'waterdichte regendeken'??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Naatus

'waterdichte regendeken'??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-07 17:38

Klinkt onmogelijk ik weet het! Is nu alleen zo dat mijn paard lek gestoken wordt en op die plekken komen weer korstjes... Ze zit nu dus onder en ze heeft er wel last van.

De oplossing: vliegendeken... MAAR met dit weer??

Wie weet een hele dunne, lichte deken die waterafstotend/waterdicht is die ook in een hittegolf Haha! Knipoog kan fungeren als regendeken?

areke

Re: 'waterdichte regendeken'??

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 17:40

Waarom geen vliegendeken.
Die droogt vanzelf weer.

Naatus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-07 17:42

ja maar als ze dan zeiknat regend en de wind staat erop, dan heb ik dus zo een verkouden paard!

areke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 17:46

Er zijn zat paarden die gewoon met vliegendeken buiten staan

XxSultanxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 17:48

die van mij staat ook altijd met vliegendeken/eczeemdeken op Knipoog
ook in de regen ... maar als het de helle dag regent zijn er tog geen vliegen , dus hoef je hem niet op te doen Knipoog

Naatus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-07 18:16

nee het zal best wat jullie zeggen dat is alleen geen antwoord op mijn vraag...

MyrtheJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 18:17

Ik heb die dekens wel eens gezien. Moet je even zoeken bij online ruitersportzaken.

XxSultanxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 18:18

da wel antwoord op je vraag Knipoog jij denkt dat je geen vliegendeken op kan doen , nou dat kan dus wel .

en dan wil je weten voor een regendeken die ook met warm weer op kan ??? dan zal je paard lekker zweten ... maar je moet het zelf weten

areke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 18:20

In een hittegolf is er er geen 1 deken waar ze niet onder gaan zweten.
Dan staan ze vaak zelfs onder een vliegendeken te zweten.
Een regendeken is ook wind dicht dus al warmer dan anders en dat betekend dus sneller zweten.
Waterafstotend heb je ook niks aan met een plensbui.
Als je ze droog wilt houden kom je niet verder dan 100% waterdicht.

Naatus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-07 18:22

XxSultanxX schreef:
da wel antwoord op je vraag Knipoog jij denkt dat je geen vliegendeken op kan doen , nou dat kan dus wel .

en dan wil je weten voor een regendeken die ook met warm weer op kan ??? dan zal je paard lekker zweten ... maar je moet het zelf weten

je heb mij niet horen zeggen dat ik die niet op KAN doen, ik WIL het niet! Als dat ding zeiknat is en de wind waait er op dan heeft de vacht geen kans om goed te drogen, die deken houdt vocht vast en dus vat ze sneller kou. Ze is al erg gevoelig en dit voorkom ik nou eenmaal liever. Maar heb geen zin in discussie wil graag ervaringen van mensen met een vliegendeken of andere optie!

XxSultanxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 18:26

je hebt ook vliegendekens van een speciale stof Knipoog mijn deken word NIET nat .

Naatus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-07 18:37

nou kijk dat wilde ik graag weten en van welk merk je dat hebt... pffff

Ranovich

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 18:38

Hoi

Je kan een zomerdeken op doen maar die zijn niet waterdicht,
en anders krijg je gewoon een regendeken (0-grams)
Maar als het regent zitten er geen vliegjes en musjes buiten hoor.

Naatus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-07 20:14

ik bedoel ermee dat ik niet constant erheen kan om de deken af te halen als er een buitje aankomt... dus ik zoek de beste oplossing!

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 21:35

Zover ik weet bestaan die niet.
Dus gewone vliegendeken op: regent het kan hij af want de vliegen zijn dan toch weg Lachen Lachen

Dusja het is kiezen..? tenzij je je paard liever onder een waterdichte winddichte deken zet waar zij lekker onder zweet Ja !

tis maar voor je eigen gemak he Tong uitsteken Je moet er wat voor over hebben Lachen Lachen

M_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 21:42

Naatus schreef:
XxSultanxX schreef:

je heb mij niet horen zeggen dat ik die niet op KAN doen, ik WIL het niet! Als dat ding zeiknat is en de wind waait er op dan heeft de vacht geen kans om goed te drogen, die deken houdt vocht vast en dus vat ze sneller kou. Ze is al erg gevoelig en dit voorkom ik nou eenmaal liever. Maar heb geen zin in discussie wil graag ervaringen van mensen met een vliegendeken of andere optie!

Ze staat anders met een regendeken op ofzo? Omdat ze zo gevoelig is? Of staat ze wel gewoon zonder deken? (als dat het geval is maakt een vliegendeken namelijk niet zoveel uit, want die houdt echt niet zoveel vocht vast hoor Knipoog)
Als je weet dat het gaat regenen (en waaien) dan doe je die dag toch een regendeken op, en met beter weer doe je een vliegendeken op! Problem solved Lachen
Die regendeken van pagony (op http://www.divoza.nl. Is dun en erg voordelig en goed waterdicht. [hij is nu geloof ik in de aanbieding! Ja] ) Maar met zon gaat ieder paard daaronder zweten.. Er is volgens mij geen enkele regendeken waaronder paarden met warm weer niet gaan zweten.. Vergelijk het met jezelf maar, met een regenjas.. ga je ook zweten! Is niet ademend genoeg. (en 'ademende' regendekens werken ook niet hoor Clown)