paard heel iritand help..

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

stalmijnstal

paard heel iritand help..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-07 11:58

Hey allemaal,
er staat een paard van 3 jaar op stal bij een vriend van me.
er staan 7 paarden van hem.
maar als ik me verzorg paardje uit de wei wil halen komt dat paard van 3 jaar op je af gelopen en dat is vet iritand.
als ik me paard eindelijk heb dan rent ze erachter aan. komt ze keihard aan gegalopeerd en snijd ze je af.

kent iemand het zelfde help me alsjeblieft een beetje.
groetjes stalmijnstal.

omaas

Re: paard heel iritand help..

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 12:23

Ja, ik ken het! Het enige wat, volgens mijn ervaring, is het paard toch wegjagen. Ik laat ze in ieder geval weten dat ik deze benadering absoluut niet prettig vind. Pas wel op je kan in een gevaalijke situatie komen! Misschien is het beter om iemand mee te nemen die het paard op afstand kan houden.

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 12:25

Ik heb dit ook gehad, maar t klinkt zielig, maar ik heb dat paard een keer een flinke mep met me touw op zn kont gegeve omdat het erg gevaarlijk werd, mijn paard werd sacho en ging trappen en zag dus niet dat ik er nog stond, dus dat paard ging terug trappen en raakte bijna me hoofd. Geen pretje dus.

Misschien moet je even laten merken dat het echt niet kan..

BiancUgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 12:28

Je kan ook even een zweepje meenemen waar je hem even mee op afstand hou in het land, je hoeft er niet mee te slaan meestal alleen ff een keer zwiepen is meestal voldoende maar let wel op je eigen paard dat deze niet schrik van het zweepje.
Succes ermee Knipoog

iloonaa__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 13:41

hjaa ik heb dat met mijn shet en me ponie. als ik me ponie uit land haal loopt die shet achter mijn ponie aan, en bijt hem in zijn billen. dan rend hij snel vooruit, en dan wil mijn ponie niet verder lopen omdat hij er staat, dan komt de shet terug om me ponie weer te grijpen, ik vind het heel banketstaaf voor me ponie maar ik ken hem niet straffen (die shet) want hij rent dan snel weg.

Beccaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 20:26

Ik ken het ook. Ik had op een stal 3 verzorgpaarden. En 1 van die verzorgpaarden was verschrikkelijk jaloers dus zodra ik een van mijn andere verzorgpaarden uit het land ging halen kwam ze achter ons aanrennen en dan bijten en schoppen naar de verzorgpaard die ik op dat moment uit het land haalde. Dan moest ik echt even mijn stem verheffen en haar wegsturen en anders was even zwaaien met het halstertouw genoeg om haar weg te krijgen.

geen1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 21:23

Wees streng en inderdaad een keer met het halstertouw op de kont slaan kan goed werken pas op dat je zelf geen trap krijgt

geen1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 21:23

ohja dat met het zweepje is ook wel een goed idee alleen dan moet je wel zien of je eigen paard nog wel komt

Hanne001

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 15:09

ik zou het paard wegjagen met hulp van iemand anders

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 15:15

Bij mijn vorige stal had je ook van die irritante paarden die voor je voeten liepen wanneer je je paard uit het land wilde halen. Daarom nam ik een longeerzweep mee, je moet het niet gebruiken om te slaan maar als verlengstuk van je arm, dan blijven ze wel op afstand, een kort zweepje werkt niet want als je daar mee gaat zwiepen heb je kans dat je eigen paard daar onrustig van wordt.

stalmijnstal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-07 18:41

bedankt voor alle berichten sorrie dat ik een tijd niet antwoorden maar ben een heel tijd op vakantie geweest maar ik ga het proberen alleen het kleine probleempje is dat zij het baas van het groepje is dus iedereen ziet haar als baas :S

Bianca90

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 22:16

Doet dat paardje dat ook als jij alleen in de wei bent, zonder je paard?
Dan kun je m dan een keer een mep geven, zonder dat jouw eigen paard het hoeft te zien, en moeilijk kan gaan doen..
En idd een paar keer iemand mee laten helpen kan ook wel goed zijn lijkt me..
Succes ermee Lachen

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 16:27

Dat klinkt als degene die de baas is van de kudde. Probeer toch heel duidelijk te zijn en met veel bombarie het dier weg te jagen, zodat het niet in jouw ruimte komt!
suc6.

Vadalma

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 16:29

Volgens mij is die 3-jarige een beetje aan het puberen? Bij mijn vroegere verzorgpaard stond er ook eens zo één. Echt zo vervelend! Die liep je ook gewoon echt omver. Gelukkig ging die na een tijdje weg en hadden we er geen last meer van...

Liesje12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 16:36

Ik vind een zweepje mee nemen een goed idee.. en als hij dan nog een keer komt een tikje op zijn kont geven.
Succes er mee!

X_orville_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 21:13

ik snap het niet? jou pony die loopt gewoon mee en die andere is irritant? misschien keer wegjagen ofzo?? of negeren en doorgaan waar je mee bezig was??

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 10:32

Ik herken het probleem; mijn paard en ik worden ook vaak gestalkt als ik hem van het land kom halen. Ik neem in ieder geval absoluut geen brokken meer mee de wei in. Als ik alleen ben probeer ik de stalker te verjagen (armen zwaaien, tik met touw ed). Mijn paard heeft nu zelf het probleem opgelost door naar het hek te rennen/lopen zodra hij me aan ziet komen, als de stalker ook in de wei staat.
Als de andere paarden erg opdringerig zijn kun je beter met zijn 2-en je paardje uit de wei halen, 1 iemand pakt het paard en de ander houdt de opdringerige types op afstand. Ik heb namelijk ook wel meegemaakt dat ik met succes het paard kon pakken en de ander op afstand had gehouden tot ik me omdraaide en mijn paard toch in zijn kont gebeten werd. Als er een tweede mee is kun je rustig blijven lopen en hoef je niet steeds om te kijken. Succes!

x_Ilse_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 10:35

Ik herken het probleem ook, als ik mijn vorrige verzorgpony uit het land wou halen. Kwam de ander aangerend. Ik heb bijna een x een trap van hem gekregen.
Met het halstertouw opjagen lukte ook niet, hij kwam dan steigerend naar je toe...
Ik blijf hier kijken misschien helpt het, en kan ik de volgende verzorgster van co helpen! Ja

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 12:27

Ik denk zomaar dat het paard probeerd de kudde bij elkaar te houden, en een deel van die kudde is jouw paard. Is idd vervelend maar ook best gevaarlijk. Is die driejarige alleen op het land als jij je paard weghaalt? Dan verbaasd me die reactie ook helemaal niet.
Probeer in die gevallen iemand te vinden die het andere paard ook meeneemt.

geartsjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 12:41

BiancUgo schreef:
Je kan ook even een zweepje meenemen waar je hem even mee op afstand hou in het land, je hoeft er niet mee te slaan meestal alleen ff een keer zwiepen is meestal voldoende maar let wel op je eigen paard dat deze niet schrik van het zweepje.
Succes ermee Knipoog

mijn pony staat dus ook in een groep van 15 paarden, en dan lopen er meestal wel een paar paarden mee.
daarom neme ik meestal ook een lange zweep mee, voor de paarden die echt heel irritant zijn, en ik weet dat mijn paard er niets om geeft.