Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

:)Ikkuh:) schreef:En over het freestyle: Iemand begon erover dat dit misschien kon helpen, maar ik weet er zelf niets vanaf, en zij zei al dat het waarschijnlijk niet ging helpen..

Nicolletje schreef::)Ikkuh:) schreef:En over het freestyle: Iemand begon erover dat dit misschien kon helpen, maar ik weet er zelf niets vanaf, en zij zei al dat het waarschijnlijk niet ging helpen..
Tja als je al zo begint met denken helpt het niet nee![]()
Freestyle of grondwerk is eigenlijk het totale plaatje van hoe je met elkaar omgaat.
Deze pony krijgt alle kansen om een loopje met je te nemen en doet dat dus ook; slim
Waarschijnlijk is er een basis van vertrouwen weg, er is geen enkele reden om jou als leider aan te nemen.
Misschien is er iets anders, iets lichamelijks waardoor ze liever niet aan het werk wil.

:)Ikkuh:) schreef:Wat betreft dat losrukken: Wat heeft een touwhalster voor meer invloed als een gewoon halster? En zelfs mijn vader heeft geprobeerd haar mee te krijgen, maar ze gooit vol haar gewicht in de strijd... En waarschijnlijk kan dan alsnog maar 1 iemand haar meenemen.. Trouwens, en ik wil het niet goedpraten dat we haar loslaten, maar als ze zich losrukt en omdraait, dan kies ik liever voor mijn eigen veiligheid, dan dat ik vast blijf houden en grote kans heb op een trap van beide achterbeentjes...
En over het freestyle: Iemand begon erover dat dit misschien kon helpen, maar ik weet er zelf niets vanaf, en zij zei al dat het waarschijnlijk niet ging helpen..
Cassidy schreef:Waar het de pony aan ontbreekt is basisopvoeding en respect voor de mens
Het klinkt op zich ideaal om haar die dingen inderdaad te leren.. Het kan dan inderdaad kloppen dat ze de basisopvoeding mist, ik weet daar helaas te weinig van omdat ik haar pas een jaar heb.. We hebben haar gekocht als makke pony (dus ook eigenlijk om kleine kinderen op te laten rijden) en daar was ze ook heel braaf, maar daar stond ze ook altijd alleen.. Ik ga eens informatie zoeken over Clinton Anderson en Parelli.. Maar wat ik me nog afvroeg: Het touwhalster kun je niet om hebben als je der losgooit (dus in de wei loslaat).. Ik kan deze dus in de wei niet omlaten.. Hoe kan ik dat het beste combineren? (aangezien ze in de wei toch eigenlijk wel een halstertje om moet..)
Ik ga er eens over informeren