Nieuwe Aigles > te wijd bij de enkel?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

cijsalover

Nieuwe Aigles > te wijd bij de enkel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-07 17:30

Vandaag gingen mijn moeder en ik weer eens nieuwe laarzen kopen. Ik heb maat 41 en mocht nog even geen dure laarzen dus ik moest bij de rubbere laarzen kijken. Daar waren wel laarzen in maat 41, alleen omdat het volgens de verkoopster 'kinderlaarzen' waren, waren de kuitmaten voor mij niet goed. In maat 41 kom ik wel, alleen bij de kuiten 'krulde' het op dus dat kon eigenlijk niet. Toen heeft de verkoopster me een maat 42 gegeven, daar zat het bij de kuit wel heel goed, bij de voet ook wel met rijsokken, alleen bij de enkels zat het eigenlijk te wijd. Dat zei ik tegen die verkoopster, maar daar praatte ze over heen met het feit 'dat dat niet anders kan en dat dat bijna altijd zo is met gewoon lopen.' Oké, dachten we dus, we gingen akkoord, want zij zal het wel weten, toch? Maar thuis dacht ik, hmm nou, klopt dat eigenlijk wel? Ik ben er nog niet mee op het paard gegaan, omdat ik eerst even bij jullie wilde informeren.

Het gaat er dus om dat het bij de voet en kuit goed zit, alleen bij de enkels zit het veelste wijd. Ik hoop op adviezen van jullie! Lachen

Horsea_nl

Re: Nieuwe Aigles > te wijd bij de enkel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 17:38

tja, dat is het probleem met rubberen laarzen. dan houd je dat gewoon! misschien moet je schoenen proberen met stoffe chaps. zit ook een stuk lekkerder!

miesjje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 18:01

dat hou je altijd bij rubberen laarzen, dan zijn de kuit en voetmaat wel goed maar net weer niet bij de enkels.
bij de leren laarzen heb je overal nog verschillende maten van, dus dan heb je dat probleem niet.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 19:02

IK rij nu vanwege het weer ook met plastic laarzen, ook Aigle. en bij mij zakken ze af en ik verlies hierdoor m'n beugels. Voet en kuit zijn goed, rest te wijd. Met leren laarzen heb ik dat dus niet.

cijsalover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-07 19:27

Aha, oke, bedankt voor de tips! We weten nu wat ons te doen staat. Knipoog

Fredt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 20:57

Leren laarzen sluiten vaak gewoon wat beter aan.
Ik heb ook Aigles, 1xgedragen, maar die zitten ook los rond de enkels. Zitten absoluut niet lekker hierdoor, ook tijdens het rijden niet.