Meer mensen problemen met knellende Petri rijlaarzen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Imago01

Meer mensen problemen met knellende Petri rijlaarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-07 20:47

Vorig jaar heb ik mooie leren rijlaarzen gekocht van PETRI. Ik was er ontzettend blij mee maar na een tijdje begonnen ze wat te knellen, terwijl ze voorheen als gegoten zaten. Ik dacht dat mijn kuiten misschien dikker waren geworden maar na een tijdje fanatiek trainen van mijn kuiten werd het niet veel beter. Ik heb een tijdje met chaps gereden en inmiddels ritsen in mijn rijlaarzen laten zetten.

Nu was ik via bokt aan me het orienteren over de ervaring van anderen met het laten plaatsen van ritsen (op welke plek enzo) en zo gaanderweg kwam ik meerdere mensen tegen met de opmerking over dat ze Petri's hadden, die de eerste tijd perfect zaten maar een tijd later begonnen te knellen.

Ik wil hier in dit topic graag reacties lezen van svp alleen de mensen die hetzelfde probleem hebben en dan specifiek op de Petri's. Model maakt me niet zoveel uit.

Misschien dat ik dan namelijk contact kan gaan opnemen met Petri en dit probleem voorleg.

Op het moment dat ze niet weten dat dit probleem bij (eventueel) meerdere mensen speelt, dan kunnen ze ook niets verbeteren.

Overigens ben ik voor het overige dik tevreden met mijn mooie Petri's; ze zitten verder héérlijk!

Horsea_nl

Re: Meer mensen problemen met knellende Petri rijlaarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 21:08

ik heb het gehad met mijn derby's, maar dat kwam toch echt omdat ze te klein waren. het was soms vreselijk. want mijn been zwol helemaal op en begon te steken. heb mijn nieuwe cavallo's iets te ruim gekocht en het zit als gegoten Bloos

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 20:41

Ik denk dat Petrie er weinig aan kan doen - zou hun laars krimpen na verloop van tijd?

Zelf heb ik ook Petrie Perfect gehad, en die zaten na verloop van tijd ook niet meer comfortabel. Bij mij kwam het doordat ik de laarzen 's ochtends had gekocht - dan zijn je kuiten smaller wordt wel gezegd.

Daarnaast heeft de verkoper ook nog invloed op de keuze. Ik denk dat de oorzaak bij verkeerd aanmeten ligt, niet bij de laars.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 14:01

HAR --> RUI.

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-07 18:19

Puera schreef:
Ik denk dat Petrie er weinig aan kan doen - zou hun laars krimpen na verloop van tijd?

Zelf heb ik ook Petrie Perfect gehad, en die zaten na verloop van tijd ook niet meer comfortabel. Bij mij kwam het doordat ik de laarzen 's ochtends had gekocht - dan zijn je kuiten smaller wordt wel gezegd.

Daarnaast heeft de verkoper ook nog invloed op de keuze. Ik denk dat de oorzaak bij verkeerd aanmeten ligt, niet bij de laars.

OH dat komt ook gerust heel vaak voor (is mij de eerste keer bij leren rijlaarzen ook overkomen). Maar juist vanwege díe ervaring wist ik nu echt wel waar op te letten. Ze zaten de eerste paar maanden dan ook súper maar erna pas begon de ellende. Ik dacht dat ik hier meer reacties zou krijgen omdat ik toch echt een aantal mensen heb gelezen met eenzelfde soort klachten: zaten in het begin lekker en naderhand begonnen ze te knellen (enige tijd later).

Maar zo te merken ben ik maar één van de weinigen die hier last heeft gehad dus hou het nu maar écht op gegroeide kuiten van mezelf. Wat ook wel klopt, ik wás wat aangekomen maar ook weer een zooi afgevallen, maar denk dat het in mijn kuiten is blijven hangen wat net dat kleine verschilletje maakt...

mirkip

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 20:16

Bij mij begonnen ze ook te knellen.
In het begin was ik bang dat ik ze per ongelijk te strak had gekocht...
Maar dat was niet zo.
Door (o.a. het weer) en het trainen zwelden mijn kuiten wat op door de warmte, waardoor ik soms zelfs mijn laarzen niet meer uitkreeg.
Dat was bij mij het verschil tussen lekker zitten en knellen.
Nu heb ik ze verkocht, omdat ze vaker niet lekker zaten dan wel lekker.

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 08:55

Ik heb het ook gehad met mijn OP MAAT GEMAAKTE Petrie rijlaarzen Nagelbijten / Gniffelen Ik heb er toen bij het ruiterhuis een rits inlaten zetten Tong uitsteken Nu zit alles prima Ja

Groetjes Evelien

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 18:24

Ik heb dit ook gehad met mijn Petrie laarzen, altijd kramp altijd pijn toch maar gekozen voor een kuit maat groter.

Lindsay1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 16:27

ik had laarzen van cavallo
en k had ze niet vaak aan omdat k eigenlijk te lui was om ze aan te doen
dus reed ik vaker met schoene.
maar omdat ik ze weinig aandeed ware ze een beetje gekrompe..
ik heb ze 2x late oprekke bij de ruitershop dit helpt wel als je ze regelmatig aandoet.

