de hele veluwe trail rijden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

woeliej

de hele veluwe trail rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-07 07:56

Samen met leoni_ (hier ook van bokt) was ik van plan om de hele veluwe trail te gaan rijden deze vakantie.

Is er iemand hier op bokt die dat al eens heeft gedaan? Is de route goed te volgen? Was het makkelijk een overnachtingsplaats te vinden en zoja was dat duur? En zit voer daar bij in?

En hoe moet je dat doen met drinken voor het paard onderweg?

Kortom, eigenlijk weet ik niet goed wat ik tegen zou komen met een rit van zo'n lengte, dus wie heeft er tips? Ook voor een betaalbare zadeltas die toch erg veel ruimte heeft?

Tessa

Re: de hele veluwe trail rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 08:14

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 10:36

koop een opvouwbare emmer, die hadden ze laatst bij de Xenos. die kan je meenemen in je zadeltas. En bij restaurantjes etc vragen om wat water voor je paarden.

Het zal je verbazen hoe weinig ze dringen onderweg. Vaak gaan paarden pas drinken als ze weer enige tijd rustig in de wei hebben gestaan. Dat is eigenlijk ook beter ivm koliek.

Wij maken veel lang dagtochten door de duinen hier en hebben ons meermalen verbaasd over het feit dat de paarden onderweg amper willen drinken. Eerst maakten we daar ons ook zorgen over, maar nu niet meer.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 08:08

Anouar drinkt onderweg gewoon uit plassen, de meest van tijd liggen er genoeg in Nederland Haha!
Vorig jaar op trektocht was hij in begin de enige van de vier die om de haveklap stond te zuipen. Na een paar dagen stonden ze met z'n vieren uit elke plas te drinken.

Oefen van te voren wel met drinken uit een emmer, want drinken onderweg is heel belangrijk. Ze krijgen er echt geen koliek van hoor.

Ik heb niet de hele vele trail gereden, maar wel veel stukken. Het is opzich goed te doen qua routeaanduiding. Maar zorg wel voor een goede kaart. Mocht je toch per ongeluk van de route zijn dan ret je het niet met de kaartjes van de veluwetrail (is mijn ervaring)
Zorg ook dat je paard echt goed verkeersmak is, je gaat een aantal keer de snelweg onderdoor of overheen en je steekt spoorwegen over.