Rieja schreef:Rijden door een instructeur oid kan imo wel handig zijn, maar dan om het '' navoelen'', vooral IN de les. Mijn instrcutrice stapt er af en toe ook wel eens op, laat mij zien hoe het moet, geeft tekst en uitleg, voelt zelf het paard....als ik er dan weer opstap, is m''n paard '' anders'' en kan ik aanvoelen hoe het hoort te voelen.
Ja, hier ben ik het mee eens. Zo kan ik ook zien wat ze bedoeld en daarna zelf voelen hoe hij dus anders loopt. Maar voor een wedstrijd niet alleen de instructrice erop, dat vind ik niet nodig ook.
Wij rijden met zijn drie-en op Duvel en we hebben wel alledrie les van dezelfde instructrice, maar je rijdt toch alledrie anders. Ik rijd altijd zaterdag en zondag en heb meestal op zondag wedstrijden als ik wedstrijden heb. Ik rijd hem dus meestal zelf, de dag voor ik wedstrijd heb. Maar als ik een keer op zaterdag ga starten, dan heeft Mandy de dag ervoor gereden, want die heeft altijd les op vrijdag. Dat maakt me ook niet echt uit.
De dag voor mijn wedstrijd Duvel door mijn instructeur laten rijden zou waarschijnlijk zelfs averechts werken, want als Duvel een dag flink gewerkt heeft, wil hij de dag erna meestal niet nog een keer keihard werken, is waarschijnlijk ook een beetje een spierenprobleem, maar ik denk ook wel een beetje motivatie. Duvel heeft veel afleiding nodig en je kunt hem niet iedere dag hetzelfde laten doen, dan vertiktie het op een gegeven moment gewoon.