Gedragsveranderingen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Miss_Maya

Gedragsveranderingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-07 17:41

De laatste tijd merk ik dat mijn pony heel erg in haar gedrag aan het veranderen is.
Ze is zowiezo al heel fel veranderd ..
Maar de laatste tijd doet ze alsof ze mijn kindje is!
-Als ik aankom zit ze gelijk een gek te hinikken
-ben ik bij haar in de wei is ze de hele tijd bij me en achtervolgt ze me overal
-ze is veeeel schrikachtiger geworden , vooral als ik niet bij haar ben (vroeger kon je een bom langs haar laten vallen en zou ze nog niet eens opkijken en nu word ze al panisch van een plastic zakje)

Niet dat ik het erg vind ofzo hoor. Maar het viel me gewoon op
Misschien zit hier wel een rede achter
Ze doet zo vooral sinds ik 3 dagen weg ben geweest.

Nado

Re: Gedragsveranderingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 16:47

Staat je pony alleen of in een kudde ? Is de samenstelling van de groep waarin ze stond veranderd ? Is haar omgeving veranderd. Dat kan zeker invloed hebben op het feit dat ze zo naar jou gericht is. Vooral omdat ze er niet op kan rekenen dat jij op een vaste tijd iedere dag bij haar bent. Goed dat je het je afvraagt, ik vind het nooit gezond als een pony op een dergelijke manier mensgericht is.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 20:51

Net wat Nado zegt, ga eens goed na wat er allemaal veranderd is, ook al zijn het hele kleine dingen.
Ik heb ook een tijd het probleem gehad dat Anouar zo erg aan mij hing dat hij totaal niet meer met andere paarden bezig was.
Ik ben toen hard voor hem geweest en heb hem gewoon aan z'n lot overgelaten door hem samen met andere paarden in de wei te zetten en zelf een paar dagen zo min mogelijk met hem bezig te zijn.
Dat heeft veel geholpen. Hij vind het leuk als ik kom, komt altijd rustig aagewandeld (soms ook niet, als het gras heel lekker is) en als ik weg ga gaat hij gewoon weer doen waar hij mee bezig was. Geen geschreeuw meer bij het hek.

De relatie paard mens vind ik dat opzicht toch soms best moeilijk. Als mens wil (moet) je de leider zijn als je met je paard omgaat, maar je bent niet 24 uur per dag bij hem. Ik kan me voorstellen dat dat voor sommige (onzekere) paarden heel lastig kan zijn, maar het is wel noodzakelijk ze dat te leren.

Miss_Maya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-07 21:13

Tja er is wel iets veranderd.
Omdat madam uitbreekt moet ze overdag alleen in de paddock staan & s'avonds staan de andere paarden terug bij haar.
Ik moet wel zeggen dat ze enorm goed met die paarden kan opschieten ze zijn echt een kudden. Ze hinikken ook naar elkaar enzo.. (wat zij vroeger nooit deed)
Maar zoals ik al zei : Mijn pony is echt énorm veranderd tegenover vroeger. In een positieve manier !!

Nu staan ze op een andere wei waar ze 24/24 bij elkaar staan. Dus ik zal even aanzien hoe het nu gaat.
Maar het kan wel kloppen dat ze meer naar mij toe groeit als ze overdag alleen staat ..
En nu vandaag was ze helemaal niet meer schrikachtig. Ze kan mss ook een paar slechte dagen ofzo gehad hebben Haha! Ik zal het even aankijken.

Miss_Maya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-07 13:28

Nee nog alijtd juist het zelfde ..

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 17:28

Als het is gebeurd nadat je een paar dagen weg bent geweest vraag ik me af wat er in die vakantie dan gebeurt is....

Miss_Maya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-07 12:35

Tja daar zeg je iets ..
Ik zou het niet weten , maar zou het daar aan kunnen liggen ?