Vandaag gingen mijn moeder en ik weer eens nieuwe laarzen kopen. Ik heb maat 41 en mocht nog even geen dure laarzen dus ik moest bij de rubbere laarzen kijken. Daar waren wel laarzen in maat 41, alleen omdat het volgens de verkoopster 'kinderlaarzen' waren, waren de kuitmaten voor mij niet goed. In maat 41 kom ik wel, alleen bij de kuiten 'krulde' het op dus dat kon eigenlijk niet. Toen heeft de verkoopster me een maat 42 gegeven, daar zat het bij de kuit wel heel goed, bij de voet ook wel met rijsokken, alleen bij de enkels zat het eigenlijk te wijd. Dat zei ik tegen die verkoopster, maar daar praatte ze over heen met het feit 'dat dat niet anders kan en dat dat bijna altijd zo is met gewoon lopen.' Oké, dachten we dus, we gingen akkoord, want zij zal het wel weten, toch? Maar thuis dacht ik, hmm nou, klopt dat eigenlijk wel? Ik ben er nog niet mee op het paard gegaan, omdat ik eerst even bij jullie wilde informeren.
Het gaat er dus om dat het bij de voet en kuit goed zit, alleen bij de enkels zit het veelste wijd. Ik hoop op adviezen van jullie!