hoe willen juryleden aangesproken worden?+schrikreactie wat

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

hoe willen juryleden aangesproken worden?+schrikreactie wat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-07 20:50

Ik was laatst op wedstrijd waar een jury (ze jureerde niet mijn proef) me na mijn proef aansprak. In de positiefste zin die je je maar kan inbeelden overigens. Ik ben een gesprekje met haar begonnen en heb steeds met 'u' gesproken en gewoon beleefd. Maar ik vroeg me achteraf tóch af of juryleden dat niet als 'kunstmatig' vinden overkomen...(ja hoe moet ik dat zeggen, dat je alleen maar slijmt voor volgende keer goede punten te halen ipv oprechte beleefdheid)

Dus bij deze mijn vraag; hoe spreken jullie jury's aan, en jury's, hoe willen jullie aangesproken worden?

tweede 'probleem'; Stel, paard schrikt, springt opzij en sprint weg. Je hebt het dier nog voor dat ie de ring uit rent onder controle. Wat doe je dan? Begin je weer vanaf de plek waar het fout ging? (en hoe los je dit het beste op in een kür op muziek, gewoon gaan staan waar je volgende onderdeel begint zodat je weer mee bent met je muziek of alsnog proberen het onderdeel te rijden en dan maar 'achter' lopen op je muziek?)

idooltjuh

Re: hoe willen juryleden aangesproken worden?+schrikreactie wat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 20:57

als ik met een jury praat doe ik ook altijd heel beleeft en met praten !!! wel zo netjes vind ik zelf.

en metje kur op muziek moet je gewoon weer naar het onderdeel gaan waar de muziek is want anders klopt je kur op muziek niet meer;)

en niet boos worden op je paard ,, want dat word afgestraft ,, dat had een vriendin van mij dus een x gehad:P

Novice

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 18:18

Het hangt er vanaf of ik de jury in kwestie ken en de leeftijd van de jury.
Iemand die ik ken of van mijn eigen leeftijd is, is gewoon je en jij, terwijl een onbekende en ouder persoon idd wel u is.
Eigenlijk hetzelfde als in het dagelijks leven Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 19:07

Ik ga met Novice mee, ligt ook aan of de de jury kent, al vaker hebt gehad, leeftijd enz.

In de kur zal gewoon volgende onderdeel weer verder gaan, dan maar onderdeel slechter gedaan. Achterlopen op de muziek is vaak erger, getuigd niet van erg veel aanpassingsvermogen.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 19:33

Als je de jury niet kent, zou ik gewoon met "u" aanspreken, dat zou ik persoonlijk netter vinden dan wanneer een wildvreemde mij aanspreekt met jij en jou (en dat terwijl ik er nog steeds niet aan kan wennen dat er Mevrouw *mijn naam* op een startlijst staat Haha!

In de kur moet je proberen zo snel mogelijk weer gelijk te komen met je muziek, anders krijg je zeker ook lage punten voor je artistieke prestatie.
In een gewone proef zou ik je aanraden, als je echt niets van een onderdeel hebt kunnen laten zien door een schrikreactie, om de proef te vervolgen bij het onderdeel wat de mist inging.

OoappeloO

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 15:12

Ik spreek jury's altijd met u aan, vind ik niet raar ofwat. Gewoon netzoals bij leraren!

Bij een gewone proef inderdaad het figuur waar het mis ging herhalen. Je krijgt namelijk een 0 of een 1 wegens niet getoond. Anders krijg je nog een 6 bijv. en dan -2. Houdt je toch nog een 4 over!
En bij een kur inderdaad niet gaan achterlopen op de muziek, dus dan maar overslaan. Heb ergens de tip gelezen van een jury om aan het einde van je kur een 'stukje' over te laten, daar kan je dan een (verplichte) oefening die misging herhalen zodat je hem wel hebt getoond. Of als alles goed ging kan je iets wat juist wel goed ging nog een keer herhalen!

Edit: spatiefoutjes verranderen Bloos

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-07 15:40

Oke Lachen

Vandaag schrok ze en ging ze naar stap in de hoek, ik moest pas bij c in stap maar dacht dat ik beter kon stappen en dan maar 'te vroeg' ipv terug aan te draven en dan 'verzet'...Jury heeft het overigens ook als ' te vroeg' gezien Knipoog (das dus een 5je ipv een 3 Schijnheilig )

Goed, nu ga ik iets geruster mijn kür in, dankjewel allemaal!

ellen82

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 17:56

OoappeloO schreef:
Ik spreek jury's altijd met u aan, vind ik niet raar ofwat. Gewoon netzoals bij leraren!

Bij een gewone proef inderdaad het figuur waar het mis ging herhalen. Je krijgt namelijk een 0 of een 1 wegens niet getoond. Anders krijg je nog een 6 bijv. en dan -2. Houdt je toch nog een 4 over!
En bij een kur inderdaad niet gaan achterlopen op de muziek, dus dan maar overslaan. Heb ergens de tip gelezen van een jury om aan het einde van je kur een 'stukje' over te laten, daar kan je dan een (verplichte) oefening die misging herhalen zodat je hem wel hebt getoond. Of als alles goed ging kan je iets wat juist wel goed ging nog een keer herhalen!

Edit: spatiefoutjes verranderen Bloos

Ik heb altijd geleerd dat het geen zin heeft om dat onderdeel opnieuw te rijden omdat de 1e poging gejureerd moet worden Lachen

OoappeloO

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 21:55

Mmm, k weet t nu opeens niet zeker meer.. Afgelopen zaterdag reed een ruiter het wel opnieuw en kreeg ze een 6 en -2 ervoor..

