Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
(niet aanvallend, vind het ook niet slecht maar weet niet of je dit kan doen)
) 
corina schreef:Nou mijn vraag wat jullie zouden doen.
Ik heb vandaag gejureerd en kreeg een combinmatie in de ring die achter onregelmatig liep op alle eerste 6 onderdelen .............
Wat doen jullie?
Ik heb de proef even stil gelegd en de combinatie naar me toe geroepen.
Ik heb uitleg gegeven dat ik het paard achter onregelmatig vond lopen en wat ze hiermee wilden.
Ze mochten de proef uitrijden maar ik zou dit wel op ieder onderdeel afstraffen of ze konden vrijwillig de baan verlaten.
Ze hebben gekozen voor vrijwillig verlaten.
Nu komt het.........vertegenwoordiger komt eraan en vroeg me waar ik mee bezig was.
Ik kon niet zomaar een combinatie de ring uit sturen en zeggen dat het paard kreupel was.
Wat ik overigens helemaal niet heb gezegt dat het paard kreupel zou zijn.
De combinatie was wezen klagen bij de vertegenwoordiger.
En laten ze elkaar nu net goed kennen en bij elkaar op stal staan.
Ik had fout gehandeld werd er gezegt en daar kon ik problemen mee krijgen.
De combinatie had de eerste proef al gereden en daar was niets gezegt dus ik zou het wel fout hebben.
En ik moest niet ieder onderdeel laag punten als het paard onregelmatig was maar alleen de onderdelen van de gangen.
Wat zouden jullie doen en heb ik zo fout gehandeld?
) en het prachtspan op de 3e plaats...kijk daar heb ik de schurft aan
maar wel bewondering dat jij je niets hebt aangetrokken van rangen en standen en gewoon het protocol hebt gehandhaaft.
Citaat:Kreupelheid
In het geval van uitgesproken kreupelheid van het paard deelt de (voorzitter van
de) jury de deelnemer direct mee dat deze wordt uitgesloten. Tegen deze beslissing
is géén beroep mogelijk en de deelnemer dient onmiddellijk af te stijgen en met
het paard de ring te voet te verlaten.
corina schreef:Ik ben blij dat ik dan toch niet echt zo fout heb gehandeld als wat men tegen mij zei.
Maar ik voelde me er echt enorm rottig onder.
De combinatie had in de andere proef een dikke winstpunt.

maar als een paard onregelmatigheden vertoond in een proef,of dat nu echt kreupel is,tactfouten zijn,teugelkreupel of wat dan ook.....hoe kan zo'n combinatie nu winstpunten krijgen??