Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

(das dus een 5je ipv een 3
)OoappeloO schreef:Ik spreek jury's altijd met u aan, vind ik niet raar ofwat. Gewoon netzoals bij leraren!
Bij een gewone proef inderdaad het figuur waar het mis ging herhalen. Je krijgt namelijk een 0 of een 1 wegens niet getoond. Anders krijg je nog een 6 bijv. en dan -2. Houdt je toch nog een 4 over!
En bij een kur inderdaad niet gaan achterlopen op de muziek, dus dan maar overslaan. Heb ergens de tip gelezen van een jury om aan het einde van je kur een 'stukje' over te laten, daar kan je dan een (verplichte) oefening die misging herhalen zodat je hem wel hebt getoond. Of als alles goed ging kan je iets wat juist wel goed ging nog een keer herhalen!
Edit: spatiefoutjes verranderen
Dus dat is zeker geen slijmen.

texelse schreef:Een jurylid is een mens, net als ieder ander. Nou ben ik qau leeftijd wel al van "een poosje geleden", en ik heb geleerd om iedereen die ik niet ken met u aan te spreken. Dus ook juryleden. Zelf vind ik het ook prettig als mensen pas gaan "jijen en jouwen" als de aangesprokene zelf aangegeven heeft liever met je en jij aangesproken te worden. Dus'jurylid of niet, gewoon net zoals je het in het dagelijks leven ook doet.
Als ik juryleden benader voor wedstrijden zeg ik altijd u (m'n opvoeding dus), pas als je ze al langer kent en ze zelf aangegeven hebben dat ze met voornaam en je/jij aangesproken kunnen worden doe ik dat, maar zelfs dan verval ik nog vaak in u en meneer/mevrouw (uit gewoonte)
En omdat er 1 jury is die eig altijd vraagt hoe het is etc. maar bij hem twijfelde ik dus ook wat hij nu het liefste zou horen, maar dan zeg ik idd gewoon 'u' tot hij anders vraagt
Vind het ook best wel 'moeilijk' om iemand die ouder is (en dan niet een paar jaar
) met je en jou aan te spreken.. Had er zo'n moeite mee omdat bij de eigenaar van me vzpaard af te leren, is namelijk ook mijn teamleidster en wiskunde docente op school!
OoappeloO schreef:K ben 17 maar heb ook geleerd om met u en twee worden te sprekenVind het ook best wel 'moeilijk' om iemand die ouder is (en dan niet een paar jaar
) met je en jou aan te spreken.. Had er zo'n moeite mee omdat bij de eigenaar van me vzpaard af te leren, is namelijk ook mijn teamleidster en wiskunde docente op school!
Van de u was ik toen snel af, wat ook helpt: je docente van der paard zien donderen / stal zien uitmesten / met een rood aangelopen hoofd zien