.

Dikke peus heb ik daar geen ervaring mee.Maar wel een mooie auto.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 16:11

Ik rij een Fiat Stilo Multiwagon maar dat haal je niet voor dat budget, of je moet tweedehands gaan. Nadeel aan deze auto is dat hij vrij laag op de weg ligt (met de onderkant > drempeltjes).