Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Michelle99 schreef:Als het hangen lang genoeg duurt om halsters kapot te maken, weet je bijna zeker dat ze inmiddels een wervel scheef heeft. Kan je gelijk de osteopaat bellen. Als ze hangt en gelijk weer los is, ziet ze op den duur dat er niets aan de hand is en stopt ze vanzelf met hangen.
beetje overdreven hoor

Yetse schreef:Rust, geduld, respect, vertrouwen uitstralen zijn de meeste dingen die effect hebben.
Belonen voor goed gedrag. En probeer anders eens een Kavalkade Elastic halster, ik heb er ook 1, daar zit in het kopstuk achter de oren en op het neusdeel elastisch materiaal met neopreen, dat rekt iets mee.
En blijven oefenen. Dit is niet zomaar even makkelijk op te lossen is, dit kost tijd.
Haal er hulp bij, blijf niet in je eentje modderen.

Citaat:je gaat me toch niet vertellen dat mijn paard nu al een wervel scheef heeft Tong uitsteken beetje overdreven hoor
LiNDz schreef:hoi allemaal
Ik zit met een probleem, sinds een aantal weken heb ik een lieve 4 jarige oldenburger merrie, die nu net 4 maanden zadelmak is.
Onder het zadel is ze hardstikke braaf en leert snel, in de omgang is het ook een lieverd, maar nog wel jong.
Het probleem is alleen, op de poetsplaats, staat ze met haar halster vast tussen 2 palen. Niks bijzonders. Ze gaat er braaf staan, laat zich vastzetten en je kan rustig om dr heen lopen, poetsen, opzadelen, enz.
Maar ze hoeft maar 1x ergens van op te kijken (niet direct schrikken, alleen opkijken), dat ze opeens druk op haar halster voelt, raakt in paniek en gaat gigantisch hangen net zo lang tot het halster kapot is, en staat dan beduusd stil, te kijken 'wat was dat?'
Zo zijn er dus al diverse halster kapot gegaan
Wat moet ik hieraan doen?
Ik kan haar natuurlijk ook niet vastbinden en in de stal opzadelen, maar ik vind dat ze het moet leren.
Ze lijkt allemaal braaf, totdat ze opeens een druk voelt als ze bijv opeens iets ziet en merkt dat ze vaststaat en er is totale paniek
Bij mij staat Fleur nu ook altijd los