Spullen kopen, welke zijn goed

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mirthe12

Spullen kopen, welke zijn goed

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-07 14:21

Hoi, Binnenkort ga ik op paardrijden. Ik weet alleen niet welke spullen nou handig zijn om aan te schaffen. Ik heb het hier over normaal rijden op een manege.

lorelei

Re: Spullen kopen, welke zijn goed

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 14:25

een veiligheids cap,laarzen,om te beginnen een simpele paardrijbroek,misschien wat borstels en een zweepje.

ik wens je alvast heel veel plezier

Rachel_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 14:27

Ik zou nog niet vanalles gaan aanschaffen. Eerst maar eens kijken of paardrijden wel wat voor je is. Lachen Ik leende mijn eerste paar lessen een cap van de manege en droeg een legging met regenlaarzen. Bloos

sassrd

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 14:38

hier hetzelfde,
niet te veel aanschaffen gelijk hoor, want 't kost nog best wat, een cap, laarzen en broek. Vraag eerst even bij je manege na of zij caps te leen hebben, en anders misschien van een vriend(in) die wel al rijdt:)
Veel plezier met rijden!

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 15:14

Je kan idd eerst even kijken of je e.e.a. kan lenen. Bij sommige ruitersportzaken heb je ook wel eens van die starterssets om te kopen, die zijn dan prijstechnisch weer wat voordeliger dan dat je alles los koopt.
Veel plezier iig OK dan!

miesjje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 15:17

ik zou ook eerst nagaan of je een cap kan lenen, en de eerste lessen heb ik in me trainingsbroek gereden met regenlaarsjes eronder, als je na een paar lessen echt zeker weet dat je erop blijft, dan zou ik een cap,rijbroek,laarzen en zweep aanschaffen

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 16:32

Ik heb de eerste lessen ook in een spijkerbroek gereden met regenlaarzen en een geleende cap van de manege Lachen
Het is zonde als je de sport niet leuk vind, want de spullen zijn best duur.

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 16:35

Zoals hierboven: eerst eens kijken of het bevalt. Dan kan je spullen aan gaan schaffen. Een cap is erg belangrijk, een rijbroek en laarzen kan je wellicht tweedehands aanschaffen via andere manegeruiters.

M_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 16:38

Als je zeker weet dat paardrijden wat voor je is heb je paardrijlaarzen nodig, een cap (heel belangrijk Knipoog) een rijbroek, misschien een zweepje? en poetsspulletjes Lachen

Heel veel plezierr!

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 16:41

Leen een cap van de manege de eerste paar keer. Aansluitende broek zonder naden aan de binnenkant en laarzen eerst in je kast kijken en anders inderdaad aanschaffen (goedkope versie) Als het bevalt na de eerste 10 lessen kan je altijd nog naar de goede kwaliteits spullen gaan kijken. Als je nog in de groei bent probeer dat dan 2e hands te doen. Scheelt een hoop geld.
Zweepje ? Waarom? Als je er 1 nodig hebt geeft de instructeur je die wel. Elke manege heeft wel een aantal zweepjes liggen voor gebruik in de les.

M_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 16:48

tamary schreef:
Leen een cap van de manege de eerste paar keer. Aansluitende broek zonder naden aan de binnenkant en laarzen eerst in je kast kijken en anders inderdaad aanschaffen (goedkope versie) Als het bevalt na de eerste 10 lessen kan je altijd nog naar de goede kwaliteits spullen gaan kijken. Als je nog in de groei bent probeer dat dan 2e hands te doen. Scheelt een hoop geld.
Zweepje ? Waarom? Als je er 1 nodig hebt geeft de instructeur je die wel. Elke manege heeft wel een aantal zweepjes liggen voor gebruik in de les.

ja daar heb je gelijk in.. wask even vergeten.. Ben het niet meer gewend die maneges Lachen

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 17:06

De eerste les heb je toch nog geen zweepje nodig Lachen (als je echt nog moet leren rijden)

kler

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 18:42

Een cap moet je wel altijd nieuw kopen vind ik, je weet anders niet of er mee gevallen is en dan is ie niet meer veilig. Verder is alles al gezegd, veel plezier!

edit: typfout

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 18:54

De eerste keer gewoon iets van een legging aan ofzo met stevige schoenen met en hak.
Cap kan je meestal wel lenen bij de manege.

Als je het echt leuk vind kan je spullen gaan kopen. Vaak kan je bij de ruitersportzaak een startersset kopen, dat is goedkoper dan alles los kopen.

