"Vriendin" rijdt 4 uur lang op 2 jarige pony.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Equidea

"Vriendin" rijdt 4 uur lang op 2 jarige pony.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-07 14:18

Gister zouden ik en een vriendin samen gaan wandelen (aan de hand) in het bos, ik met mijn trouwe 17 jarige merrie en zij met haar 2 jaar en 3 maanden oude pony om hem bosmak te maken.

Nou ging dit niet door omdat het ontiegelijk erg ging regenen, krijg ik savonds een bericht dat ze wel 4 uur lang in het bos heeft gereden met een andere vriendin en dat haar pony wel zo geweldig braaf was.

Nou ken ik deze pony, heeft vrijwel geen bespiering en is vrij smalletjes nog en echt nog dat speelse van een jong paard zit erin, was niet eens zadelmak of ingereden en werd al sinds 1,5 gelongeert met bit.

En nu op dit moment is ze een zadel aan het kopen, en stuurde me net nog op msn een bericht met, ja ik ga met hem mee op de veluwetrail met jou.

Dit wilde ik dus even kwijt, ik weet nu al dat ik haar niet hiervan af kan praten en dat ze wss nu al z'n 6x per week gaat rijden.
Het maakt niet uit hoevaak ik zeg dat ze hem zo de vernieling in helpt, het werkt gewoon niet.

*zucht*

BGGBWM

Re: "Vriendin" rijdt 4 uur lang op 2 jarige pony.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 14:21

Dat is balen, er is maar één optie; anoniem de Dierenbescherming bellen.

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 14:22

Dat meen je toch niet? Verdrietig

Zo jong nog maar. Je kan wel dan beginnen met wat kleine oefeningen bijv. voetje geven en meelopen enz. maar er op rijden?

Ik zou haar een keer zeggen wat jij ervan vind. Als ze er nu al op rijd kan de pony zich helemaal niet goed ontwikkelen. Dat is helemaal niet goed voor de rug.

Sommige paarden worden op hun 2e al ingereden, vaak zijn dat westernpaarden, paints enz. Wat voor ras is haar paardje? Heb je mischien een foto?

Ik zou de dierenbescherming opbellen. Anoniem wat hier ook boven staat Tong uitsteken

Zit ze hier ook op bokt?

Groetjes Laura

_Simone

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 14:22

Behalve dat heel bokt kan gaan roepen 'aaaaah wat zielig' kunnen wij hier vanaf achter ons beeldscherm natuurlijk ook bar weinig aan veranderen... Dus ik vraag me af wat je precies hoopt te bereiken met dit berichtje; ik hoop dat je misschien toch kunt proberen het erover te hebben met iemand die wel tot haar doordringt en/of waar ze wel naar luistert zodat je het via zo'n persoon tot haar door kunt laten dringen.

Getty_Maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 14:23

Boos! vreselijk zulke mensen verdienen geen paarden koop toch een ouder paard als je neit kan wachten want zo help je het paard niet oud worden Verdrietig
Ken ook een paard dat door tevroeg is ingereden een hele ingezakte rug heeft en een hekel heeft aan het zadel en echt altijd chacherijnig is Verdrietig
Ik hoop echt zoo dat ze dit niet meer doet maar zo te horen gebeurt het nu nog vaker Huilen
Laatst bijgewerkt door Getty_Maan op 03-07-07 14:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-07 14:23

BGGBWM schreef:

Doen ze hier wat tegen dan? Want dan doe ik dat meteen natuurlijk.

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 14:24

BGGBWM schreef:

Die zullen er weinig tegen doen ben ik bang. Tja, beetje apart verhaal. Behalve met haar praten en eens goed uitleggen hoe de groei van een paard in elkaar zit,kan je weinig doen denk ik.

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-07 14:25

pintogirl schreef:
Dat meen je toch niet? Verdrietig

Zo jong nog maar. Je kan wel dan beginnen met wat kleine oefeningen bijv. voetje geven en meelopen enz. maar er op rijden?

Ik zou haar een keer zeggen wat jij ervan vind. Als ze er nu al op rijd kan de pony zich helemaal niet goed ontwikkelen. Dat is helemaal niet goed voor de rug.

Sommige paarden worden op hun 2e al ingereden, vaak zijn dat westernpaarden, paints enz. Wat voor ras is haar paardje? Heb je mischien een foto?

Ik zou de dierenbescherming opbellen. Anoniem wat hier ook boven staat Tong uitsteken

Zit ze hier ook op bokt?

Groetjes Laura

Ze zit niet op bokt en dat is wss omdat ze voorheen al helemaal afgekraakt is toen ze een shetlander van 90 cm reed.

Het is absoluut geen paint/quarter nee, het is volgens haar een Nf maar ik denk dat er ook wel wat welsh/arab in moet zitten en hij is nu ongeveer 1.45 schat ik.

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 14:25

Lekker verhaal Scheve mond

Staat ze op een pensionstal o.d.? Weet niet hoe oud desbetreffend meisje is maar misschien helpt het om een ouder persoon haar hierop te laten aanspreken?
Verder zou ik ondanks dat je weet dat ze niet naar je luisterd toch vertellen hoe jij er over denkt, misschien dat ze er over na gaat denken.

BGGBWM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 14:27

De Dierenbescherming doet er zeer iets aan, dat weet ik uit eigen ervaring! Veel succes!

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-07 14:27

Ze heeft trouwens als smoes dat haar pony toch 3 jaar is en dat ze verkeerd rekende.

Maar daar klopt geen ene moer van aangezien hij precies 6 maanden ouder is dan mijn moeders enter en die is nu 21 maanden.

