Contractje laten opmaken?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Moonwalker_

Contractje laten opmaken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-07 21:12

Zo zal even mijn verhaal beginnen typen.. Knipoog

Ik heb dus een leuke D-pony, is al wat op leeftijd maar gaat nog prima mee.Door omstandigheden heb ik niet altijd de mogelijkheid om hem voldoende te rijden(natte weide,regen,..).Ondanks zijn leeftijd werkt hij nog heel graag en ik vind het zielig dat ik hem zo weinig kan rijden.
Nu las ik dat iemand een leuke lespony zocht voor de aankomende ponykampen, is vlak bij bij en dus vond ik het wel leuk klinken voor mijn pony.
De vrouw is komen kijken naar Lord en ze vond hem zeer geschikt voor haar ponykampen.Dus zo gezegt zo gedaan, Zaterdag zijn ze Lord komen ophalen, ik ben uiteraard meegereden en hij staat er idd erg goed.Mooie kleine pensionstal en zij geeft woensdag en in het weekend les.
Na wat te hebben gepraat vroeg ik haar of ze soms interessen had in volgend voorstel:
Lord zou bij haar blijven staan en zij mag hem dus gebruiken voor de lesjes, ik hoef er geen geld voor ofzo.De dagen dat zij er geen les mee geeft (maandag,dinsdag,donderdag en vrijdag) zou ik hem dan komen rijden.
In de wintermaanden zou ik een stal willen huren voor hem op basis van half-pension omdat ik hem scheer.(hij verhaart moeilijk en ik rijd er dan wedstrijd mee).

Nu vroeg ik me af of dit alles mss best op papier te zetten is?En hoe begin je eraan?
Smid en dierenarts zou ik op mijn kosten laten.Voor de stalprijs dacht ik ook te vragen of zij er een % wil afdoen.Tenslotte gebruikt ze hem voor de lessen dus kan ze een extra iemand laten komen rijden, of zou ik gewoon de volle stalprijs betalen aan haar?Hij kan op de weide overdag en eten en hooi-stro zit erin.
En uiteraard blijf ik eigenaar en dus wil ik ook duidelijk op papier hebben staan dat als ik hem door omstandigheden wil weg halen (kan altijd iets gebeuren) dat ik dat ook onmiddelijk kan zonder dat zij er inspraak op heeft.
Ik wil ook niet hebben dat er teveel 'gemoei' komt want daar ben ik niet zo voor.Ik sta erg op mijn strepen op dat gebied.Zij mag mijn pony gebruiken maar de dagen dat zij geen lesgeeft rijdt ik en niemand anders.

Ik zie het hele gebeuren goed zitten, ik moet er langs voor ik naar school rijdt dus is weer mooi meegenomen, er is een binne en buitenpiste dus ik kan allen tijd rijden.
Maar ik neem alles met een korreltje zout...Wat als hij kreupel wordt in haar les?Of ziek door vergeten binnen te halen?Moeten zulke risico's ook bij op papier staan?

Graag had ik hiervoor enkele meningen gehad.
Aub houd het serieus aan pietpraat ben ik niets Tong uitsteken

Wiesje

Re: Contractje laten opmaken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 22:05

Zet ALLES op papier en zorg dat jullie beiden ondertekenen. Al wordt het een boekwerk. Zorg dat hetgeen jij belangrijk vindt erin staat!! Maar laat ook ruimte voor die andere vrouw om erin te laten zetten wat zij belangrijk vindt!
Persoonlijk vind ik het niet zo'n goed plan wat je doet en ik vraag me af of dit zo goed blijft lopen. Maar dat is misschien mijn achterdocht.

_Moonwalker_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-07 13:25

Wiesje: Het is wel een goede oplossing voor mij en mijn pony.Vandaar dat ik het een goed plan vond.
Ik heb vertrouwen in de vrouw maar sowiso wil ik alles héél duidelijk op papier hebben staan voor het geval dat..

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 13:26

ALTIJD en ALLES op papier laten zetten...

De ellende die je er van KUNT hebben wens ik niemand toe!

moniiquee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 16:41

Ik vind het een goed idee, vooral als de pony nog fit is en je weinig tijd hebt. Lachen
Gewoon even alle afspraken en regels op papier zetten, ook de kleine dingen dan kan er volgens mij niks fout gaat..

