Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
marleen_usar schreef:Als je zelf verveus bent dan geef je dat aan de paarden door,ik heb ook zo,n periode gehad jaren geleden.Ik had een mishandeld veulen gekocht,en als ik buiten liep dacht ik al van te voren bv ojee ik zie een paraplu.Daar is hij bang voor, maar die als hij jou angst voelt denkt hij dat er iets aan de hand is.Toen ik vertrouwen in hem had ging het veel beter.
Aline_17 schreef:hoi,
Ik denk dat het goed is om gewoon in het weiland te gaan lopen en de paarden naar jou toe te laten komen. Als ze dan bij jou zijn dan ga je ze aaien enzovoort. Op die manier krijgen ze meer vertrouwen in jou en leren jullie elkaar kennen.
Verder moet je proberen niet angstig naar de paarden toe te lopen want dat hebben ze snel genoeg door waardoor ze ook onzeker worden.
Succes ermee.
). Hij beschrijft een zakelijke houding die hij aan neemt in de buurt van 'probleempaarden'. Hierdoor kent hij op dat moment geen angst en kan hij werken aan de vertrouwensband met de paarden. Ook behandeld hij in zijn boeken heel veel problemen. Zoals het uit de wei halen, het overnemen van het leiderschap enz.