M_Vainqueur

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 16:31

Ik had knellende perti laarzen. ik werd helemaal peu nerveu(hoe je dat schrijft) van die dingen. toen heb ik ze laten oprekken. werkte goed voor even. nog een keer laten oprekken en nu zitten ze al bijna een jaar heerlijk! maar tegen mij hadden ze gezegd(bij de divoza) dat ze toenik ze paste wat strak zat maar dat dat zou meerekken. Nou echt niet!! dus eigenlijk wel een beetje boos op divoza maar ach het is nu goed dus ik maak me er niet meer druk om. Succes degene die nog met knellende laarzen zitten!

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 16:39

Ik heb ong. 5 jaar geleden een paar Petrie (<-- let op de e) Excellent laarzen op maat laten maken. Ik pas ze nog steeds. Op een warme dag met veel stilzitten zitten ze wel wat strakker, maar dat lijkt me normaal ivm oplopen van m'n kuiten.

Maaiikii

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 16:45

Ik heb er nooit last van gehad bij mijn Petries. Zitten al bijna 3 jaar super!

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 17:32

De mijne kan ik 's avonds soms niet inkomen. Ligt niet aan de laars, maar aan m'n kuiten. Ik heb laarzen met kuitmaat 40 cm, en 's morgens zijn m'n kuiten 38.5-39 en 's avonds ong. 41. Opmeten zegt men altijd dat ik kuitmaat 39 moet hebben, nou echt niet. Ik heb dus 40 en dat is goed. Zakt 's morgens niet af en ik kom er wel zonder trekkers zo in en 's avonds kom ik meestal na een stukje gelopen heb er met geweld nog in en later zitten ze dan weer goed. 41 is gewoon te wijd.

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 17:36

Ik trek 's avonds nog wel eens een pantykousje over m'n broek als hulp om erin te komen. Als ik ze dan eenmaal aan heb, dan zitten ze goed. M'n kuit is in het midden wat dikker dan bovenaan en de vorm van de laars volgt dat prachtig, maar je moet wel door dat smallere stukje heen... Nagelbijten / Gniffelen Zonder trekkers is dat helemaal kansloos.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 17:44

Margreet schreef:
Ik trek 's avonds nog wel eens een pantykousje over m'n broek als hulp om erin te komen. Als ik ze dan eenmaal aan heb, dan zitten ze goed. M'n kuit is in het midden wat dikker dan bovenaan en de vorm van de laars volgt dat prachtig, maar je moet wel door dat smallere stukje heen... Nagelbijten / Gniffelen Zonder trekkers is dat helemaal kansloos.

precies en ik heb dus 's avonds vaak wat opgezette benen en dan is het helemaal lastig.
Cavallo heeft bovenin wijdere laarzen dan Petrie bij dezlefde kuitmaat.

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 17:44

Mijne knellen alleen met warm weer... dan zijn mijn voeten en kuiten denk ook wat dikker. Niets aan te doen. Als het niet warm is, zitten mijn laarzen weer gewoon prima Lachen

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 17:56

germie schreef:

Dat vind ik minder mooi... En wie mooi wil zijn.... Knipoog

shavira

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 18:00

Ik heb het ook gehad...met Petrie laarzen...Het waren prima laarzen,totdat 1 laars (mijn rechter) na een jaar begon te knellen..het had te maken met mijn spierontwikkeling tesamen met het weer warm/koud. Ik kon er helaas geen rits meer in laten zetten. Heb nieuwe cavallo juniors gekocht..die hebben een kuit met stiek..ideaal al zeg ik het zelf!

anouska2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 20:53

Ik heb ook petries. Ik heb ze gekocht bij Divoza, met passen knelde ze al heel erg. Ze zeiden daar dat ze nog moesten uitlopen en dat het op den duur beter zou worden. Na een half jaar zaten ze nog verschrikkelijk. Ik heb ze toen op kosten van Divoza op laten rekken, nu zitten ze prima. Volgende keer maar een maatje groter/ wijder!

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 05:46

Margreet schreef:
germie schreef:

Dat vind ik minder mooi... En wie mooi wil zijn.... Knipoog

Maar voor mensen met benen die geregeld opgezet zijn is het misschien wel iets om in je achterhoofd te houden.

nobility

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 06:34

Ik denk dat het komt omdat ze inzakken en daardoor komen ze verder naar beneden te liggen. daar waar je kuit dikker is.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 06:38

Mijn Petries Anky knellen al vanaf dag 1. Gewoon niet goed gemaakt. Ik heb meegekeken uiteraard met het aanmeten, dat alles goed werd opgeschreven. Dus dat is het echt niet. Maar heb 3 man nodig om ze uit te krijgen en dan is m'n wreef gewoon paars!
Ik heb maar andere laarzen gekocht. Die laarzen zijn denk ik niet geschikt voor mensen met spillepootjes.

natasja1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 07:42

daarom koop ik ook altijd laarzen/schoenen aan het eind van de middag. Knipoog

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 07:48

Wanneer je ze koopt maakt niet uit. Als je ze maar eind van de middag laat aanmeten. Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 16:47

Ik kreeg mijn laarzen een paar maanden geleden ook ineens niet meer aan en heb ze vanmiddag eindelijk naar de schoenmaker gebracht om er ritsen in te laten zetten.

Al vanaf dag 1 dat ik ze heb trek ik de kramp in mijn kuiten met uittrekken. hoop dat ik ze nu eindelijk wat meer ga dragen Nagelbijten / Gniffelen