KNHS Basisinstructeur, ervaringen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Dioxide

KNHS Basisinstructeur, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-07 16:10

Omdat ik nog steeds toch wel heel graag "iets" met paarden wil doen voor erbij heb ik zitten kijken naar de opleiding Basisinstructeur van de KNHS (dit is dus geen ORUN). Je wordt er nooit stommer van lijkt me, zeker van de theorie niet. IZelf ben ik dan wel geen sterruiter, maar ik kan de "theorie" op een leuke/interessante manier kan overbrengen en dingen herkennen. Misschien dat deze cursus dan wel een goeie is om zoiets verder te ontwikkelen? Mocht ik het gaan doen, dan wil ik me vooral op de jeugd richten Lachen

Zijn er Bokkers die deze cursus gedaan hebben, zo ja; wat zijn je ervaringen?

daffodil

Re: KNHS Basisinstructeur, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 21:51

Basiscursus is wel Orun hoor, Orun Basis! Leuke cursus als je een leuke cursusleid(st)er hebt, ik vond m erg leuk, tien keer leuker dan de eerste fase....

SaskiaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 11:06

ik twijfel tussen de MMI van de FNRS en de basisinstructie van de KNHS. beide Orun kwalificatie, maar ga toch voor de KNHS denk ik.

lotjebruun

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 22:12

Ik zelf heb ook de orun basis gedaan en ik vond het echt heel erg leuk en leerzaam.
We hadden een leuke groep en een leuke cursusleidster. We hebben allemaal veel lesgegeven en kregen daarop commentaar van je mede curisten en de cursusleidster, erg leerzaam! Ook kregen we de eerste paar weken theorie.

Shetfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 19:17

Hoe goed moet je eigenlijk kunnen rijden voor die opleiding? Het lijkt mij namelijk ook erg leuk, maar 'k ben niet bepaald een geweldige ruiter.
En weet iemand waar je een lijst kan vinden met plaatsen waar de opleiding gegeven wordt?

Barbara_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 12:39

Ik vond zelf de eerste fase niet leuk. Heb er echt geen snars van geleerd.
Het is echt zonde van je geld om die cursus te gaan volgen, zeker als je niet van plan bent fase 2 of 3 daarna te gaan doen.

SaskiaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 12:49

Shetfan schreef:
Hoe goed moet je eigenlijk kunnen rijden voor die opleiding? Het lijkt mij namelijk ook erg leuk, maar 'k ben niet bepaald een geweldige ruiter.
En weet iemand waar je een lijst kan vinden met plaatsen waar de opleiding gegeven wordt?

het komt binnenkort op de KNHS site te staan. De aanmeldingsformulieren in elk geval en ik denk daarbij ook de opleidingsplaatsen.

Dressuurgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 10:12

Barbara_m schreef:
Ik vond zelf de eerste fase niet leuk. Heb er echt geen snars van geleerd.
Het is echt zonde van je geld om die cursus te gaan volgen, zeker als je niet van plan bent fase 2 of 3 daarna te gaan doen.

Helemaal mee eens!!! Ligt denk ik ook heel erg aan de cursusleider/ster.

Barbara_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 13:11

Ik had een hele leuke cursusleidster! Maar het niveau slaat echt nergens op. Oke ik weet nu wel hoevaak een paard ademt per minuut en wat zijn hartslag in rust behoort te zijn. Maar over het rijden en lesgeven hebben ze echt niets toe (kunnen) voegen.
Ik be geslaagd voor Orun 1 met 2x een 9 en 1x een 8.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 14:22

Ik heb hem ook gedaan, was echt heel goed. Het is inderdaad maar net wie je treft, maar er zijn hele goeie. Lachen Succes!

LisaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 14:30

Ik heb de 1ste fase gedaan en vond het wel heel leerzaam, je rijdt veel verschillende paarden en bij ons ging ze technisch wel diep. Basis hoef je zelf niet voor te kunnen rijden, tijdens de curses geeft je alleen les. Het is zeker leerzaam, je wordt geleerd hoe je het beeld wat je ziet, moet verwoorden en kunt verbeteren. het ligt er zeker wel aan wie je als instructeur hebt, wij hadden niet zo'n geweldige, (de helft is bij ons gezakt, ik ben gelukkig geslaagd) ben bij een kennis wezen kijken en die instructeur was echt super, die betrok alle cursisten tijdens het lesgeven enzo.

