Dierenbescherming inlichten

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Preddy

Dierenbescherming inlichten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-07 20:18

Hoe gaat dat in zn werk?? Krijgt de desbetreffende persoon een waarschuwing? Of meteen een boete? (Hangt natuurlijk van de ernst van de klacht af maar ga even uit van verwaarlozing) En kun je anoniem melden? Ik hoop dat ik even wat meer info kan krijgen..

(geen id of dit goed staat, verplaats anders maar!)

sonjim

Re: Dierenbescherming inlichten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 20:20

Ik heb laatst een melding gedaan en dan willen ze echt je gegevens hebben, maar je gegevens worden niet doorgegeven aan de dader. Straf is denk ik afhankelijk van de zwaarte van de mishandeling. o ja je krijgt een brief thuis en kunt na 4 weken bellen wat er gedaan is met de melding.

d0rien1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 10:04

Ik heb ook ooit eens een melding gedaan. Je moest inderdaad je gegevens doorgeven, maar dit werd niet doorgegeven aan de betreffende persoon/bedrijf. Ze hebben er toen een controleur op afgestuurd en inderdaad na een paar weken konden we bellen wat de uitslag was.. helaas hadden zij niet aangetroffen wat we daar normaal aantroffen..

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 04:26

je doet een melding, en dan gaat er iemand kijken en dan controleert of de klacht gegrond is ...
pas daarna kan er eventuele actie ondernomen wat meestal als eertse een waarschuwing is

Celinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 13:43

Jaaa idd! Aan bovenstaande berichten is eigenlijk niet echt iets toe te voegen. Waar je wel voor moet uitkijken, is dat je niet tegen de persoon zegt (waartegen je een melding gaat maken) dat je naar dierenbescherming gaat. De desbetreffende persoon heeft dan de tijd om zijn troep op te ruimen! En maakt je melding helemaal niks uit. Dat is bij mij namelijk gebeurd:+ njaaa

Heel erg veel succes!
-x- Céline

Lauren_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 07:34

Anoniem kan Knipoog

PrinsesJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 16:38

een tijd geleden hebben mijn ouders en ik daar ook melding van gedaan ze vragen wel je gegevens en alles maar als je wilt enzo laten ze dit helemaal niet weten aan de persoon(en) waarover dit gaat.. dit ging over een paard die op de grond van weer iemand anders stond en die wou niet dat de dierenbescherming zijn land op kwam daardoor kon de dierenbescherming helaas niks doen..

roosjeroos93

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 18:54

Lauren_1 schreef:
Anoniem kan Knipoog

ja maar als je het anoniem doet dan gaan ze er meestal niet heen (behalve als het echt erg is, dat heb ik een keer gezien in zo'n programma, het was wel nederlands!!!! volgens mij op rtl!!!!)

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 21:55

Als er iets is, bel dan de AID, de DB heb je geen drol aan.

ankJJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 20:25

Celinee schreef:
Jaaa idd! Aan bovenstaande berichten is eigenlijk niet echt iets toe te voegen. Waar je wel voor moet uitkijken, is dat je niet tegen de persoon zegt (waartegen je een melding gaat maken) dat je naar dierenbescherming gaat. De desbetreffende persoon heeft dan de tijd om zijn troep op te ruimen! En maakt je melding helemaal niks uit. Dat is bij mij namelijk gebeurd:+ njaaa

Heel erg veel succes!
-x- Céline

gewoon tegen niemand vertellen alleen maat\r tegen mensen die je vertrouwd Bloos

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 19:07

Ik heb het toen ook op bokt gezet en toch staan de paarden er nog hetzelfde bij. Ik heb de eigenaar wel aangesroken op de slechte verzorging van de paarden, maar dat interesseerde hem niet echt.

Painters

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 10:16

Als je bij de DB een klacht indient noteren zij idd. je gegevens (je blijft ook anoniem bij de dader), vervolgens sturen zij iemand van de AID (=inspectiedienst) langs (als het een gegronde klacht is).
Helaas kunnen de DB en AID lang niet altijd wat doen omdat de wetgeving in NL zo krom is... vaak komt iemand er dus met een waarschuwing vanaf...

xrenox

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 16:02

je kunt ook melding maken via de site van de DB.