Ik weet niet of dit topic hier goed staat, maar ik heb wel dringend hulp nodig. Mijn pony ( een welchcob en echt bere sterk dus ) gaat heel vaak hangen aan de poetsplaats. Hij staat dan zegmaar met z'n halstertouw aan een stang gebonden. Er is meestal geen reden waarom Joy dit nou doet :S. Jaa soms schrikt hij weleens ergens van en deinst ie naar achter ofzoo.. maar meestal komt het ineens opzetten. Hij stapt nar achter, gaat hangen en trekt dan zijn halster kapot! Ik heb vanalles al geprobeerd: een touw met zo'n speciaal haakje dathet vanzelf losgiet, ( maar dat helpt dus niet, gaat kapot ) of heel erg boos worden, maar dat vind ik persoonlijk ook niet helpen. Hij blijft het toch doen! Wie weet hier raad mee??
Groetjes Amber
Met geduld kom je heel ver hoor. Vraag je eens af eerst waarom de pony zou gaan hangen. Ik zou pony aan een longeerlijn koppelen en die ( 3 touwtjes van verschillende lengtes aan de ring aan de muur) door het touwtjes heen. Loop steeds een stukje verder weg zodra hij gaat hangen plaats jij je iets in de lijn van zijn achterhand. Hierbij jou je wel lichte druk aan de longeerlijn. (niet gaan trekken) zodra hij een stap naar voren doet haal je de lichte druk van de lijn af hiermee snapt hij dat druk achter zijn oren naar voren is en waneer hij dus daar blijft staan (waar hij hoort te staan) er niks aan de hand is. Dit bouw je steeds verder uit
. Als hij vertrouwd is in het touwtje aan de ring haal je de longeerlijn alleen door de ring heen en begin je weer rustig weg te lopen ( zelfde verhaal.) succes ermee
zo goed is hij er nog niet in haha), maar toch als er een situatie voordoet moet het paard/ pony toch even vast kunnen staan
) 

)