Bos's Fashion rijbroek, is dat kwaliteit?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

DarkBlue

Bos's Fashion rijbroek, is dat kwaliteit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-07 09:01

Hoi,

Ik heb dinsdag eens rondgesnuffeld voor een nieuwe paardrijbroek, want ik kwam erachter dat mijn huidige rijbroek toch echt oud en versleten begint te worden Haha! .

Anyway, hier in Enschede zitten 2 zaakjes en ik had bij het eerste zaakje alleen Harry's Horse broeken om uit te kiezen... die zaten me iets te strak en ik vond de kleur wel mooi (wilde per sé een bruine) maar hij glom zo ontzettend dat ik 'm niet gekocht heb. Ook leek de stof me wat dun. Ik wilde eigenlijk gewoon zo'n ribbroek... ik heb al jaren broeken van Horka, maar die waren niet te vinden Boos!
In de tweede winkel hadden ze wel Horka's, maar alleen nog in bordeauxrood en die zat ook te strak eigenlijk. Dus ik heb daar een bruine 'Bos's Fashion' broek aangepast, model Tulip.. kleurtje Pinecone/E.Beige (tweede van rechts)
Afbeelding

En maar gekocht, want hij zat lekker (ik ben een semi-propje, dus alle broeken zijn te lang en te strak en bij de enkels weer te los) en ik wilde eigenlijk gewoon wel een broek hebben die dag. In Enschede waren er toch niet meer winkels om af te gaan en in Hengelo weet ik niks te zitten en zou de keus amper groter zijn. Maarrrrr ik heb geen idee wat de kwaliteit nou is!!! Ik ken dat hele merk Bos's Fashion niet. Het klinkt als zo'n 'vijf minuten' merk dat op de markt of bij de New York Fashion hangt!

Het is een soort stevige katoen, 95% katoen en 5% elastaan. Hij ziet er wel uit alsof hij enorm kan gaan pluizen. Ik was hem binnenstebuiten en rijd met chaps met ritsen, dus klittebandsporen krijg ik niet echt, maar toch. Ik wil dat deze broek wel weer een paar jaartjes meegaat zonder dat ik binnen een maand met een enorm vale pluizende broek rijd. Dat mensen denken dat hij oud is (en dat mijn paard dat ook vermoedt, oh!) dat kan me niet schelen, maar ik heb zelf dan zo'n spijt van mijn aankoop.

Heeft er iemand ervaring met deze broeken? Blijven ze lang mooi, of gaan ze gauw stuk op bepaalde plaatsen?

Ik ga er vanavond mee rijden... kijken of-ie lekker zit. Ik laat het kaartje er nog mooi even aan!

Idioteque

Re: Bos's Fashion rijbroek, is dat kwaliteit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 09:35

Ik heb er een paar. Ik heb ze nu een jaar ofzo en ze zien er nog prima uit... Superkwaliteit is het niet denk ik, maar in verhouding met de prijs is die zeker wel goed Lachen

anniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 09:38

Ik vind ze wel lekker zitten, ze zijn zacht en dik dus lekker om mee buiten te rijden Haha!
Of ze goed blijven weet ik niet want ik heb hem nog niet zo vaak gedragen (teveel rijbroeken??? Tong uitsteken ) Ze zijn ook erg mooi!

DarkBlue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-07 09:43

Lisa: klinkt goed, ze worden dus niet vaal of pluizig?
En ja, hij was erg goedkoop... 40 euro, en ik zie ze zelfs voor 30 op internet te koop staan.

Toch wel blij dat ik `m gewoon in een winkel gekocht heb want als je merkt wat voor heisa het is wanneer je een vreemde maat hebt, dan durf je geen enkele broek meer te kopen zonder 'm eerst te passen.

Hij schijnt zweet goed af te voeren doordat hij niet van synthetische stof is...nouja...dat zie ik vanavond wel. Hij is wel dik van stof, maar ja, stevig wil ik wel. Dunne rijbroekjes zijn in de winter helemaal niks!

M'n vriend zei dat ik niet zo moest mekkeren... dat het een prima broek was, dat hij me mooi stond en als hij binnen een maand stuk was, so be it - dan wist ik ook gelijk dat ik een duurdere moest kopen! Mja, we blijven niet bezig zeg maar Haha!