Jumperken

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 20:31

Echt alles op papier zetten,ken mensen die het niet gedaan hebben en die zitten nu met de ellende...

_Moonwalker_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-07 21:36

Ik heb reeds een hele lijst met 'voorwaarden' opgesteld.
Materiaal dat beschadigd wordt moet vergoed worden,de afgesproken rijlessen worden gerespecteerd en de andere dag rijd ik hem of iemand die aangewezen is door mij, smid en DA betaal ik tenzij hij kreupel wordt in de les..
Probeer elk mogelijk idee op papier te zetten, morgen even langs gaan en alles bespreken en mss heeft zij ook nog wat toe te voegen.
Als we beiden niet akkoord gaan over bepaalde voorwaarden zoek ik gewoon een leuke verzorgster voor hem.Tenslotte heb ik een ruime weide en stalletje waar ik amper wat voor betaal.
Ben dus niet van plan om echt veel stalgeld te betalen enkel omdat ik dan een piste zou hebben om te kunnen rijden.. Cool

melaniepk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 21:42

poetjes ik zou dit dus zeer zeker niet doen als je de mogelijkheid hebt om hem thuis te houden in je eigen weitje en stal..... zoek lekker een verzorgster, ik ben bang dat hier alleen maar problemen van komen...

Wiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 15:13

- van dat punt dat jij da betaald tenzij hij in de les kreupel wordt komen problemen van. Echt. mocht dit ooit aan de orde komen beweert de stalhoudster dat hij niet in de les is kreupel geworden.

Verder zou ik geen stalgeld betalen. Hallo! Ze mogen jouw pony inzetten in de les en dat kost ze niks.
Wil je ook dingen afspreken omtrent hoeveelheid voer, verantwoordelijkheden, of hij mee mag doen in springlessen, wiens tuigage gebruikt wordt etc etc.

En nog sluit ik me bij melaniepk aan, als jij een weide met stalletje hebt, laat hem dan toch lekker thuis. Denk jij dat je pony liever door veel verschillende mensen bereden worden (en meer is het niet, want de meeste lespaarden worden direct na de les in de stal gemikt zonder er nog naar om te kijken en het opzadelen komt ook geen borstel aan te pas) dan gewoon lekker op een vertrouwd plekje te blijven waar hij door maximaal twee personen lekker verzorgd wordt en af en toe gereden! Daar lijdt hij niks van joh!

Maar je moet het echt zelf weten. Persoonlijk zou ik dit nooit doen! Succes ermee.

_Moonwalker_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-07 16:22

Een verzorgster vinden hier in de buurt is niet altijd evident.
Vooral dat ik iemand serieus wil.Meestal zijn het meisjes van 13-16 jaar, helemaal nix mis mee maar liefst zie ik zijn verzorgster dan de ponyclub ingaan of toch les nemen.
En meestal als het puntje bij paaltje komt zijn de ouders er niet mee akkoord maar willen ze wel stiekem komen rijden.Ja sorry dat kan ik dus niet maken!!
Er moest maar eens wat gebeuren, ik kan die verantwoordelijkheid daarvoor niet dragen, vandaar ik alles graag met de ouders overleg.

Het is een nette kleinschalige privestal, waar zij lesgeeft.Ik zie mijn pony ook genieten van de lessen (ja klinkt raar maar toch is het zo Vork ).De lessen zijn degelijk en hij rijdt max. in de week/weekend 6uur!Ook omdat ik niet wilde dat er meer gereden mee werd.
Voor het springen mocht hij gebruikt worden maar aangezien het niveau niet zo hoog ligt verwacht ik van het springen niet veel.

@ Wiesje; dat risico zit er altijd in, maar in de 14 jaar dat ik hem heb heeft hij nooit wat gemankeerd.Uiteraard houd ik in gedachte dat er altijd wel iets kan gebeuren.
Het stalgeld moeten we nog bespreken, ik ben idd niet van zin om de volle pot te betalen aangezien ik hem dan (bijna) gratis op mijn weide kan stallen en zij hem lekker gratis mag gebruiken.Dus ofwel een ferme deuk in het stalgeld ofwel betaalt ze gwn huur.
Maar het is wel fijner op een prive stal te staan met andere meiden dan alleen op je weitje Bloos Vandaar dat ik dit idee wel graag op poten zie staan Knipoog