Soms heb ik gewoon geen zin om te paardrijden, ik denk dat elke ruiter dat weleens heeft. Dan gooi ik Figadoro lekker even in de bak, en mag ze rennen enzo. Alleen Figa is de jongste niet meer, dus die gaat vaak liever aan de grasrandjes knabbelen dan dat ze moet bewegen, dus dan pak ik de longeerzweep, en laat haar een beetje draven + galloperen, zodat ze niet hélemaal stil heeft gestaan. Hetzelfde met longeren, af en toe longeer ik haar.
Alleen na 5 minuutjes heeft Figadoro het al gehad, en stopt ze zeg maar ineens met draven.
Dan gaat ze zeg maar eerst recht voor je staan, met haar oren in haar nek, en stampvoetend. Als je haar dan een tikje geeft van 'Doorlopen, niet zeuren' komt ze boos op je af gedraafd / gegallopeerd, en ik vind dat ondertussen steeds enger worden. Het lijkt gewoon of ze niet wilt stoppen, en ik krijg haar hierna ook niet meer fatsoenlijk verder, aangezien ze nu weet dat ze me zo bang maakt.
Ik durf haar dus eigenlijk amper nog te longeren of te laten rennen. Mijn vriendin heeft ook geprobeerd haar ietswat aan de teugel te laten lopen wanneer ik haar longeer, dan doet ze het wel minder, maar uiteindelijk bereikt ze er hetzelfde mee.
Wie heeft hetzelfde probleem, en wat doe je eraan ?
Ik weet niet of het topic hier goed staat, want ik ben nieuw enzo
.Groetjes,
Annabelle.

.