Mierke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 09:45

Jaa ik heb volgens mij de zelfde.. Die zit echt zooooo lekker.. Ik heb die straks een jaar en er is nog helemaal niks aan te zien..

DarkBlue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-07 09:56

O, ik rijd er trouwens 1 a 2x in de week mee.

Nog een leuke anekdote over mijn vorige rijbroek: mijn zus kocht rond haar 14e eens een Horka maat 176. Die droeg ze 1x per week ofzo tot ze eruit groeide rond haar 20ste. Op mijn 20ste, dwz. 6 jaar later, had ik een broek nodig en trok ik hem uit de kast en warempel hij was opgerekt tot een mooie maat 38 (!) en ik paste hem wel. Sindsdien heb ik er alweer 3 jaar mee gereden en het ding is nog steeds niet stuk. De band is grauw aan de binnenkant en er beginnen nu op de bovenbenen haaltjes te komen. Maar voor een broek die het al zo'n 15 jaar uithoudt, twee zussen heeft overleefd en daarmee van maatje 176 uitgerekt is naar inmiddels maatje 40, vind ik het een hele prestatie voor een Horka broek Haha!

Dit hoef ik met m'n nieuwe rijbroek niet te bereiken hoor Tong uitsteken

_Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 09:59

Ik heb er 2 van, zijn dunne broeken en de naadjes bij je knieen gaan snel los. Vind het niet echt geschikte broeken, maar denk niet dat je iets beters krijgt voor deze prijs. Lachen

_Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 09:59

Ohja, en onder zit klitteband, dat donkere randje dat helemaal aan de onderkant zit, zit helemaal los.

it_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 10:01

De kwaliteit vind ik niet zo geweldig, maar goed zo duur is hij immers ook niet. Wel vind ik hem erg lekker zitten. Zelf heb ik er een, die ik af en toe aan heb, maar ik heb liever mijn Pikeur broek aan met kunstlederen zit. Zit toch wat steviger.

Lancome

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 10:03

Heb er 2 en rij er afwisselend bijna dagelijks mee. Bevallen prima, niets kapot en al weet niet hoe vaak gewassen. Alleen de rek had wel iets minder mogen zijn. Na een paar uur aan gehad te hebben is ie iets te groot door de rek die er dus teveel in zit.

Heb ook nog een Pikeur en een paar Horka's en een Schumacher en tja die zijn 5 keer zo duur maar de pasvorm en duurzaamheid is denk ik beter, die broeken gaan al jaren mee. Van de Boss verwacht ik dat niet, maar wie weet.....
Laatst bijgewerkt door Lancome op 05-07-07 10:06, in het totaal 1 keer bewerkt

trieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 10:04

Ik heb er 2 en ze zitten lekker vind ik mijn dochter heeft er ook 2 en die draagt ze bijna elke dag en blijven nog mooi

Groetjes
Tries

DarkBlue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-07 10:08

Mmmm de stof van mijn broek is wel heel dik dus ik weet niet of ik dezelfde heb als Laura...
Ik heb wel van die donkerblauwe randjes onderaan, als die gauw loslaten dan ga ik gewoon terug naar de winkel. Een beetje broek houdt het minstens een jaar uit, toch.

De Schumachers en Pikeurs die ik zag hangen kostten allemaal zo'n 140 euro... vond ik te duur eigenlijk. Ik wilde tot 80 euro gaan voor een nieuwe broek. Ik wil nog een keer een broek met leren zitvlak! Maar tot nu toe red ik me zonder ook prima.

* oe, nu maar eens naar college toe, moet nog een artikel lezen, oei oei

_Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 10:12

http://img388.imageshack.us/img388/3761/broek002ql7.jpg
onderste randje los
http://img388.imageshack.us/img388/8705/broek008ls3.jpg
http://img388.imageshack.us/img388/3121/broek006sb2.jpg
en hier zit het stiksel van de knieen los(sorry voor onduidelijke foto)

Bij mijn andere rijbroek is het "liesgedeelte" helemaal verkleurt van de regen, net als op mn kont. In de vorm van een onderbroek zegmaar. Alleen deze zit in de was dus kan even geen foto maken Knipoog

@ Jeskoo, die van mij is ook uitgerekt en hierdoor een beetje te groot geworden.

