Petrie inkorten?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

rooz_89

Petrie inkorten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-07 18:31

Kunnen Petrie laarzen, zonder rits, ingekort worden?
Nu bedoel ik dus dat de laars die ik, misschien, wil gaan kopen te hoog is. Hier moet ongeveer 3 cm vanaf dan zou hij goed zitten. ( als hij dan nog 2/3 cm inzakt, hoeveel cm zakken ze ongeveer in?)

Heeft iemand ervaring met inkorten van laarzen? zo ja, is dit bij een ruitersportzaak gedaan of bij een schoenenmaker? Bloos

DL_

Re: Petrie inkorten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 18:34

Ik weet niet of het kan, maar het lijkt me dat je hele boog er dan aan gaat. en 3 cm is behoorlijk wat. Ik zou dan ff verder kijken en andere laarzen kopen...

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 18:35

Zou ook inderdaad verder kijken!!!! Ze zakken ongeveer 1 tot 1 1/2 cm.

eertjuh22

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 18:35

met inkorten heb ik geen ervaring, maar ik heb mijn petrie's kleiner laten maken aan mijn kuit (heb ze 2 cm. kleiner laten maken).
dit heb ik gewoon bij een ruitersportzaak laten doen en je ziet er niks van.
de boog bij mijn knie zit nog mooi in het midden enzo Knipoog
dus ik denk dat je petrie's ook gewoon korter kunt laten maken, zonder dat je er wat van ziet Knipoog

rooz_89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-07 18:41

oke, het idee was dan om de boog zo te laten inderdaad, de boog is nu heel laag dus dan komt er een "gewone" boog en dus lager bij mijn knieholtes...
Ik wacht nog even reacties af Haha!

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 18:46

inkorten in hoogte of in de kuit is heel iets anders. In de kuit gaat er een stukje tussenuit. Bij inkorten in hoogte gaat er een heel stuk vanaf! Kan me niet voorstellen hoe je dat kan doen zonder dat het ten koste gaat van de boog! de enige manier lijkt me om dan een stuk er bovenaf te halen. Het lijkt me dat je het er niet tussen uit kan halen. Ik kan me echt niet voorstellen dat je boog in tact blijft.

edit; en anders zou ik vóór de koop even informeren, als het niet kan zit je met laarzen opgescheept die niet passen..

eertjuh22

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 18:49

ik denk dat ze die boog ook wel weer kunnen maken.
@ts: bel maandag anders even naar een ruitersportzaak in de buurt of ga even langs met die laarzen en vraag het even uit Knipoog

rooz_89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-07 18:49

Oke, even uitleg wat ik zelf in gedachte had: Aan de bovenkant blijft de boog zoals hij is, alleen het deel dat bij je knieholte zit word verlaagd.. hierdoor wordt de boog dus hoger dan dat hij was. Ik wil verder ook niks met de boog doen, dat kan al helemaal niet denk ik... het gaat echt alleen om wat onder je knie zit en dan langs de binnenkant van je knie ook lager en aan de buitenkant weer omhoog tot de boog. Snappen jullie het nog? Tong uitsteken Clown Bloos

edit: heb de laarsen nog niet gekocht om eerst rond te vragen of dit mogelijk is.

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 18:51

Ja maar dan zou je de boog weer opnieuw moeten vormen en maken. Denk dat dat nooit zo mooi zal worden als het origineel, bovendien denk ik dat je met het logo'tje in de problemen zal komen Knipoog

@rooz_89; Denk dat ik wel snap wat je bedoelt, maar dat moet dan wel rondom, anders ziet het er aan de binnenkant weer vreemd uit omdat het daar dan weer ineens hoger is.

Daantje1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 18:53

Maar je moet toch gewoon goed passende laarzen kopen. Afgezien van de 2 tot 3 centimeter dat ze nog zouden zakken?

Ik denk dat de kwaliteit van de laars er zeker niet op vooruit zou gaan. En dat is toch erg zonde, zeker als je kijkt naar het bedrag wat je voor de laars moet betalen.
Is de laars niet standaard korter te krijgen?

rooz_89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-07 18:54

Ik bedoelde dus dat alleen aan de buitenkant van de laars de hoogte hetzelfde blijft, aan de binnenkant wat richting zadel zit zeg maar, laat ik dit uiteraard ook lager maken. De helft van de laars, aan de kant van het zadel lager, andere helft blijft zo.( de boog)

@ daantje: de laarsen die ik wil kopen zijn via marktplaats, nieuwe zijn me wat te duur Bloos Knipoog , deze staan in de weg dus mogen goedkoop weg.

Daantje1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 18:55

Maar zijn het nieuwe laarzen of gebruikt?

Julia_Romeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 18:56

je kunt ze tog ook gewoon laten maken op jouw maat?
zoiezo zijn er heel veel verschillende maten dus ik zou gewoon goed passende kopen

Julia_Romeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 18:56

rooz_89 schreef:
@ daantje: de laarsen die ik wil kopen zijn via marktplaats, nieuwe zijn me wat te duur Bloos Knipoog , deze staan in de weg dus mogen goedkoop weg.

ik zou het niet doen Knipoog

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 18:58

Ja ik snap wat je bedoelt, maar dan begint het al aan de buitenkant. Net een stukje, want daar zit je ook in je knieholte. Maar dan nog lijkt het me zonde. Misschien kan je ergens op marktplaats nog wel ergens goede laarzen kopen die wel passen. Denk dat de kwaliteit van de laars er hard op achteruit zal gaan. En dat is zonde. Bovendien is het bij lederen laarzen héél erg belangrijk dat je laarzen góed passen!

rooz_89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-07 21:37

Ik heb inmiddels laarsen bij vriendin gepast, ben erachter dat ik toch hogere maat had dan ik dacht dus waarschijnlijk pas ik ze zonder problemen. Hier mag dus een slotje op.
Iedereen bedankt voor de reacties Knipoog Ja

rooz_89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-07 21:37

hoe tem je zoiets? Bloos Clown

rooz_89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-07 17:16

Ik weet niet hoe ik dit topic kan temmen, maar heb nog wel een vraagje.. niet over inkorten maar over de laars zelf.
Heeft iemand ervaring met petrie standaard? volgens mij zit daar geen coating op? Bloos
Alle info is welkom Haha! Knipoog

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 17:40

ik heb ze gehad, en er zit wel een coating op. Zitten gewoon fijn en zijn fijne laarzen.
TeMmen kan je via het uitroepteken langs de posts. Je kan dan bij de beginpost op dat knopje drukken en dan wijst het verder zichzelf. Ik zal deze ff TeMmen voor je.

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 18:30

Topics worden niet op verzoek gesloten.
Als er gewoon niemand meer reageert dan zakt het topic vanzelf weg.