Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

)bij me. Daarmee kan ik andere paarden prima op afstand houden, zonder zelf in gevaar te komen.
en inderdaad een lang touw of zweepje meenemen. Als de rest dan te laks is om zn paard op te voeden dan kun je ze tenminste op afstand houden.
Anoniem schreef:Bij m'n huidige verzorgpony is maar 1 weiland, dus alles staat gewoon bij elkaar en dat gaan ze denk ik ook niet veranderen omdat een paar mensen het niet prettig vinden. Paarden met een touw of afstand houden heeft geen zin.. vooral die 2 jarige heeft er gewoon lak aan

Citaat:Idem bij de poort, wie er mee door heen glipt heeft de stroomdraad dtegen zijn donder...dan glippen ze echt niet mee hoor, staan wel eerder stil
Eruit halen met andere paarden gaat goed, alleen laat ik hem zelf altijd de wei uitlopen, zodat ik het hek dicht kan doen en we niet op een kluitje in de brandnetels staan. Het hangt ook zeker af van bij wat voor paarden hij bij staat, maar bij Coen is het makkelijk omdat ik hem zelf uit de wei laat lopen en andere paarden dus evt kan tegen houden
zorgen dat jij 'de baas' kan zijn in het land. Komen paarden op je afgestormd, maak jezelf groot en brul een keer, desnoods een schijnbeweging hun kant op, zodat ze weer van je wegrennen. (en eis van je paard dat ie jou blijft volgen) Als paarden zich opdringen waar ik sta, kan ik ook in een tirade uitbarsten...en dat heeft vaak resultaat.