.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

magda_90

.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-07 18:09

.
Laatst bijgewerkt door magda_90 op 14-05-22 11:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Air

Re: Mag ik met deze schoenen rijden (foto)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 18:11

Volgens mij is het bij elk ponykamp weer anders, dus kun je hun niet even mailen?

Ik denk trouwens dta het wel kan, mits ze niet te breed zijn, anders pas je niet in de beugel..

Chesky

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 18:11

Ik denk dat het niet verstandig is om hier mee te rijden, er zit een behoorlijk groffe zool onder. En dit soort schoenen zijn meestal ook breed, zo heb je kans dat je in de beugel blijft hangen.

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 18:13

Tsja, dat hangt ervan af hoe streng ze in de leer zijn.
Als je goeie chaps hebt die laag genoeg over de schoen vallen, heb je geen last van de haakjes.
Een hakje is wel noodzakelijk. Wat dat betreft zouden ze volgens mij allebei wel kunnen maarhet profiel mag niet te grof zijn. Maar daar is lang niet iedereen zo streng in.
waarom neem je niet even contact op met het ponykamp en leg je ze het even voor? Je hebt al foto's tenslotte!

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-07 18:15

.

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 18:15

Ik ga met de andere mee hierboven! En het is maar net de vraag, of je chaps erom heen passen. Zelf rijdt ik NOOIT van mijn leven meer met brede schoenen. Ooit een keer blijven hangen toen ik eraf viel. Ben achter het paard aangesleept en na geschopt tegen mijn scheen. Dus heb er goed van geleerd. Kun je niet van iemand gewone jodphurs lenen?

Tinkerlady

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 18:16

Ik geef zelf ook les en zou deze schoenen afkeuren als rijschoenen. Vanwege de volgende punten:

1) Grof materiaal met uitstekende veterclipjes
2) Grove zool met aan zijkant ook profiel wat de schoen breed maakt (blijft dan eerder klemmen in de beugels)
3) Teveel zoolprofiel aan de onderkant van de schoen, soort inham tussen voorvoet en hak, waardoor je niet gemakkelijk uit de beugels glijdt wanneer je mogelijk valt.

Dan kun je beter de goedkope rijlaars van kunstof dragen, zonder uitsteeksels en met een gladdere zool. Die kosten weinig en zijn meestal ook nog wel ergens te lenen en tja zweetvoeten nemen we dan maar voor lief Clown . Voor 10 EUR ofzo vind je ze al op marktplaats. En wat is 10 EUR als het gaat om je eigen veiligheid.... Knipoog

Succes!

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-07 18:19

.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 18:23

Magda, das een kwestie van heitje voor karweitje doen *LOL*

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-07 18:23

.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-07 18:24

.

jOyss

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 18:32

Ik denk dat je er wel mee kan rijden hoor, ook omdat er zegmaar een 'hak' op zit.
Anders gewoon ff navragen bij het ponykamp ofzo.
Veel plezier nog!

Passowa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 18:32

ik heb ooit eens met schoenen gereden met ongeveer dezelfde zool...het paard nam onverwachts een sprongetje en m'n voet zat inees vast in de stijgbeugel...was niet echt leuk...voorzichtig mee zijn dus.

Ramoon12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 18:39

Heb je geen paardenspullen over die je misschien via marktplaats of iets dergelijks kan ruilen met iemand. Op marktplaats staan genoeg jophurs voor weinig. Ik zou niet met deze schoenen gaan rijden. Enne je ouders...... jouw veiligheid gaat toch boven alles, daar zullen ze het vast wel mee eens zijn.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-07 18:42

.
Laatst bijgewerkt door magda_90 op 14-05-22 11:56, in het totaal 1 keer bewerkt

amorlover1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 20:30

ik zou niet met zulke schoenen gaan rijden.
maar ik ben zelf al een persoon die niet met schoenen kan rijden ik vind het gewoon niet lekker rijden.
maar het ligt er ook wel een beetje aan hoe streng ze op het ponykamp zijn.
maar je kan natuurlijk beter goedekope laarzen kopen maar daar was je al mee bezig las ik Haha!

