Weet niet wat het is ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Alicia

Weet niet wat het is ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-07 15:07

Hallo allemaal,

Weet niet of ik dit hier mag plaatsen maar wist het even nergens anders te zetten !
Mijn paardje doet de laatste 2 weken erg vreemd .
Het is een schat van een beest maar ze begint nu te dreigen .
Gister was ik haar aan het poetsen en dan loop ik om haar heen en laat ze haar tanden zien .
En geen 5 minuten later valt ze me zusje aan (zij stond in een andere stal , zitten tralies tussen, kon dus niet geraakt worden )
maar toch is dit een beetje heel vreemd .
Ze staat sinds een tijdje in een andere stal (naast haar grote vriend)
maar er zijn 2 nieuwe paardjes tegenover haar komen te staan.
Weet ook niet of het daar aan ligt .
Weten jullie hier misschien iets over te zeggen ?

Groetjes Alicia

Cassidy

Re: Weet niet wat het is ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 15:09

Hoe lang heb je dit paardje al? Het kan best dat er lichamelijk iets niet goed zit, of ze last heeft van hengstigheid. Nieuwe paardjes kunnen er ook voor zorgen dat ze haar territorium wil verdedigen, maar dreigen en bijten zijn "not done".
Ik zou grondwerk met haar doen om iig tussen jullie twee de verhoudingen recht te zetten.

rosa_4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 17:50

hoe uowt is je pony? want daar kan het ook aan ligen.

of het kan natuurlijk ook dat je niet domienant genoeg bent, dat je haar te veel de baas laat spelen.

Alicia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-07 18:27

Mijn paardje is 10 jaar & ik heb haar al 6 jaar .
En ze weet juist altijd heel goed wat ze wel en niet mag .
Dus ik vind het zo'n vreemd geval .

rosa_4

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 14:04

ik dengk dan toch dat het aan de nieuw paardjes lingt, omgeving

kan je haar niet trug zetten op haar uowde plaats en kijken of
ze dan weer normaal doet?

Guardian

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 14:39

ik zou persoonlijk de dierenarts danwel veearts erbij halen en haar na laten kijken. misschien heeft ze wel iets onder de leden wat jij niet direct kan zien maar haar wel pijn doet en dat ze jou dus op die manier duidelijk probeert te maken dat haar iets pijn doet en dat als jij dat plekje danwel plekken aanraakt dat dat heel gevoelig is. vandaar mijn advies voor de dierenarts danwel veearts en laat haar nakijken, je kan er beter nu iets mee doen dan dat je er later achterkomt dat er iets goed fout zat en dat ze daarom zo reageerde... veel sterkte ermee!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 14:45

Yep, dierenarts is een heel goed advies (voor de portemonnee van de dierenarts). Hoe kan ze aangeraakt worden en daar een reactie op geven als iemand in de box ernaast staat met tralie ertussen?

Guardian

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 15:24

als paarden pijn hebben bijten ze van zich af in sommige gevallen en als ze de persoon die ernaast staat niet bijten uit respect dan zoeken ze iets of iemand waar ze wel hun pijn en onbehagen op kunnen botvieren, in dit geval haar zusje. ik doelde er niet op om de dierenarts rijk te maken maar in mijn ogen is voorkomen nog altijd beter dan genezen. een paard kan jou immers niet in woorden vertellen waarom ze bijten of dreigen en dan is het aan jou als eigenaar om alle opties te bekijken inclusief een bezoekje van de dierenarts. ze gaf zelf al aan dat het normaal gesproken een braaf paard is en dit soort dingen niet doet, ze staat zelf in de stal met het paard en die laat haar tanden zien, maar bijt haar niet (misschien uit respect). en misschien was die beet niet naar haar zusje gericht maar stond die toevallig daar op die plek en beet het paard in de tralies om haar ongemak danwel ontevredenheid te laten merken, maar misschien beet ze ook wel gericht naar haar zusje, daar kan ik verder niet over oordelen aangezien ik er zelf niet bij was en het niet heb zien gebeuren.

dus waar ik op doel is dat een bezoek van de dierenarts misschien niet zo een gek idee is als het uitgesloten is dat ze niet zo raar reageerd op haar nieuwe buurtjes....

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 15:29

Aha, maar dat klinkt heel anders: uitsluiten dat dit chagerijnige gedrag de reactie op de nieuwe buren is, daarna pas DA inschakelen....

Maar in eerste instantie moest ik denken aan een kennis die met paard en al achterover klapte om dat het paard steigerde en zich achterover liet vallen (out of the blue, en nee, lichamelijke problemen compleet uitgesloten) en zo bont en blauw als ze was de DA belde of er misschien een probleem was met het paard.

Ja, zei de DA: je paard heeft een probleem, tussen zijn oren, want out of the blue steigeren, en dat uit pure onwil, is gewoon NOT DONE.

In mijn ogen wordt er te vaak gesuggereerd dat gedragsproblemen lichamelijke oorzaken kunnen hebben, terwijl het gewoon een opvoedingsprobleem is. En in die gevallen de DA erbij halen is complete onzin.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 15:34

klinkt als een paard dat zich ergens aan iriteerd/ergert.
zal vast wel met de nieuwe plek te maken heben, het zou wel toevallig zijn als ze nu ook net ineens ergens pijn zou hebben ofzo.
misschien dus iets met de rangorde, mischien toch eens kijken of je wat kan wisselen van stallen, zien wat er dan gebeurd?

Guardian

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 15:35

ja dan zou ik ook de dierenarts er niet bij halen maar een trainer die mij en mijn paard (her) trained. maar om dan meteen te zeggen dat ik de dierenarts rijk wil maken is ook wel een beetje te vind ik persoonlijk hoor. ik snap ook best je reactie maar in veel gevallen zijn mensen liever safe than sorry, en daar kan ik ook heel goed inkomen.... zie trouwens net dat jij ook in purmerend woont (lekker off topic Haha!)

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 15:40

Die van mij begon het ooit ook opeens te doen.
Toen hij dat deed toen er een klant bij was gaf die klant hem een goeie klap, en toen was het over.

Ik weet niet of dit nú ook de juiste oplossing is, maar als hij het doet om je te pesten... Bloos

omaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 12:47

Cassidy schreef:
Hoe lang heb je dit paardje al? Het kan best dat er lichamelijk iets niet goed zit, of ze last heeft van hengstigheid. Nieuwe paardjes kunnen er ook voor zorgen dat ze haar territorium wil verdedigen, maar dreigen en bijten zijn "not done".
Ik zou grondwerk met haar doen om iig tussen jullie twee de verhoudingen recht te zetten.

Ik vrees dat Cassidy gelijk heeft.
Als jouw paard respect voor jou had, had ze dit echt niet gedaan, of als ze het toch had gedaan direct daarna laten zien dat ze vanzichzelf weet dat ze fout gehandeld heeft. Ik weet niet of jou zoiets is opgevallen. Jij staat denk ik lager dan haar en jouw zus nog lager.Dat moet toch wel veranderen om jullie relatie leuk te houden, zo maar te zeggen.

Marriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 15:00

Citaat:
Ze staat sinds een tijdje in een andere stal (naast haar grote vriend)
maar er zijn 2 nieuwe paardjes tegenover haar komen te staan.

Dat zou het kunnen zijn,nieuwe pony's,die ze mss niet goed kent,en toch een beetje een andere omgeving.