Gitta1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 09:55

Deze cursus heb ik 3 jaar geleden ook gedaan, puur om het papiertje om les te mogen geven aangezien ik dat leuk vind om te doen en je tegenwoordig overal een papiertje voor moet hebben ivm verzekering etc... Bloos
Ik ben geen wedstrijdruiter en heb geen zin om alleen voor dat papiertje L +1 te worden en voor mij was dit een ideale oplossing...

_Sas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 09:38

Orun basis is wat anders als Orun 1e fase!

Ik wil dit najaar ook beginnen met deze cursus, wil gewoon op de manege af en toe een kinderlesje in kunnen vallen of een buitenritje mogen begeleiden. Heb zelf geen eigen paard en ook nog nooit officieel gestart, vandaar dat ik niet aan de 1e fase kan beginnen. Misschien ooit...

Ik wacht nu op de inschrijflijsten en de locaties, ben benieuwd!

channie18

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 09:44

het enigste verschil tussen de 1ste fase en basis is dat je bij de 1ste fase moet rijden en bij de basis niet. de theorie en het lesgeven is precies het zelfde en word ook het zelfde beoordeeld. ik heb de cursus ook gedaan en we hadden een groep met mensen die eerste fase deden en mensen die basis deden. we hebben allemaal tegelijk examen gedaan en werd allemaal het zelfde beoordeeld alleen hoefde de mensen van de basis niet te rijden. en mensen die zakte op rijden kregen wel gewoon de basis diploma en konden later nog slagen voor de eerste fase als ze het rijden nog haalden.

Charret

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 13:22

Heeft iemand een idee hoeveel zo'n basis cursus kost?

Dressuurgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 14:41

Charret schreef:

Dacht dat 't 520 euro was icl examengeld

Ronja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 14:47

Dressuurgek schreef:
Charret schreef:

Dacht dat 't 520 euro was icl examengeld

Bloos! ik heb ook gedacht om deze cursus te gaan doen, maar das best veel geld zeg! Hoelang duurt de cursus?

Gitta1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 15:04

20 lesavonden ongeveer...

Nicky2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 15:08

Ik denk er ook over om deze cursus te doen. Ik heb al van meerdere mensen gehoord dat het een leuke en leerzame cursus is, al weet je al wel een hoop.

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 15:10

ik wil hem ook graag gaan doen, het wachten is op de inschrijving lijsten Knipoog

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-07 15:11

Okay, dan wordt het dus nog even doorsparen Lachen Valt hij goed te combineren met studie?

Elodie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 12:41

Ik heb ook de orun basis gedaan, was inderdaad rond de 500 euro, prima te combineren met studie is maar 1 avond per week ik was alllen wel steeds erg laat thuis ook hoef je zelf niet gestart te hebben of te rijden. ik wilde zelf eigenlijk 1e fase doen maar omdat ik hem van de manege eigenaren moest halen waar ik les geef en de rest ook die daar les geeft (die hadden nog nooit gestart) was het makkelijk om het zo te doen. volgens mij kost de 1e fase ook het dubbele?

Zaluki

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 13:28

Ik heb zelf vorig jaar de basis gedaan. Was een hele leuke ervaring en zeker leerzaam. Je leerd altijd wel iets nieuws bij. Alleen is het les plan best wel strak in elkaar gezet. Dus je moet al wel zelf over een lichte theoretische basis beschikken. (lijkt met het makkelijkste iig.)

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 14:37

Welke plaatsen wordt de basiscursus gegeven. Ik heb het op de site nog niet kunnen vinden.

SaskiaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 14:42

Staat gewoon in het cursusplan.

Te vinden op de KNHS site.
Opleidingen --> cursusplan 2007/2008