Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
marijke1234 schreef:Laat hem ook niet meer rennen in de bak.. daar bereik je echt niet veel mee op dit moment... wat hij gaat doen is nog 'bozer' worden (omdat hij jullie niet begrijpt) en nog meer aanvallen en uitdagender steigeren tot je niet meer bij hem durft komen...

Normaal gezien schrikken ze daar van..Idd het laten rennen vind ik ook goed, maar laat hem dan ook echt rennen (ik heb dan altijd het; als je toch energie genoeg hebt om aan te vallen, dan heb je beslist ook genoeg energie om een tijdje te rennen) 
marijke1234 schreef:Een paard wegsturen heeft nut ja, maar ik denk niet dat de meiden al voldoende ervaring er mee hebben om dit op de juiste manier te doen... Daarom bedoelde ik dat het paard hen niet zou begrijpen.. en daar worden ze wel agressiever van hé...
Sizzle schreef:Dat is gewoon en gebrek aan respekt. Hij is de baas over jullie en ik betwijfel dat jullie met 1x in de week dat patroon kunnen doorbreken.
Babootje schreef:Sizzle schreef:Dat is gewoon en gebrek aan respekt. Hij is de baas over jullie en ik betwijfel dat jullie met 1x in de week dat patroon kunnen doorbreken.
Mee eens, Wat meer tijd investeren dus. Jaag hem niet op, dan loopt ie van je af en dat is niet wat je wil toch. Hij zal naar jou zelf toe moeten komen. Leg wat lekkers om je heen en negeer hem, kijk de andere kant op, dan komt ie vanzelf (uit nieuwsgierigheid) maak geen plotselinge bewegingen. Probeer hem ook niet direct te pakken, maar eerst eens te belonen en te aaien. Geduld is een schone zaak.

bovendien heeft hij geen respect voor je ..