Dubbele verzekering?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Zilly

Dubbele verzekering?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-07 15:28

Beste Bokkers,

Even de volgende vraag: Kan of mag je een paard dubbel verzekeren? Ik kan er namelijk niets over terug vinden, het zal wel niet hoor, nu ik er logisch bij nadenk Bloos Maar toch even de vraag.

Het zit namelijk zo: mijn paard is verzekerd bij Equine Risk, ik ben niet tevreden over de verzekering en wil overstappen naar ArgriVer. Pech is dus, dat ik pas in mei 2008 mijn verzekering bij Equine Risk kan opzeggen Rolleyes Want dan eindigd mijn jaarcontract (deze kan alleen opgezegd worden wegens verkoop paard).

Heeft iemand enig idee hoe ik dit kan doen? Of wordt het wachten tot 2008?

Gaarne geen reacties over of de verzekering van Equine Risk nu wel of niet goed is, daar is het topic niet voor bedoeld Knipoog

Trieske_

Re: Dubbele verzekering?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 15:32

en als je nu gewoon belt dat je paard is verkocht, als ze vragen om een kopie koopcontract of iets dergelijks dan heb je dat gewoon niet..
Wie zijn hun om te controleren of jij nog een paard hebt...

Zilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-07 15:35

Bloos Daar heb ik dus ook aan gedacht, maar stel dat ze het wel controleren Clown

Dit staat er op de site erover:

Citaat:
Opzeggen van een verzekering dient u altijd schriftelijk te doen. Een verzekering kan stopgezet worden per eerstkomende contractsvervaldatum, mits u tijdig opzegt conform de in de voorwaarden genoemde termijn.
In geval van verkoop van uw dier kan een polis wel per direct worden beëindigd. U stuurt dan een bericht aan Equine Risk met daarin de gegevens van de nieuwe eigenaar van het paard. Wij zorgen er dan voor dat uw polis tussentijds wordt beëindigd en u keurig de premierestitutie ontvangt.

Zodoende zou ik ook mijn geld terugkrijgen Haha!

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 15:37

je kan dus gewoon opzeggen zonder verkoop alleen dan pas per eerstkomende contractvervaldatum mits je tijdig opgezegt hebt

Zilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-07 15:40

Dat weet ik Knipoog Alleen dan moet ik wachten tot Mei 2008, dat is dus nog een jaar wachten Bloos

Leuke is dat er nergens op de site een opzegtermijn vermeld staat Clown Hoe weet ik dan wanneer ik tijdig opzeg Rolleyes

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 17:25

Zilly schreef:
Dat weet ik Knipoog Alleen dan moet ik wachten tot Mei 2008, dat is dus nog een jaar wachten Bloos

Leuke is dat er nergens op de site een opzegtermijn vermeld staat Clown Hoe weet ik dan wanneer ik tijdig opzeg Rolleyes

Door nu een brief te sturen dat je per mei 2008 op wilt zeggen. Heb je binnen een maand geen bevestiging, achterna bellen. Nog geen reactie, advokaat (lees: rechtsbijstandverzekering)

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 11:16

wees voorzichtig met opzeggen met als reden verkoop, misschien zit er wel ergens een koppeling bij verzekeringen (aan de hand van paspoortnr of zo) waardoor hetzelfde paard ineens bij een andere verzekering opduikt met dezelfde eigenaar.... dan pleeg je fraude. Ik weet niet of dat zo is hoor maar wees er voorzichtig mee.

Zilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-07 21:11

Ik was niet van plan om 'fraude' te plegen hoor Knipoog Ik ben helaas genoodzaakt mijn verzekering uit te zitten Clown