wel of nog niet M?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sita_xx

wel of nog niet M?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-07 16:23

hallo,

ik heb zondag wedstrijd en ik heb me nog voor het L ingeschreven maar opzich wil k ook wel M. ik heb mijn instructeur gevraagd of ik er klaar voor ben hij denkt van wel. gewoon zo blijven rijden als je in het L rijd zei die en niet onzeker worden of te veel willen doen. laatst heb ik es M hc gedaan dat ging opzich wel netjes 3 balken door mij zelf 2 doordat ik teveel hulpen gaf/ te graag wou en 1 kwam ik er wat te dicht onder. maar nu twijfel ik of ik al wel of niet klaar ben voor het M opzich denk ik van jah het kan wel, maar dan dnek ik straks niet en gaat het fout en allemaal balken enzo. wat denken jullie

panache

Re: wel of nog niet M?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 16:25

ik denk dat je beter kan doorrijden totdat jezelf zegt :'JAA NU zijn we er klaar voor'... 't is hartstikke gaaf M springen, maar jullie moeten er wel bijde klaar voor zijn Knipoog

Sita_xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-07 16:26

jah en opzich denk ik ook wel dat we dat zijn maar dan denk ik straks heb ik het mis en is het niet zo

panache

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 16:28

welsje14 schreef:
jah en opzich denk ik ook wel dat we dat zijn maar dan denk ik straks heb ik het mis en is het niet zo

dan twijfel je, waarom rij je niet even lekker door totdat jezelf hebt van :'oh dit wordt ONS te simpel' Knipoog

Sita_xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-07 16:30

uhuh ik denk dat ik dan zondag toch maar L ga en dan de volgende wedstrijd M laatst was ik in het L 2 x 1e en vorige week had ik 1 balkje maar dat was gewoon mijn eigen schuld k lette even niet op:P

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 16:32

lekker de kampioenschappen nog L, en daarna M. Is dat een optie? Dan kun je buiten nog voor het eerst M starten, dat is vaak wat makkelijker ivm de ruimte. Maar het is natuurlijk maar een suggestie hoor.

panache

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 16:32

welsje14 schreef:
uhuh ik denk dat ik dan zondag toch maar L ga en dan de volgende wedstrijd M laatst was ik in het L 2 x 1e en vorige week had ik 1 balkje maar dat was gewoon mijn eigen schuld k lette even niet op:P

Lijkt me verstandig Lachen
veel succes Knipoog

Sita_xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-07 16:36

texelse schreef:
lekker de kampioenschappen nog L, en daarna M. Is dat een optie? Dan kun je buiten nog voor het eerst M starten, dat is vaak wat makkelijker ivm de ruimte. Maar het is natuurlijk maar een suggestie hoor.

dat is geen optie want in het L ben ik 2e reserve voor de kampioenschappen en er vallen bij onze kring zowiezo geen 2 uit:P anders had ik dat zowiezo gedaan want dat was ik eigelijk ook van plan:P maar ik doe dan denk ik niet mee aan de kampioenschappen en dan over 2 week voor het eerst M want ik maak dnek ik toch geen kans op de kampioenschappen in het M nog niet iig:P

Sita_xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-07 16:39

of toch wel M zondag kweet t echt niet:P ik heb mijn instructeur al 2 x gevraagd en hij zei dat kan wel Tong uitsteken maar ik weet t niet op les ging t ook super mah ik weet t niet:P
wedstrijd is toch anders dan les hoewel M hc ook wel goed ging:P

panache

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 16:41

Jij moet het beslissen Knipoog ..

Alive

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 16:43

als je het niet zeker weet zou ik het niet doen, je moet er wel 100 % zeker van zyn, het is natuurlijk wel even wat anders dan L Lachen

Sita_xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-07 16:44

jah das waar maar ik ben nooit ergens zeker van:P van B naar L was ik dat ook niet:P

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 17:08

Persoonlijk vind ik dat je nog niet veel winstpunten hebt in het L. Verschil L - M is echt heel groot. Wat wel een idee is om na je L parcours een keertje M hc te starten. Op deze manier gaat de overgang geleidelijk.

Zelf had ik 30 punten in het L en later 12 in het M maar het is echt een verschil en zijn nu het vertrouwen kwijt. Ik ga een paar keer L hc starten en dan kijk ik verder.

Succes!

Sita_xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-07 17:22

uhuh maar ik stond normaal op 17 maar had verliespunten door een paar keer weigering doordat ik niet had gezien dat de dubbel sprong de 2e 3 m breed was en de 1e 4 M dus ik reed de 2e sprong van de dubbel voor bij:P en zoals je leest heb ik al es M hc gedaan
ik weet echt niet wat ik nu moet doen:P als k er echt niet klaar voor was ging k er ook niet over nadenken maar ik weet t echt niet:P sorry dat ik jullie hier mee lastig val:L
Laatst bijgewerkt door Sita_xx op 03-07-07 17:37, in het totaal 1 keer bewerkt

lianne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 18:40

ik zou nog even wachten. je kunt altijd nog M starten. maar je kunt niet zo makkelijk terug naar het L.
dan moet je 10 verliespunten hebben, meende ik.
wat ik er mee bedoel te zeggen is:
dat het nu goed gaat, dan nog even volhouden totdat je helemaal zeker weet dat je over kunt,
en dat je pony/paard dat ook kan.
want als je eenmaal M bent kan je niet terug!

en ik heb zelf met mijn pony tot 26 wp doorgereden!
want als je in de L niet goed uitkomt, dan kun je pony/paard je nog redden uit zo'n situatie
maar de M is hoger en vaak lastiger en dan red je je niet zo snel uit zo'n situatie!
succes met je beslissing

ikt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 18:46

Dat ligt voor iedereen anders denk ik.
Ikzelf heb nooit het idee 'en nu ben ik klaar voor de M!'. Ik moet er altijd gewoon voor gaan en zien waar het schip strand: tot nu toe was het elke keer nog op het juiste moment gedaan, en ging het gewoon goed.
Zoals ik al zei: volgens mij voor iedereen anders!
Succes met je keuze!

