Wanneer geven jullie een 9 voor de verzorging?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

row_bow

Wanneer geven jullie een 9 voor de verzorging?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-07 08:57

Nou las ik laatst een protocol van iemand, en toen zag ik daar een 9 voor verzorging staan.
Met daarachter als commentaar geschreven; Tip top!
Nou heb ik dat nog nooit gehad, terwijl ik het idee heb dat ik vaak alles heb gedaan aan de verzorging.

Dus nu vraag ik me af; Wanneer geven jullie (jury's) een 9 voor de verzorging?

jasmijn78

Re: Wanneer geven jullie een 9 voor de verzorging?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 09:07

De meeste juryleden geven praktisch nooit een 9 voor verzorging. Meestal maar tussen de 6 en de 8.
De reden hiervoor is, en dat krijgen zo ook tijdens de jurycursus, dat de nadruk moet liggen op rijtechnische onderdelen.

Het is niet de bedoeling dat iemand door een 9 voor verzorging te geven net aan aan een winstpunt komt. Winstpunten moeten behaald worden door het goed uitvoeren van technische onderdelen.

row_bow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-07 09:15

Nee dat vind ik dus ook! Want dat meisje loopt verder ontzettend aan die pony te trekken en te hangen. En het zou oneerlijk zijn voor die en pony en voor haar, als ze dan wel verder zou komen door dit soort gevallen.

mienmien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 09:21

Ik ben geen jury maar heb ooit een 9 gekregen voor de verzorging. Ik reed toen op een panterbonte appaloosa merrie. In mijn ring reden zeker 7 schimmels mee, geen 1 was er gewassen en dus super schoon. Van de ander kleurige paarden waren er zeker 3 niet gevlochten en of netjes getoilletteerd... Ik had de mijne uiteraard wel keurig gewassen, gevlochten, verzorgd, geknipt etc... De Jury riep me na de proef bij zich en heeft uitgelegd dat ik een 9 kreeg omdat ik qua verzorging in deze ring met deelnemers er met kop en schouders bovenuit stak... (die 9 maakte niets uit voor de eindklassering.. ik was derde en zou met 4 punten minder ook nog derde geweest zijn)

Dat kan dus een reden zijn... misschien had je het meisje even moeten vragen waarom ze een 9 had gekregen en even op de eindlijst moeten kijken of het net een winstpunt gaf of een hogere plaatsing....

row_bow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-07 11:48

Nee, dat is niet het geval. Alle pony's zagen er gewoon goed verzorgd uit. En het was ook niet zo dat ze dan net een winstpunt had, want het was alsnog laag Knipoog

Janine_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 11:53

Mijn mening wijkt misschien af van de gemiddelde mening maar hier komt ie....
Ik vind als je er goed verzorgt uitziet dat je daar dan een hoog cijfer voor moet krijgen ongeacht of je verder goed presteert of slecht presteert.

Ik vind zelfs dat een jury niet mag kijken naar goed rijden of niet goed rijden als hij/zij een cijfer voor de verzorging geeft.
Op dat moment wordt het cijfer ingevuld voor verzorging en ook alleen daarover mag het cijfer gaan.
Dat is (volgens mij) de enige eerlijke manier.

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 11:57

Ik geef nooit een 9 voor de verzorging om de simpele reden dat je op het cijfer verzorging nooit een winstpunt mag halen.
Standaard is bij mij een 7, heeft iemand bijvoorbeeld geen gevlochten manen dan geef ik een 6 omdat de mensen die wel de moeite hebben genomen om te vlechten een 7 krijgen. Ook als er iets erg smerig is of bijvoorbeeld iemand met argentaan beugels etc rijd en niet de moeite heeft genomen om dit glanzend te poetsen ga ik naar een 6.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 22:00

Er is hier al een topic over.