Trailer met Amerikaans instap systeem

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Isabonny

Trailer met Amerikaans instap systeem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-07 11:13

Ik ben op zoek naar een betaalbare tweedehands tweepaards trailer. Aangezien mijn paard nogal paniekerig doet als ze op de loopplank stapt, zoek ik eigenlijk een trailer waar ze, zonder laadklep, zo in kan stappen.

Nu heb ik de trailers van het merk Fautras gezien, maar die zijn behoorlijk prijzig en...bijna niet uit te halen tweedehands.

Ik heb nog de Henra Cayenne op internet gevonden, die ook zo'n laadsysteem heeft, maar daar vraag ik me van af of de instap net zo laag is als die van de Fautras. Bovendien kun je van de Fautras de deuren tot bovenaan dicht maken en zijn het 2 seperate deuren, dus: 1 paard erop, kan al 1 deur dicht, zodat ze niet meer in paniek achteruit onder de stang door kunnen duiken met hun bips (wat me ook al eens is gebeurd met mijn B-ponietje). Daarbij komt dat de Henra Cayenne uitvoering volgens mij nog redelijk jong is, want ik kom hem nergens tweedehands tegen.

Wie weet of er nog andere merken/types zijn waar het paard zo in kan stappen zonder laadklep.

ikke

Re: Trailer met Amerikaans instap systeem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 11:21

Ifor Williams. Kom je tweedehands ook niet aan, maar dat komt omdat ze onverwoestbaar zijn en dus weinig worden ingeruild.
Er is ook een bedrijf in NL wat die zgn goosenecks importeerd. Kost een paar centen, heb je ook wat Haha! Wil je daar wat van weten, vraag eens op het westernforum, daar weten ze vast wel wie dat doet (en wat ze kosten)

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 12:50

Dit is misschien ook een uitkomst voor paarden die in paniek raken als ze achteruit de trailer afmoeten via de laadklep. Ik heb zelf ook naar de ifor gekeken. Maar die zijn weer loodzwaar door de voorlader. Als er wat lichtere trailers zijn met het zelfde susteem hoor ik het graag.

finn2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 17:05

Fautras is inderdaad een heerlijke trailer. Hier kunnen ze trouwens ook voor eruit, mochten ze er niet achteruit af willen. En ander voordeel is dat ze erg licht zijn, onze 2 paards trailer woog net iets van 600kg. Daarnaast was deze trailer van binnen ook volledig te strippen. Tussenschot en alle metalen delen kunnen eruit, zodat er eventueel ook pallets inkunnen of gebruiken voor verhuizen oid.

Maar als je een pony hebt die soms onder de buis door schiet of schopt zou ik wel uitkijken. De achterdeuren zijn van polyester, dus niet zo stevig als een dikke laadklep. Maar verder is het een super trailer, mooi en degenlijk afgewerkt.

Maar ze zijn inderdaad prijzig en bijna niet 2e hands te vinden

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 17:09

Je bent misschien goedkoper uit als je de dvd 'trouble free trailer loading' van parelli uitprobeert. Zal niet bij alle paarden werken, maar wie weet...

Nagyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 21:28

OP Equitana dit jaar, heb ik veel van zo'n trailers gezien. Deze hadden allemaal lage instap. Echt mooie dingen. Nieuw kosten ze ongeveer max 5.000 euro en dan echt een super luxe 2-paards trailer.

_Bonte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 21:31

ik heb op google gezocht , maar ik snap het niet ,

zonder laadklep ? heb je een voorbeeld foto of vergelijking :s
bedankt

Nagyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 21:34

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 20:15

je kunt toch bij verschillende fabrikanten naar deze mogelijkheid vragen. Wij hebben onlangs een nieuwe tweepaards trailer gekocht en de leverancier dacht behoorlijk mee met onze wensen en eisen.

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-07 09:54

Bedankt voor al jullie berichtjes.

@friesiszwart: Een leverancier zal ook niet alle merken kennen en wil je hetgeen verkopen wat hij zelf heeft staan. Ik krijg nu ook persoonlijke ervaringen te horen en dat is toch ook wel fijn.

@arno8: dat is inderdaad een oplossing, maar ten eerste heb ik nog geen trailer. Ik heb er altijd een moeten lenen. Onze paarden hebben dus niet veel laadervaring. Zal best verbeteren als er meer geoefend word. Maar met hetgeen ik tot nu toe met laden heb meegemaakt met mijn 2 beesies, ga ik liever voor de weg met de minste weerstand Clown .
Mijn paard gaat niet graag op de plank dat donker gat in. Ik moet het schot helemaal breed zetten en dan raakt ze nog in paniek.

Ik heb mijn B-pony er eens eerst op gezet in de hoop dat het paard dan gemakkelijker erop wilde. De B-pony had er namelijk nooit problemen mee (misschien omdat het paard er dan al op stond). Toen ik echter met het paard aan kwam, begon de pony te kijken, wilde terug, begon te trekken, zakte door haar achterbenen, achter onder de stang door, gaf nog een ruk, brak het halstertouw, sloeg achterover, lag op haar rug in de trailer te kronkelen en om zich heen te schoppen en we konden er helemaal niet meer bij omdat ze zo woest aan het schoppen was. Met springen, wurgen en hangen, kregen we uiteindelijk de achterstang los, waardoor we ook het schot opzij konden trekken...en toen viel die arme Bonny zo achter uit de trailer...overal bloed aan haar benen....
Het is nog een wonder dat ze daarna er zo weer opliep (toen we toch maar eerst een half-uurtje met Isabel hebben staan hellen om haar dan toch maar eerst erop te krijgen).
Dat wil ik dus niet meer meemaken. Als er een deur achter zit die ik meteen kan sluiten, dan kan ze niet meer met haar kont verder terug dan de deur.

@finn2003: de paarden schoppen gelukkig niet, en het is maar 1 keer gebeurd dat de pony onder de stang door ging omdat ze als eerste geladen werd. Maar dan nog, denk ik dat als ik een deur had gehad die achter haar gesloten was, dat ze niet verder was gaan duwen. Daarbij komt, als ik een trailer van mijn eigen krijg, dat deze moet worden afgestemd op mijn 2 paarden, dus voor de B-pony zou er dan een lagere achterstang moeten komen, zodat ze er niet onderdoor kan. De trailer waarmee het gebeurde had een niet in hoogte verstelbare stang, dus ze hoefde niet heel veel moeite te doen om eronder door te gaan.

@ikke: De Ifor Williams heb ik opgezocht. Die heeft idd als optie een klep of 2 achterdeuren. Als ik echter reacties hier op bokt lees, dan schijnt dit merk nogal lawaaierig te zijn en zijn er paarden die er daardoor niet graag op staan.

sassefras

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 09:59

hai,

ik heb vorig jaar een fautras gekocht , de maxivan

bij mij staan ze naast elkaar, in de breedte, er kunnen vier pony,s in

de boer in pesse verkoopt ze ook, ff googelen

sas, die het een geweldig ding vind