Vanochtend om half vijf uit mn bedje,snel Ollie gevoerd en gedoucht,en geprobeerd om iets van voedsel weg te werken( lukt nooit zo goed,zenuwen!
),en om half zes gingen we op pad.Ik reed met andere mensen mee,en die moesten al om kwart voor negen dressuren,dus kon ik daar nog mooi een tijdje koukleumen,want ow wat was het koud zeg! Nog even een proefje voorgelezen,en toen ging ik om half elf zelf beginnen aan mn proef. En dat valt nog niet mee! Normaal gesproken rij je (in de M2) om de vijf meter een oefening(nouja,voor je gevoel dan),dus dan is het nog best moeilijk om in een B-proefje constant te blijven rijden en niet te verzameld! Progressieve overgangen zijn opeens heel moeilijk,je bent het gewoon niet meer gewend!Toch ging het best lekker,ze was heel braaf.Toen ging ik de cross lopen,met Jan Bakker,het stond nog op M-hoogte,dus af en toe moest ik wel even slikken. Toen we bij de driesprong kwamen,terwijl die verlaagd werd,werd er opeens gestart! Volgens mij was dit Merel Blom,komt hier ook wel eens,geloof ik,weet ik niet zeker,ze moest dus middenin de cross stoppen,wel een beetje raar.
Daarna ging ik maar eens opzadelen voor het springen,ze zat nog barstensvol energie,maar was wel goed te rijden,dus het ging foutloos.Gelijk door naar de dierenarts (met koeienklompen!
) En daarna naar de cross.Tot het water ging het heel erg goed,ze was wel heel fanatiek,dus de tranen sprongen in mn ogen en het snot vloog in het rond ( Ik weet t niet erg fris,maar t was zo koud,en je neus snuiten doe je ook niet zomaar in de cross,dus het moest maar) Voor het water stond mevrouw stil. Na een paar seconden (en een tikje met de zweep
)durfde ze het toch wel aan,en stapte ze erin. Daarna kwam geloof ik de schaapskooi,en begon het onder me een beetje te slingeren,dus ik was blij dat ik ( met enige extra aansporing) over de eerste sprong kwam. Had ik toch beter moeten opletten,want toen glipte ze dus net onder me uit voor de tweede sprong
,dat was dus een weigering! Wel balen,maar nix aan te doen. De rest van de cross ging super,en nergens meer problemen gehad.De uitslag: Eerste in de dressuur,en vijfde! Ik heb nu alweer zin in de volgende,en voorlopig voor mij ook laatste cross, Diepenheim. Wie gaat er ook?
Oja Gomir was er ook,ik weet alleen niet precies meer hoe zij gereden heeft.

)
En toen ging ik wel heel erg zitten mutsen...
Daarna net voor Gertruud even langs de veearts gegaan en toen langzaam klaargemaakt voor de cross