Laarzen oprekken, wat zou jij doen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

sjaslique

Laarzen oprekken, wat zou jij doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-07 14:59

Hey bokkers,

Zo'n twee jaar geleden heb ik leren paardrijlaarzen aangeschaft en inmiddels is mijn rechterkuit wat dikker geworden. Het gaat om de Petrie Standard laasr. Ik wil nu mijn laars daarom laten oprekken. Nu zijn er meerdere opties. Ik heb geïnformeerd bij de ruitersportzaak waar ik ze aangeschaft heb, komt op € 15,-. Heb ook eens gevraagd bij de schoenmaker in het winkelcentrum, daar is het per laars € 4,-. Heb ook gevraagd hoe hij ze oprekt. Hij maakt ze nat aan de buitenkant ( geen idee of dit klopt). Weet wel dat ze nat gemaakt moeten worden op goed opgerekt te worden, maar geen idee waar?
De schoenmaker is er een met een hoge beoordeling en staat bekend als één van het echte goede werk.
Wat zouden jullie doen?

denice

Re: Laarzen oprekken, wat zou jij doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 15:00

schoenmaker natuurlijk!!

happyjoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 15:50

Ik zou het gewoon bij de schoenmaker proberen. Ik heb mijn laarzen ook laten oprekken maar het heeft niets geholpen.

_MiSSy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 15:54

schoenmaker inderdaad Lachen

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 15:54

Kun je er geen rits in laten zetten? Of wil je dat niet?

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-07 15:56

Een rits is mijn tweede optie, mocht het oprekken niet werken.

fjordenmeiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 14:13

Ik zou naar de schoenmaker gaan. 1. het is goedkoper en 2. het heeft een goed keurmerk enzo.

kristel1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 15:13

Ik heb mijn laarzen (petrie perfect) een paar jaar terug op laten rekken bij de ruitersportzaak waar ik ze toen der tijd heb gekocht en was van korte duur moet ik je eerlijk zeggen. Daarna nog een keer op laten rekken maar hielp helemaal niets want de laarzen knelde nog steeds.
Ik heb er uiteindelijk maar een rits in laten zetten aan de achterkant en er ging een wereld voor me open, wat is dat ideaal zeg! Ik vind het zeker een aanrader!

Doei, doei

wendely

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 16:11

Ik heb hier 3 weken geleden ook een topic over geopend. Heb mijn laarzen dus inmiddels laten oprekken maar heeft weinig geholpen helaas. Ga nu maar ritsen laten zetten..

Nathalie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 20:38

ik heb mijn rechterlaars laten oprekken in de fabriek (konigs) ze passen nu perfect, eerst kwam ik er nog niet in Nagelbijten / Gniffelen. Ze zijn 0.5 cm opgerekt. Dus ik heb er wel goede ervaringen mee.

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 20:56

Petrie kun je niet laten oprekken.. Ze gaan net zo hard weer terug in hun oorspronkelijke model. Dat komt omdat er een laagje overheen zit, waardoor het leer altijd weer terug komt in positie.
Je kunt wel blijven oprekken en oprekken, maar dan scheurt het leer!

(heb ik me laten vertellen door man van ruitersport zaak, weer wat geleerd Tong uitsteken )