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-07 14:29

sronnie schreef:
Lekker verhaal Scheve mond

Staat ze op een pensionstal o.d.? Weet niet hoe oud desbetreffend meisje is maar misschien helpt het om een ouder persoon haar hierop te laten aanspreken?
Verder zou ik ondanks dat je weet dat ze niet naar je luisterd toch vertellen hoe jij er over denkt, misschien dat ze er over na gaat denken.

Ze staat idd op een pensioenstal maar haar kennende neemt ze het risico niet om te rijden in de bak tot hij een jaar of 3 is (heb dit al eerder met haar meegemaakt toen ze een shetlander van iemand mocht verzorgen die verkocht werd later)...

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 14:30

Ik wil niet l-ullig overkomen, maar ze heeft het jou GEZEGD, je hebt het zelf niet gezien, toch?

Wie zegt dat ze niet gewoon zieke grapjes aan het maken is?

000

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 14:32

zo als veel mensen zeggen praat met, evt zelf met haar ouders ! leg ze uit ( als het geen paarden mensen zijn) hoe de groei van een paard werkt en dat ze als ze zo jong al begint met rijden, EN DAN OOK NOG EENS 4 UUR DE BOSSEN IN GAAT ! Boos! dit verschrikkelijk slecht is voor het paardje + dat eht heel gevaarlijk kan zijn als ze met zo'n groen paardje al het bos in gaat.
je kunt dan vragen of de ouders het met haar er over kunnen hebben.

succes ermee

spijt me voor het stukje in hoofdletters, maar vindt het echt vershcrikkelijk als ik het zo lees !

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 14:33

Ik ken ook mensen die tegen andere zeggen nee te jong om al op 2/2,5 jarige leeftijd er mee gaan beginnen maar onder tussen 2 2jarige, die net 2 jaar zijn al zadel op hebben gelegt en volop aan het longeren met bit, singel enzo zijn ...

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-07 14:33

Barmat schreef:
Ik wil niet l-ullig overkomen, maar ze heeft het jou GEZEGD, je hebt het zelf niet gezien, toch?

Wie zegt dat ze niet gewoon zieke grapjes aan het maken is?

Omdat ik haar nu al 6 jaar ken en eigenlijk van te voren al dacht dat ze die pony veel te vroeg zou gaan inrijden, en er ook iemand bij was die ik ken. Ze ging gister niet in haar eentje het bos in namelijk.

Bovendien plant ze om nu al met mij op vakantie te gaan met die pony over een week of 2/3 (het plan was om een paard te huren voor haar).

messica

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 14:33

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 14:34

In dat geval zou ik, in het belang van de pony, haar ouders inlichten Lachen

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 14:34

Bel haar ouders op, kijken wat die er van zeggen!

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 14:36

Hoi, eigenlijk vind ik het een beetje misselijk wat je doet, door zo over haar op dit topic te schrijven. Begrijp me niet verkeerd, hoor, tuurlijk rijdt ze het dier te vroeg maar om dan maar meteen de dierenbescherming te bellen? Vind je niet dat je haar dan verraad? waarom kun je haar zelf niet vertellen dat het je dwars zit en dat je eigenlijk niet de trail op wil omdat het je in de weg zit?...

Zijn jullie wel zulke goeie vriendinnen eigenlijk?

Zelf zou ik, als ik haar was en ik kwam erachter dat je dit had gedaan, de vriendschap verbreken.

Riss

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 14:36

Als zij niet wil luisteren, zou je misschien eens met haar ouders gaan praten. Ik weet niet of het helpt, maar als die ouders wisten hoe de groei van een paard in elkaar zit, hadden ze vast wel tegen je vriendin gezegd dat ze nog even moet wachten. Dus als ze niet naar jou wil luisteren, kan je wel met haar ouders praten want haar ouders hebben vast wel het beste voor met het paardje.

edit; maar ik zie dat er al meer zijn die dit hebben gezegd Clown

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 14:38

laartjuh schreef:
Bovendien plant ze om nu al met mij op vakantie te gaan met die pony over een week of 2/3 (het plan was om een paard te huren voor haar).

Wat zij doet is haar zaak maar ik zou pertinent weigeren met haar op vakantie te gaan als ze die pony meeneemt.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 14:39

MIsschien zou je kunnen proberen wat aan je assertiviteit te doen; eerlijk duurt het langst!

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-07 14:39

Ierland schreef:
Hoi, eigenlijk vind ik het een beetje misselijk wat je doet, door zo over haar op dit topic te schrijven. Begrijp me niet verkeerd, hoor, tuurlijk rijdt ze het dier te vroeg maar om dan maar meteen de dierenbescherming te bellen? Vind je niet dat je haar dan verraad? waarom kun je haar zelf niet vertellen dat het je dwars zit en dat je eigenlijk niet de trail op wil omdat het je in de weg zit?...

Zijn jullie wel zulke goeie vriendinnen eigenlijk?

Zelf zou ik, als ik haar was en ik kwam erachter dat je dit had gedaan, de vriendschap verbreken.

Dit is het me niet waard om vrienden met haar te zijn, vandaar ook de "vriendin" in de titel, Ik heb het haar nu al zeker 5x gezegt dat ze echt verkeerd bezig is, Ze heeft er gewoon scheit aan.

En ik zeg niet voor niets haar naam er niet bij... Niemand weet over wie het gaat hier behalve ik.

Ik wacht met de dierenbescherming bellen tot ze echt gaat rijden met hem en ik dit met eigen ogen zie.

Riss

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 14:40

Kan het niet zijn dat ze gewoon met je aan het dollen is, je in de zeik probeert te nemen?