Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Ik leende mijn eerste paar lessen een cap van de manege en droeg een legging met regenlaarzen.
) een rijbroek, misschien een zweepje? en poetsspulletjes 
tamary schreef:Leen een cap van de manege de eerste paar keer. Aansluitende broek zonder naden aan de binnenkant en laarzen eerst in je kast kijken en anders inderdaad aanschaffen (goedkope versie) Als het bevalt na de eerste 10 lessen kan je altijd nog naar de goede kwaliteits spullen gaan kijken. Als je nog in de groei bent probeer dat dan 2e hands te doen. Scheelt een hoop geld.
Zweepje ? Waarom? Als je er 1 nodig hebt geeft de instructeur je die wel. Elke manege heeft wel een aantal zweepjes liggen voor gebruik in de les.
(als je echt nog moet leren rijden)
Mandy_Fjordy schreef:Uhm.. als het cker is dat je wilt blijven rijden is het wel handig als je koopt:
- Een veiligheidscap!
- Laarzen!
- Handschoentjes is denk ik wel wat fijner!
- En misschien een zweepje, die hebben ze daar vast ook wel, maar het is toch leuk om een eigen zweep te hebben toch
) _Marije schreef:Ik ga met mijn voorgangers mee. Allereerst natuurlijk een cap en paardrijlaarzen. Verder heb je een broek nodig en soms zijn een zweepje en handschoentjes ook wel handig.
Toen ik op les ging moest ik van mijn moeder eerst maar eens kijken of ik het leuk vond. Ik had laarzen en een cap van iemand geleend (kan vaak ook wel bij de manege zelf) en gewoon een legging aan ofzo (ik praat wel over een jaar of 10 terug)
maar ik wist meteen al dat ik wilde paardrijden.
Rachel_x schreef:Ik zou nog niet vanalles gaan aanschaffen. Eerst maar eens kijken of paardrijden wel wat voor je is.Ik leende mijn eerste paar lessen een cap van de manege en droeg een legging met regenlaarzen.
jOyss schreef:Ik zou (zoals de rest al zegt) eerst kijken of je het écht leuk vindt. Zo ja, dan heb je een veiligheidscap, rijbroek en rijlaarzen (of chaps+jodhpurs) nodig. Misschien ook wel een zweepje, handschoentjes en poetsspullen (maar poetsspullen hebben ze meestal wel op de manege).
Dit vind ik meestal wel handiger dan lenen.