Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
mistery schreef:Daar heb ik soms ook last van! Echt heel vervelend, zelf weet ik ook geen oplossing.
hou dit dus even in de gaten..

Ik kreeg weer steeds meer last en ging toen naar een andere manueel therapeut, die kraakte me en gaf me oefeningen mee om me onderste buikspieren te trainen. Dit helpt ook wel, maar toch minder dan die andere en tis best lastig echt regelmatig die oefeningen te doen
Hij zei je moet je bekken meer kantelen. Je moet niet op je stuitje gaan zitten, want dan krijg je schokken door je ruggenwervel. Je moet echt letten op je zitbeenknobbels.
Ik heb hele lessen zonder beugels en gereden. Vooral veel op de volte. Ik moest of de teugels in 1 hand doen of helemaal geen. En alleen maar op mn zit stuuren en overgangen rijden. NOU geloof mij, dan weet je echt wel waar die knobbels zitten en hoe je ze moet gebruiken! Ik heb nu vrijwel nooit last meer. Dus als je last krijgt van je rug beugels uit! Dan zit je goed! Ramoon12 schreef:Ik heb alleen moeite met doorzitten, ik krijg dan bepaalde schokken in mijn rug, die me gewoon tranen in mijn ogen bezorgen.
Max_lover schreef:ja dat is erg lastig :s
dat heb ik ook wel eens als ik de hoeven van mijn verzorg fries uit heb gekrapt, soms gaat die dan hangen.
maar ik heb er wel een leuke oefening voor, dat doe ik ook wel eens als ik last heb van mijn rug. Ik heb soms ook wel eens rug klachten (heb ik van mijn tante kado gekregen :p)
Tip 1,, dan moet je op je buik gaan liggen en dan een opgerolde deken of een dikke kussen onder je heupen leggen. dan je armen onder je hoofd en doe je je benen langzaam omhoog en laat je ze naar een paar seconden weer zakken.
Tip 2,, je kunt ook een stofzuiger naar doen. dan ga je op handen en knieën zitten en beweeg je naar voren en ga je met je hoofd vlak over de grond naar achteren, en dan een paar keer.
Tip 3,, je gaat een kat en een hond naar doen. je gaat weer op handen en knieën zitten. een kat maakt zijn rug bol een en hond hol en dat doe je dan omstebeurten.
Tip 4,, je gaat met je rug tegen de muur staan en ga in een zittende houding staan (zonder stoel natuurlijk) dat is goed voor je been spieren maar ook wel voor je rug.
Dit soort oefeningen doe ik wel eens, is erg goed voor je rug maar ook erg leuk.
En ik denk dat je dan iets te gespannen zit met het rijden. iets onspanner gaan zitten.
veel sucses verder met je rug.