schuren

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

aliluck

schuren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-07 19:29

Als ik mijn pony vast zet wil die altijd aan z'n hoofd gaan schuren, als ik erbij sta en eh zeg dan stopt ie meestal wel maar zodra ik even weg loop begint hij gelijk weer. Wat zou ik kunnen doen zodat ik ook even rustig weg kan lopen zonder dat hij gaat schuren.

alvast bedankt

Lise81

Re: schuren

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 09:58

Je zou hem tussen 2 touwen kunnen zetten als je daar de mogelijkheid toe hebt, of even voor hem krabben Knipoog Als jij jeuk hebt krab je meestal toch ook? Als je bang bent dat hij zich ergens aan open haalt zou ik hem toch ergens anders neerzetten of de plek veiliger maken voor het paard.

loon_corr

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 10:00

lise81 zegt het precies goed.
als je paard jeuk heeft wil hij/zij toch altijd even krabben.
en in hun geval schuren.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 10:32

Schuren is niet erg, hij mag jou alleen niet als schuurpaal gebruiken.
Als hij vaker schuurt, en andere plekken dan alleen zijn hoofd, zou je even kijken of hij luis heeft, of last heeft van zomerexceem.

_Mevrouwtje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 21:22

je zou ook de tea tree zalf van de paarden drogist is kunnen proberen, het verlicht namelijk de jeuk en helpt direct,

zodra ik het op de plek smeer waar mijn pony schuurt, doet ze het meteen niet meer..

Misschien helpt het ook bij jou paardje..

Dionn_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 22:08

Heeft hij inderdaad geen last van zomerexceem of iets anders? Anders is schuren toch niet zo heel erg?!

aliluck

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-07 12:40

Hij heeft geen last van zomerexceem want hij schuurt alleen aan zijn hoofd en niet aan de manen. ik zorg meestal dat ik niet meer bij hem weg hoef te lopen zodat ik hem in de gaten kan houden, maar zodra ik iets verder weg loop begint hij. en automatisch als hij aan z´n hoofd schuurt zit de maantop erbij tussen zou ik hem door laten schuren blijft er na een tijdje niet veel van over ben ik bang en dat vindt ik tog wel erg zonde bij een haflinger

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 12:54

Schuurt hij na het rijden? Dan kun je hem helpen door na het rijden een borstel te pakken en hem daarmee op zijn hoofd te kriebelen.
En de voorpluk zijn ze echt zo snel niet kwijt hoor!

Bibiche_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 14:20

of luizen?

Ik denk het niet hoor, maar het zou kunnen..

Mijn haflinger wilt na het rijden altijd aan zn halster schuren als ik die probeer om te doen, maar dat is gewoon van het zweet!

PrinsesJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 17:28

mijn paard heeft wle zomerexceem maar niet echt bij haar kop als ik haar vastzet om bijvoorbeeld te gaan mesten of iets gaat ze ook vaak haar hoofd krabben/schuren.. gebeurt bij meerdere op stal.. soms gaat het zelfs bij ons uit verveling!!,,maar vaak ook gewoon om de jeuk die ze hebben.. en zoals ook al werd gezegt als ze last hebben van zweet normaal gaan ze dan rollen maar gaat dan een beetje moeilijk ofnie:P,, mijn paard doet het ook altijd na het rijden inderdaad

aliluck

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-07 16:27

hij schuurt niet alleen na het rijden maar ook gewoon als ik hem vast zet.
Hij heeft idd geen last van luizen.
Als ik gereden heb dan wrijf ik altijd even met me handen over de zweet plekken

_jeanne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 09:08

raar, ik denk niet dat het zomerexceem is want dat is niet alleen op het hoofd,
ik weet niet hoe erg het is, schuurt je paard heel hard, dan zou ik iets kopen dat de jeuk verzacht, maar schuurt je paard zachtjes dan maakt dat opzich niet heel veel uit, maar ik zou idd proberen om hem/haar met 2 touwen vast te zetten zodat hij/zij niet zo gemakkelijk kan schuren.

xrenox

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 16:13

een vriedin van mij heeft haar pony nu ene vliegen deken opgedaan werkt heel goed de pony schuurt nu niet meer!

__Anouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 12:38

als hij wilt schuren na het rijden ofzo dan zou je hem heel even los kunnen maken en hem met zijn hoofd tegen zijn been laten schuren