Ik heb een kleine mini shetlander. (hengst)(stokmaat 0.82cm)
En een anderhalf paardstrailer.
De eerst paar keer hebben wij hem los vervoerd, dit omdat hij zichzelf anders op kan hangen in de trailer, omdat hij geen steun heeft als hij vast staat. Toen liep hij aardig netjes de trailer op.
Nu hebben wij een menwagentje voor hem gemaakt, en deze past precies voor in de trailer. dan een schot en dan de pony dwars achterin de trailer. Dit past makkelijk en hij heeft aan breedte 70 cm. Zo laden is ook een hele tijd goed gegaan. Liep netjes de trailer op. Nu ging hij de laaste tijd echt niet meer de trailer in op die manier. Alles geprobeerd niks lukte meer.
en dit was zo'n goede oplossing, pony mee en menwagen in een keer mee! dan konde we lekker ergens anders gaan mennen.
Toen zijn we weer terug gegaan naar pony weer in de hele trailer. Dit wilde hij ook niet meer. We hebben van alles geprobeerd.
-longeerlijn er achter.
-blinddoeken (hier trapte hij een keer in)
- met voer. (dit gaat aardig, maar nu ook al niet meer)
gister hebben we het weer geprobeerd met tijd en rust, maar het lukte gewoon niet, hij is er niet in te krijgen.
er is dus niks raars gebeurd onderweg dus dat kan het niet zijn. Hij vertoond ook geen angst. ik heb zelf het idee dat hij mij bijna uit staat te lachen.
heeft iemand een goede tip die wij misschien nog kunnen gebruiken!
o'ja hij is dus nergens van onder de indruk. je kan hem een tik geven dat maakt hem niet uit. met een bezem achter zijn kont aan of wat dan ook dat maakt hem niks uit.
wie o wie kan ons helpen!!!