Enkele/dubbele split?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Zilly

Enkele/dubbele split?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-07 13:37

Ik ben op zoek naar een leuk rijjasje (voor wedstrijden). Nu was ik naar een ruitersportzaak gegaan om er een aantal te passen. Omdat ik nog klein en slank ben Clown Moet ik dus een kindermaatje hebben Haha!
Ik had een jasje gepast van Pikeur, netjes met 4 knopen aan de voorkant, en 2 knopen bij de mouwen, netals de 'grote mensen' jasjes. (ik wil namelijk een jasje met 4 knopen Knipoog ) Nu zei de medewerkster dat het jasje wat ik toen aanhad de "springen" uitvoering was, omdat die 2 splitten aan de achterkant had Verward Ze zei dat ze dezelfde voor mij zou bestellen, maar dan in "dressuur" uitvoering met 1 split aan de achterzijde. Ik vond het geen probleem als het toch hetzelfde was Nu blijkt dus, dat het jasje niet hezelfde is, hij is niet zo mooi getailleerd als die ik had gepast in de winkel, en er zitten maar 3 knopen op, met paardjes erop Clown

De vraag: Is het écht zo dat het niet wordt gewaardeerd als je dressuur start met een jasje met 2 splitten aan de achterkant Verward
Want ik ga dus terug naar de winkel Haha!

Angeliek

Re: Enkele/dubbele split?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 18:24

Ja, idd. 2 splitten is vaak een springmodel. Maar ik heb hiervoor een een jasje met 2 splitten gehad. En ik reed er ook gewoon Z mee, dus het is niet zo dat het raar staat. KEn wel meer mensen die Z rijden met een jasje met 2 splitten.
Nu heb ik een Kentucky met 1 split, en dat vind ik toch wat mooier voor dressuur.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 19:04

Ik heb m'n jasje op maat laten maken volgens eigen ontwerp. En ik heb ook 2 splitten. Cashmirwol, goudkleurig biesje en met zakken waar ook nog iets inkan.
4 knopen voor, geen achter en 3 op elke mouw.

Dit is mijn jasje:
Afbeelding

Zilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-07 10:42

Wauw! Mooi jasje! Maar het komt er dus op neer dat het geen reet uitmaakt of er nou 1 of 2 splitten op zitten. Clown