Toen ik de ring in moest.. (lag zo'n 20meter van de inrijbak af), begon mijn paard vervelend te kuggen, en te hoesten.
De eerste onderdelen, uitgestrekte draf, schouderbinnenwaarts, gingen volledig de mist in..

Het hoesten werd erger, in de galop nergens last van, en die ging dan ook wel goed.. maar daarna moest ik weer draven, en weer werd ik voorover getrokken..
ik keek de jury aan, maar die punten gewoon door, dus reed ik ook maar door.
Ik heb dit nog nooit meegemaakt, maar ik denk dus dat mijn paard allergisch is/was voor de boompjes langs de kanten...
Toen we weer bij de trailer waren, had ze nergens geen last meer van, en was ze ook niet meer zo benauwd.
Mijn punten zijn nog niet binnen, die haalt een vriendin op, maar ik ben echt bang dat ik verlies gereden heb.
Het ging gewoon zo slecht, en ik wist ook niet of ik nou moest stoppen of door moest rijden.
Als je stopt, krijg je toch ook verlies?
Pff ik heb er flink de balen in, en vind het vooral heel vervelend voor mijn paard...

Om nog meer reacties te voorkomen van; je denkt niet aan het paard, e.d. :
Dit paard is goud waard voor mij, het paard is niet van mij, maar deze (fok)merrie start ik voor eigenaren die zowel in Frankrijk als in Nederland wonen, de Nederlandse eigenaren zijn er ook altijd bij op concoursen, en daar heb ik naar te luisteren. Als zij zeggen; doorrijden of stoppen, zal ik dat ook meteen doen!
Ik zal vanavond de veearts eens inlichten.
) en mijn paard verdient net zo veel lol.

!