Westernzadel en vliegenuitrijdeken?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

simodi

Westernzadel en vliegenuitrijdeken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-07 10:03

Ik heb een uitrij/vliegendeken gekocht, met losse hals, past prima op mijn westernpaard, alleen is de zadeluitsparing niet groot genoeg om over het westernzadel heen te kunnen. De deken ligt dus half op het zadel. Op zich niet zo erg, maar daardoor kunnen dus ook de fenders (beugelriemen) niet over de deken hangen, maar moeten er onder blijven, zodat je met je voeten half onder de deken zit.

Hoe lossen andere westernruiters dit op?
(de optie om de zadeluitsparing groter te maken/knippen heb ik zelf al bedacht!)
Zijn er western uitrijdekens? Want de dazen maken echt geen onderscheid tussen dressuurpaard en westernpaard Haha! Knipoog !

ElCamino

Re: Westernzadel en vliegenuitrijdeken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 15:22

Misschien gewoon de grootste maat kopen?
Ikl heb een wollen uitrijdeken en nierdeken in de grootste paardenmaat en deze past om mijn Billy Cook heen.
Bestaat dit niet in de vliegendekens dan in zo'n grote maat?

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-07 21:28

ElCamino schreef:
Misschien gewoon de grootste maat kopen?
Ikl heb een wollen uitrijdeken en nierdeken in de grootste paardenmaat en deze past om mijn Billy Cook heen.
Bestaat dit niet in de vliegendekens dan in zo'n grote maat?

Jawel maar dan nog pas ie niet om je zadel, is gemaakt voor engels zadel. Bovendien wordt een heel grote deken meteen zo'n jurk voor je kleine quarter!

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 14:50

even op de deken uittekenen waar het groter mote en dan naar de kleermaker brengen
wij hebben in het dorp een turk zitten die dat soort dingen vermaakt, zie je niets meer van

chrispy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 14:53

ik ga een gewoone vliegen deken kopen en daar knip ik een gat uit net zo groot al mijn zadel Pling en stik ik veer een randje om zodat die niet scheurt en dan is het klaar Haha! en is het net een oficieele:P

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-07 21:10

Ik ben er zelf al achter! Haha!

Je kunt een speciale western vliegen uitrijdeken bestellen bij Homeovet Webshop, kost maar EUR 32,50!

Ik heb 'm besteld, en laat nog wel ff weten of ie bevalt ...

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 21:54

ik heb een vliegendeken van divoza zonder hals met uitsparing die past wel met mijn westenrzadel. eerst 1ne kant erdoorheen dan de andere kant en dan goed leggen en vast maken. maar die kan met klitteband aan de voorkant vast.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 08:53

chrispy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 08:55

ik ga er ook een aan schaffen denk ik als die andere goed bevalt kost niet zo veel tijd enz. en heb ik er 2

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 13:04

die moskio-deken heb ik in de engelse uitvoering. hij bevalt me prima! ik heb bij de paardendrogist een losse bucas-buikflap besteld, en die eraan gemaakt. nu kunnen de prikbeesten daar ook niet meet prikken, en kunnen wij weer fijn rijden! Ja
misschien dus een tip: losse buikflap, voor 15e ofzo.

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-07 20:52

Ik heb nu een paar dagen gereden met deze deken (besteld via Homeovet Animal Care) en hij bevalt hartstikke goed! Paard eerst ingespoten met veerust, laten intrekken en daarna de deken er over (deze sluit och niet af, heeft redelijk grote mazen. Lekker buiten gereden (vanochtend oko om 11 uurd, dus al warm en vliegen), maar geen probleem, heerlijk!