iloonaa__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 08:10

ik denk vooral als je chaps erbij draagt dat het wel kan, want ik vind het enigste probleem met die schoenen dat ze zo hoog zijn, en die tong kan blijven haken en dat is erg gevaarlijk mt springen Duivel maar als je chapserbij draagt is het geheel al wat gladder, en je kan vragen aan iemand of je ze mag lenen. maar kopen kan ook ze zijn niet heel duur.goedkoper dan schoenen zelf, licht natuurlijk wel aan welk3e jekoopt

fionaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 08:12

weet niet naar welk ponykamp je gaat?

cupido2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 08:12

ik denk het eigenlijk niet, omdat er veel ribbels onder zitten en je kan er makkelijker mee in de beugel blijven hangen. Maar ik zou het gewoon even vragen waar je op ponykamp gaat Knipoog veel plezier! Lachen

supertinkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 08:19

Zou ook niet met deze schoenen gaan rijden eerlijk gezegd... heb ooit ook zulke gehad (toen reed ik nog western dus dan is het weer even een ander verhaal) maar ik heb ook vaak gehad dat mijn voet vast kwam te zitten in de beugel... niet doen dus!

_San_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 08:23

Ik rij altijd met dit soort schoenen. Bergschoenen vind ik ideaal. Ze zijn stevig, je kan er lekker op lopen en gaan niet stuk. bovendien zijn ze waterdicht. Deze lijken wel wat op die van mij, al lijken het wel wat sportieve bergschoenen. Zou even belen of ze er problemen over maken. Je weet maar nooit.

[edit] ik zou de smalste schoen doen.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-07 08:31

.
Laatst bijgewerkt door magda_90 op 14-05-22 11:56, in het totaal 1 keer bewerkt

DarkBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 08:37

Ik heb van die Blackstone schoenen, zonder echte haakjes maar gewoon al met metalen veteroogjes boven op de schoen. Daar heb ik 1x mee gereden en dat was echt 3x niks! Ik bleef met de bovenkant van de schoen in de stijgbeugel haken en moest telkens met m'n voet schudden om weer een beetje lekker te zitten. Je kunt je voorstellen dat m'n paard er niet echt vrolijk van werd. Om van eraf vallen nog maar te zwijgen... tijdens het gewoon rijden is het al storend. Ook met chaps eroverheen, dat maakt het alleen nog maar dikker.

Nu heb ik oude schoenen, van die suede laarsjes met een rits opzij. Ik heb ze omdat ze twee grote voordelen hebben: een redelijke hak, geen frunniksels voorop zoals veters en haakjes zodat je niet in je beugel vast komt te zitten en het zijn daarbij ook vooral smalle schoenen.

Kun je niet naar die manege bellen of ze daar jodhpurs voor je te leen hebben? En anders even marktplaats afstruinen... en direct na het ruiterkamp weer doorverkopen. De lokale tweedehands winkel heeft ook nog wel eens die enkellaarsjes staan die ik hierboven omschrijf... die dingen zijn op dit moment namelijk enorm uit de mode, dus wie weet hoeveel ze er wegdoen.

Dat je ouders er geen extra geld aan willen uitgeven kan ik wel begrijpen... een nieuwe cap ofzo, okay. Maar als ik bij m'n ouders aanklopte met 'nieuwe schoenen' of in mijn geval 'een nieuwe tas' gingen ze toch echt heel hard lachen! (ik heb er nml. al veel te veel...)

Nicoleee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 10:17

Ja, je mag met die schoenen rijden. Haha!

Bandos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 10:24

Succes met je karwijtjes,maar heb je niet inderdaad iets te ruilen met iemand??Ach als je dichtbij mij zou wonen dan kon je van mij genoeg lenen,helaas is het een beetje ver.Toch wens ik je heel veel plezier op het kamp.. Pling .