DarkBlue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-07 10:34

Wow, bedankt voor de foto's! Hoe lang heb je ze al en hoe vaak rijd je per week? Lachen

Ik rijd eigenlijk nooit in de regen btw... heb een binnenbak. Maar in de zomer zweten: yes!

_Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 10:38

Beiden heb ik ongeveer een halfjaar. Beiden heb ik ze 1x in een week aan(dus niet elke week 1 broek maar beide broeken 1x in een week)De broek van de foto's heb de laatste 2(?) maanden helemaal niet aangehad.

patatkraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 10:40

WAT EEN GEWELDIG MERK :p

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 10:43

Heb ook één van deze, voor een rijbroek die ik aangeschaft heb voor € 30,- ben ik erg tevreden over de prijs/ kwaliteit. Jammer dat ik hem wat hoog vindt zitten bij de taille, minder prettig maar over de kwaliteit of het pluizen van de broek hoor je mij niet klagen hoor!

Het zou ook niet reeël zijn om van dit merk eenzelfde kwaliteit te verwachten als van een Anky rijbroek Knipoog

bergerac

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 12:29

In welke zaak in Enschede verkopen ze deze broek?

DarkBlue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-07 14:32

Ze verkopen hem bij Walter, heet nu Ruitergilde geloof ik. Ze hebben best wel veel merken daar én een rek aanbiedingen van 15 euro op dit moment.

Bij de Vrije Teugel verkopen ze Harry's Horse en misschien nog een merk, maar ik heb daar alleen naar bruine gekeken.

En wat bedoelt fixture nou daarmee,.... sarcastisch?
Ik vind die foto's van Laura's broek ook wel twijfelachtig, mmm ik draag hem 1 of 2x in de week en daarna gaat hij de was in. En ja, voor die prijs... nouja, we zien wel of ie uit elkaar valt. Zoals m'n vriend al zei, we gaan er niet moeilijk over doen, als hij echt ruk is, dan weet je dat ook weer en dan koop je voortaan een duurdere!

Al ben ik niet echt van de dure rijbroeken, I mean... ik ga niet verbazend beter rijden door een ander stofje onder m'n kont!

Ranovich

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 15:31

Waar ik werk, verkopen ze ook Boss rijbroeken en wij verkopen er best veel en eigenlijk nog nooit klachten over gehad, dus komt wel goed met je rijbroek

Antgillya

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 15:40

Ik heb er ook 1 (dezelfde als die jij gekocht heb) en ik vind het een erg fijne rijbroek.
Draag hem vaak (pluk hem van de lijn zodra hij droog is).
Ik heb hem nu ongeveer een maand of 10 en hij is nog helemaal mooi.
Succes en geniet ervan...want ja het is natuurlijk wel een verhouding he...prijs/kwaliteit...dat blijft zo.
Daar entegen koop ik liever dus 3x zo'n broek als 1x 1tje van 120 euro.... ik vind dat eigenlijk wel heel veel geld voor een rijbroek.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 19:07

Katoenen broeken zijn nooit supergoed. Ze gaan lubberen. Maar ja, de prijs is er ook naar en ze ziten wel lekker. Ik heb meestal goedkope broeken, maar dan juist niet van katoen. Bijvoorbeeld de EZ van HH vind ik een fijne broek.

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 20:16

als je een betere broek wil krijgen voor die prijs moet je echt kijken i nde uitverkoop, ik heb een hkm van (merk zegt me niks) maargoed hij ziet er aardig uit, alleen tja wat te kort voor mijn lange benen Bloos gevolg dat ie zakt. maar kwaliteit is goed. net zoals de HH bevalt me ook uitstekend. ik groei te snel nog om een dure broek te kopen. had een wedstrijd broek van HH maat 36, krijg hem niet meer over mijn boven benen Bloos , staat overigens oo kte koop! nauwelijks aangehad Verdrietig . als ik straks uitgegroeit ben koop ik een keer een broek van 100 euro Bloos . terwijl dat niet eens hoeft te zeggen dat het beter is, mijn zus heeft een broek van 80/90 euro gekocht en binnen een maand begon die vreselijk te pluizen Vork

iloonaa__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 19:13

ligt eraan hoe duur hij was. als hij niet zo duur was, is het niet zo erg dat hij maar voor een somertje is. dat heb ik ook wel eens.

Maar10e

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 19:46

he!
alle mensen die die broek al hebben hoe vallen ze? Tong uitsteken