Sita_xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-07 19:33

lianne__ schreef:
ik zou nog even wachten. je kunt altijd nog M starten. maar je kunt niet zo makkelijk terug naar het L.
dan moet je 10 verliespunten hebben, meende ik.
wat ik er mee bedoel te zeggen is:
dat het nu goed gaat, dan nog even volhouden totdat je helemaal zeker weet dat je over kunt,
en dat je pony/paard dat ook kan.
want als je eenmaal M bent kan je niet terug!

en ik heb zelf met mijn pony tot 26 wp doorgereden!
want als je in de L niet goed uitkomt, dan kun je pony/paard je nog redden uit zo'n situatie
maar de M is hoger en vaak lastiger en dan red je je niet zo snel uit zo'n situatie!
succes met je beslissing

jah daar heb je gelijk in maar opzich maken die wp niet zo veel uit als ik nou nu of over 2 week ga maar daar zit ik ook mee ik dnek dat het wel kan en volgens mijn instructeur ook mijn pony springt stukken beter dan tijdje geleden en kheb ook veel geleerd sinds dat M hc maar als het nou niet goed gaat en ik heb meer dan 3 balken oid dan kan ik idd niet terug dan moet ik w8en tot ik -10 sta en weer opnieuw in het L maar ik kan ook een tijdje M hc doen als de 1e keer M niet goed gaat tot het wel goed gaat. 1 ding hoef ik niet bang voor te zijn en dat is weigeren dat doet ze eigelijk nooit dan moet het echt mijn schuld zijn of iemand staat met een paraplu in het zicht... lastig lastig lastig...

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 19:34

En een keertje een M parcoursje HC starten???
Dan weet je gelijk hoe het is en zit er niks aan vast!

Sita_xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-07 19:35

jah dat heb ik alles gedaan zoals je kunt lezen:P

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 19:37

oeps, sorry, overheen gelezen....
maar miss een idee om het wat vaker te doen?? Dat j het ritme van een M parcours een beetje krijgt??
Je kan natuurlijk ook 1 parcours L starten en 1 M HC.. Als je dat dan een paar keer doet met wedstrijden... Heb je wel een beetje het ritme...

Sita_xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-07 19:58

das waar:P

Sita_xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-07 20:00

kweet eigenlijk niet wat nou fout zou kunnen gaan hooguit een paar balken

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 20:03

panache schreef:
ik denk dat je beter kan doorrijden totdat jezelf zegt :'JAA NU zijn we er klaar voor'... 't is hartstikke gaaf M springen, maar jullie moeten er wel bijde klaar voor zijn Knipoog

Ja dat zei ik ook altijd..
Maar goed.. als je bij mij moet wachten tot dat ik zeg JAA Nu zijn we er.. kunnen we wachten tot we een ons wegen.
Ik ben te perfectionistisch! ik zeg elke keer dit moet nog beter dat moet nog beter..
Maar al dat dan goed gaat is er wel weer iets ander wat beter moet.
(ik mag nu sinds vorig jaar augustes de overstap naar de L2 maken)
En ik heb nu eindelijk de knoop doorgehakt.. we gaan nu echt L2 starten en we zien wel.

Alive

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 20:31

welsje14 schreef:
uhuh maar ik stond normaal op 17 maar had verliespunten door een paar keer weigering doordat ik niet had gezien dat de dubbel sprong de 2e 3 m breed was en de 1e 4 M dus ik reed de 2e sprong van de dubbel voor bij:P en zoals je leest heb ik al es M hc gedaan
ik weet echt niet wat ik nu moet doen:P als k er echt niet klaar voor was ging k er ook niet over nadenken maar ik weet t echt niet:P sorry dat ik jullie hier mee lastig val:L

niet banketstaaf bedoeld hor!, maar als je dit in het M gebeurd heb je wel een groot probleem, wat denk je van de driesprong? ook al gebeurd het per ongeluk en is het jou schuld, als je pony er in knalt is zn vertrouwen weg, hoe hoger het is hoe moeilijker het word om te springen als je niet uit komt! M hc is dan een beter idee, dan kun je nog lekker oefenen Knipoog en dan komt de rest van zelf wel.

Sita_xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-07 20:56

ik ben er niet doorheen gegaan ofzo hoor en heb wel vaker een driesprong gedaan dat was gewoon een fout van de pacours bouwer 1e hindernis van de dubbel had balken van 4 m de 2e van de dubbel was 3 m en stond er scheef 8er en daarna heb ik het zelfde pacours nog es gesprongen en dat was M hc en die dubbel was toen een 3 sprong en dat ging super