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 12:56

Ik zou idd de jury met u aanspreken. Dat doe ik altijd bij vreemde mensen, zoiets heet beleefdheid Knipoog Dus dat is zeker geen slijmen.

En ook zou ik er denk ik voor gaan om het opnieuw te rijden. Ik dacht ook dat het dan idd een cijfer -2 word. En mocht die jury wel alleen het eerste onderdeel jureren, nouja dan heb je even pech Knipoog

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 12:59

Als ik een jury niet ken, dan spreek ik hem/haar altijd met u aan. Na een paar jaar wedstrijdsecretariaat, ken ik nu al erg veel juryleden en wordt het vaak al snel jij-en en jou-en.

Ik zou gewoon de proef weer hervatten, waar het mis is gegaan. Als dat betekent dat je een figuur (gedeeltelijk) overnieuw rijdt, tja jammer dan, maar ik vind het wel zo netjes.

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 13:01

Ja idd, wanneer je de persoon kent is het en ander verhaal Knipoog

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 13:02

Een jurylid is een mens, net als ieder ander. Nou ben ik qau leeftijd wel al van "een poosje geleden", en ik heb geleerd om iedereen die ik niet ken met u aan te spreken. Dus ook juryleden. Zelf vind ik het ook prettig als mensen pas gaan "jijen en jouwen" als de aangesprokene zelf aangegeven heeft liever met je en jij aangesproken te worden. Dus'jurylid of niet, gewoon net zoals je het in het dagelijks leven ook doet.
Als ik juryleden benader voor wedstrijden zeg ik altijd u (m'n opvoeding dus), pas als je ze al langer kent en ze zelf aangegeven hebben dat ze met voornaam en je/jij aangesproken kunnen worden doe ik dat, maar zelfs dan verval ik nog vaak in u en meneer/mevrouw (uit gewoonte)

Melissa24

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 13:09

texelse schreef:
Een jurylid is een mens, net als ieder ander. Nou ben ik qau leeftijd wel al van "een poosje geleden", en ik heb geleerd om iedereen die ik niet ken met u aan te spreken. Dus ook juryleden. Zelf vind ik het ook prettig als mensen pas gaan "jijen en jouwen" als de aangesprokene zelf aangegeven heeft liever met je en jij aangesproken te worden. Dus'jurylid of niet, gewoon net zoals je het in het dagelijks leven ook doet.
Als ik juryleden benader voor wedstrijden zeg ik altijd u (m'n opvoeding dus), pas als je ze al langer kent en ze zelf aangegeven hebben dat ze met voornaam en je/jij aangesproken kunnen worden doe ik dat, maar zelfs dan verval ik nog vaak in u en meneer/mevrouw (uit gewoonte)

Ja helemaal mee eens (ookal ben ik in de 20), het is me aangeleerd en het staat wel zo netjes.
Ik zou trouwens ook het onderdeel over doen, ookal wordt je voor de eerste poing gejureerd heb je toch laten zien dat het ook anders/beter kan.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-07 14:13

Overigens is me dat ook aangeleerd hoor, maar omdat juryleden je vaak toch kennen (jij hen ook) als je een paar jaartjes mee gaat twijfelde ik... Lachen En omdat er 1 jury is die eig altijd vraagt hoe het is etc. maar bij hem twijfelde ik dus ook wat hij nu het liefste zou horen, maar dan zeg ik idd gewoon 'u' tot hij anders vraagt Lachen

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 15:30

Totdat ze zeggen de je 'je' en 'jij' tegen hem/haar mag zeggen, zou ik gewoon 'U' blijven gebruiken. Dat is gewoon beleefd Knipoog

OoappeloO

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 16:20

K ben 17 maar heb ook geleerd om met u en twee worden te spreken Clown Vind het ook best wel 'moeilijk' om iemand die ouder is (en dan niet een paar jaar Knipoog ) met je en jou aan te spreken.. Had er zo'n moeite mee omdat bij de eigenaar van me vzpaard af te leren, is namelijk ook mijn teamleidster en wiskunde docente op school! Knipoog

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 16:24

OoappeloO schreef:
K ben 17 maar heb ook geleerd om met u en twee worden te spreken Clown Vind het ook best wel 'moeilijk' om iemand die ouder is (en dan niet een paar jaar Knipoog ) met je en jou aan te spreken.. Had er zo'n moeite mee omdat bij de eigenaar van me vzpaard af te leren, is namelijk ook mijn teamleidster en wiskunde docente op school! Knipoog

Hahaha, bekend probleem. Eigenaar waar ik nu paarden voor rijd wil ook met je en jij aangesproken worden, maar moest daar eerst heel erg aan wennen en als ik niet op let gebruik ik zo weer U. Laatst ook een keer; "Als je dat nou nog een keer zegt, sleur ik je van het paard af." Zei hij toen voor de grap, maar ik had helemaal niet door dat ik weer U zei Clown Tong uitsteken

OoappeloO

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 16:28

Haha zoiets had ik dus ook, ik bleef u en mevrouw zeggen, zei ze: als je nog één keer u zegt kan je van me terrein van Tong uitsteken Van de u was ik toen snel af, wat ook helpt: je docente van der paard zien donderen / stal zien uitmesten / met een rood aangelopen hoofd zien Knipoog