Wintervacht nu al

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

kimmetje11

Wintervacht nu al

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-07 16:11

Hallo, ik vraag me af < mijn Igor en bijna alle paarden hier bij ons op stal, krijgen nu al een wintervacht.
Overdags lopen ze wel buiten, ook als het regent.
Stalhouder zegt dat het komt door de regen, klopt dat.
Iedereen op stal hebben het eigenlijk nog nooit meegemaakt en ik al helemaal niet omdat hij mijn eerste paard is.
Is het echt zo bar slecht weer geweest dan en moet ik hem scheren of maar gewoon zo laten.
Ik rijdt hem niet omdat hij hoefkatrol heeft maar krijgt hij dan in de winter nog wel een wintervacht als het straks weer warmer wordt.
Hij moet in de winter ook overdags naar buiten vanwege de hoefkatrol, maar ik zet hem liever niet onder dekens dan omdat ook een regendeken toch uiteindelijk nat wordt
Hopelijk niet een al te domme vraag en meschien hoort het wel zo maar ja toch maar even vragen hoe dat nou kan. Haha!

Zaina

Re: Wintervacht nu al

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 16:14

haha nou bij ons hebben alle paarden gewoon een mooie zomervacht, behalve mijn sultan :s bij hem zijn zijn haren vrij lang, maar hij heeft nog niet echt een goeie zomervacht gehad. hij is bij zijn vorige eigenaar nog vrij laat geschoren waarschijnlijk waardoor zijn zomervacht verpest is. ik hoop dat dit nog goed komt deze zomer!
en ik zou dus je paard niet scheren en het gewoon zo laten, het word dit weekend 30 graden! dus dan zullen ze zich wel weer aanpassen

_Dunja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 17:49

Komt denk ik gewoon door het vieze weer van de laatste tijd.
Wacht maar tot het weer straks omslaat dan gaat je paard vanzelf
zijn zomervacht weer krijgen hoor !!!

succes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 17:52

Zodra het buiten eerder donker word beginnen ze al met wintervacht aan maken.

Denk dat dankzij het weer het wat sneller gaat, plus dat de haren recht op gaan staan om zich warm te houden.

Joy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 11:15

Judith_ schreef:
Zodra het buiten eerder donker word beginnen ze al met wintervacht aan maken.

Denk dat dankzij het weer het wat sneller gaat, plus dat de haren recht op gaan staan om zich warm te houden.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 22:47

Mijn oude merrie (30) is ook al aan het verharen. Ze maakt zich volgens mij al langzaam op voor de komende winter. Mijn paard heeft echter nog gewoon zijn zomervacht, en daar komt geen haartje vanaf...

toverpaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 08:28

kimmetje11 schreef:
maar ik zet hem liever niet onder dekens dan omdat ook een regendeken toch uiteindelijk nat wordt

Natuurlijk hoef je hem niet onder een deken te zetten,maar ik wilde toch even zeggen dat als je een echt goede regendeken hebt, deze echt niet doorlekt.Daar moet een paard eigenlijk een hele winter mee buiten kunnen staan al regent het een winter lang.

_Dunja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 08:35

Een regendeken is helemaal niet fijn voor een paard,
op het moment dat het kouder word en je legt een regendeken
op een paard dan kan hij zichzelf nauwelijks warm houden.

De haren van een paard gaan omhoog staan als het regent om zich
zelf warm te houden, dit kan hij niet doen op het moment dat er
een deken op ligt.

raizarobin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 08:38

paarden maken een wintervacht aan als de dagen korter worden en dat worden ze alweer want 21 juni was de langste dag. Dus zo gek is het niet dat ze al gaan verharen

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 08:39

Het wordt weer eerder donker buiten, daarom zullen veel paarden al gaan verharen/dikkere vacht krijgen.