Mijn Popeledook heeft weer flink zijn best gedaan, echt helemaal top! Vanochtend gewoon opgestaan, paardjes gevoerd, beetje gemest, nog wat laatste dingetjes gepakt en toen om 9.00 uur geladen. Joop wilde niet, en Vol wilde gelukkig wel, waarna mijn vader Joop nog een zetje na kon geven zodat hij bleef staan (dat was het probleem). En op naar Katwijk.
Ze waren uiterst braaf in de trailer, en om half elf waren we op het parkeerterrein. Paardjes even laten staan en zelf vernikkeld van de kou, wat jeminee wat is oostenwind aan zee KOUD! Uitgeladen, ingestapt en toen maar op naar de keuring. Ik zag het al helemaal niet zitten met mijn schijterd, dus ik had een ketting meegenomen, bleek helemaal niet nodig te zijn, beest was superbraaf. Voorkeuring helemaal ok, lekker lage waardes (36/24 p/a) dus op naar het monsteren. Stap ging nog helemaal okies. Dus toen draf, nou ja, dat dacht ik, Joop zag de strepen en dacht: caveletti! Dus dat ging als een volleerd paard met grote stappen heen. Ik wilde hem terugnemen, en wat doet die knol? Die stapt keihard op mijn hiel, glijdt uit en blijft nog staan ook. Vervolgens kijkt hij mij zo aan van: leuk he? Yeah right, suf beest. Omgedraaid en teruggedraafd en toen wilde de vet hem natuurlijk nog een keer zien, en dan normaal svp. Ik kwam tot de ontdekking dat ik een heel zere hiel had, dus moest mijn papsje m even voorbrengen. Gewoon goed, dus toen mochten we verder. Nog een beetje gestapt, gepoetst en gepoekeld en maar opgezadeld, losgereden en toen was het tijd om te starten. Joop had ondertussen veel zin gekregen en stond bij de startmevrouwen zeer geanimeerd te kijken hoe dat allemaal werkte. Hi!

Naja, rondgestapt en toen mijn mams met Vol achtergelaten en naar de nakeuring. Student die hem telde: 'Deze heeft het zeker ook al vaker gedaan?' "eh ja, drie jaar geleden', had hij 36/28, gewoon super! Mijn grote Joopselvent!

Ik vond het zeer geslaagd maar wel behoorlijk koud. Karin heeft nog een paar hele leuke foto's zegt ze (via Karin, maar goed, Karin heeft ze), die heb ik nl. 5x onderweg gezien ofzo, bij de eerste groomplek, bij de p/a (nog even gekletst, mijn moeder wandelde met Joop, zo snielig was (en ben) ik dus!

Na het ritje en de schitterende goedkeuring (mijn liefe Joop!) paarden met schone dekjes gezadeld om even pootje te baden. Yeah right, as if, NOT. Totdat er twee paarden aankwamen die wel even voorgingen, en hopsa, Joop liep zo het water in. Voltrack is iets eigenwijzer en die ging er uiteindelijk achteruit met veel stampij in. Daarna nog met Joop en Vol zelf erin gegaan, want Joop wilde wel, golven zijn namelijk écht niet eng, die zijn kicken!

Weer terug, nog wat gegraasd (de paarden dan), in de trailer gezet met een berg hooi en wat musli en appels en wortels en op naar de prijsuitreiking. Dat duurde iets langer dan verwacht, maar het was de moeite waard. Vollel had (ondanks een wat trage eerste helft met Joop) een vijfde plaats behaald en dus een beker gewonnen! Jopie bleek niet geklassificeerd te zijn, want hij zou er 3 uur over gedaan hebben. Niet dus, hij was met 2.18 binnen. Dus hij hoort er wel bij te staan, mijn lieffurd! Dat rechtgezet en toen maar naar huis. Waar ik nu dus zit met een zere hiel (waarvoor DANK Jopie!