Mandy_Fjordy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 19:24

Uhm.. als het cker is dat je wilt blijven rijden is het wel handig als je koopt:
- Een veiligheidscap!
- Laarzen!
- Handschoentjes is denk ik wel wat fijner!
- En misschien een zweepje, die hebben ze daar vast ook wel, maar het is toch leuk om een eigen zweep te hebben toch Knipoog

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 20:17

Mandy_Fjordy schreef:
Uhm.. als het cker is dat je wilt blijven rijden is het wel handig als je koopt:
- Een veiligheidscap!
- Laarzen!
- Handschoentjes is denk ik wel wat fijner!
- En misschien een zweepje, die hebben ze daar vast ook wel, maar het is toch leuk om een eigen zweep te hebben toch Knipoog

Een goede cap is absoluut verstandig.
Laarzen heb ik zelf een hekel aan, maar ik loop ook veel aangezien ik een eigen paard heb en ook alles eromheen zelf doe.
Handschoentjes kunnen handig zijn bij rijden in de kou bv.
Een zweep is een hulpstuk, laat het aan je instructeur over of je hem nodig hebt/genoeg ervaring hebt om ermee om te kunnen gaan (hetzelfde geldt ook voor sporen).

Moet zeggen dat ik het niet snap dat een zweep bij een startersset inzit, maar dat is een ander onderwerp.

_Marije

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 20:47

Ik ga met mijn voorgangers mee. Allereerst natuurlijk een cap en paardrijlaarzen. Verder heb je een broek nodig en soms zijn een zweepje en handschoentjes ook wel handig.
Toen ik op les ging moest ik van mijn moeder eerst maar eens kijken of ik het leuk vond. Ik had laarzen en een cap van iemand geleend (kan vaak ook wel bij de manege zelf) en gewoon een legging aan ofzo (ik praat wel over een jaar of 10 terug Clown )

M_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 20:55

_Marije schreef:
Ik ga met mijn voorgangers mee. Allereerst natuurlijk een cap en paardrijlaarzen. Verder heb je een broek nodig en soms zijn een zweepje en handschoentjes ook wel handig.
Toen ik op les ging moest ik van mijn moeder eerst maar eens kijken of ik het leuk vond. Ik had laarzen en een cap van iemand geleend (kan vaak ook wel bij de manege zelf) en gewoon een legging aan ofzo (ik praat wel over een jaar of 10 terug Clown )

Had ik ook hoor Lachen maar ik wist meteen al dat ik wilde paardrijden.
Ik kreeg wel een zweepje meteen, vond ik gewoon leuk! Zo'n leuk klein springzweepje Lachen
Heb het niet meteen gebruikt hoor, want had het in het begin nog niet nodig.

Sommige mensen zeggen dat het onzin is om een zweepje te hebben meteen, maar het is gewoon een leuk
hebbedingetje Knipoog

EileenP

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 21:04

Rachel_x schreef:
Ik zou nog niet vanalles gaan aanschaffen. Eerst maar eens kijken of paardrijden wel wat voor je is. Lachen Ik leende mijn eerste paar lessen een cap van de manege en droeg een legging met regenlaarzen. Bloos

vind ik ook, het is best wel duur...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 14:34

Proberen te lenen bij andere mensen, of iets 2de hands kopen in het begin. Of gewoon goedkope spullen kopen..

jOyss

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 14:44

Ik zou (zoals de rest al zegt) eerst kijken of je het écht leuk vindt. Zo ja, dan heb je een veiligheidscap, rijbroek en rijlaarzen (of chaps+jodhpurs) nodig. Misschien ook wel een zweepje, handschoentjes en poetsspullen (maar poetsspullen hebben ze meestal wel op de manege).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 14:46

Cap kan je vaak in het begin ook wel lenen op je manege Lachen

Abantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 14:46

jOyss schreef:
Ik zou (zoals de rest al zegt) eerst kijken of je het écht leuk vindt. Zo ja, dan heb je een veiligheidscap, rijbroek en rijlaarzen (of chaps+jodhpurs) nodig. Misschien ook wel een zweepje, handschoentjes en poetsspullen (maar poetsspullen hebben ze meestal wel op de manege).

Jaa idd dat is wel handig om eerst gewoon iets te lenen want straks vindje het helemaal niks en dan heb je alles voor niks gekocht ! Veel plezier alvast Knipoog

nienke_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 14:53

Misschien is het handig om wat spullen zoals een goede cap en rijlaarzen 2ehands te kopen. Dit kan via marktplaats of misschien is er bij jullie in de buurt wel een 2ehands winkel in paardenspullen. Dan heb je meestal toch goed spul voor niet al te veel geld. Knipoog Dit vind ik meestal wel handiger dan lenen.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 15:30

Ik heb de rijbroek en chaps en cap van mijn zus te leen gehad tot mijn proef 10 rittenkaart voorbij was. Daarna ben ik ze gaan aanschaffen. Een zweepje en een borstelset heb ik voor mijn verjaardag gekregen. Op dezelfde evrjaardag kreeg ik trouwens ook een cadeaubon van een proefrit!