lintjes in de manen vlechten

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

mayerrel

lintjes in de manen vlechten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-07 15:19

heey, ik wil graag iets leuks doen op een wedstrijd voor de mooiste pony en dan wil ik lintjes in de manen vlechten. weet iemand hier hoe je dat doet? tips voor andere leuke dingen zijn ook welkom.

Amberrr

Re: lintjes in de manen vlechten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 20:28

Ehm, ik denk dat je dan het beste een hengstenvlecht kan maken. Je doet dan het uiteinde van het lintje even onder z'n halster en dan ga je vlechten. Dat blijft echt zitten, heb ik ook een keer gedaan. Als je het hoofdstel indoet gewoon weer dat stukje lint er onder duwen..
groetjess

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 22:50

Ik meen me te herrineren dat (gekleurde) linten meevlechten niet gewaardeerd word.

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 08:23

Charos; Met officiele wedstrijden wordt het niet gewaardeerd, maar ik heb niet het idee dat het daar hier over gaat Haha!

mayerrel schreef:
een wedstrijd voor de mooiste pony

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 09:23

Oke daar had ik overheen gelezen Lachen

lejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 09:31

als je het in vlechten wilt doen en je pony heeft hele lange manen is het ook we mooi als je halve vlechten maakt en dan de uiteinden van de manen en de linten los laat hangen.

Neem een elastiekje en maak dat aan het uiteinde van je lint door het er heel strak een aantal keer omheen te slaan (als je een lang lint hebt in het midden eromheen lussen.)

Maak de gewone drie strengen voor een vlechtje/ flinke vlecht waarvan de middelste iets dunner is dan de rest en maak de linten met het elastiek zo hoog mogelijk goed strak aan de middelste streng. Dan kun je gewoon een vlecht maken en gaan de linten mee. Stop halverwege doe er een stiekje omheen als je naar jou smaak ver genoeg gevlochten hebt.
eventueel je lint afknippen op gelijke lengte als de manen.

(tipje, linten altijd schuin of met een kartelschaar afknippen anders gaat het rafelen)

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 19:50

Welk paard is het? De haflinger of de bruine? (heb even in je profiel gespiekt)
Ik denk dat het met dat soort wedstrijden wel mooi is als je geen linten gebruikt, maar bloemen.
Bij de haf zou je voor kleine roosjes kunnen kiezen (een hengstenvlecht en dan roosjes meevlechten), voor de bruine zou je vergeetmenietjes kunnen gebruiken, steekt mooi af!