Ik snap er niks meer van...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sammetje_

Ik snap er niks meer van...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-07 15:05

Ik heb een pony zo'n 3,5 jaar gereden voor een eigenaar die zelf niet kon rijden. Ik heb er altijd netjes voor gezorgd, betaalde 50€ per maand en hielp hem met het uitlaten van zijn hond. Wanneer hij op vakantie ging zorgde ik voor de paarden, liet zijn hond uit, etc. Eigenlijk nooit geen problemen gehad. Laatst nog een weekend geholpen met een open dag van zijn bedrijf. Maar aangezien ik per September ga verhuizen naar Zeist omdat ik ga studeren in Utrecht, stop ik eind Augustus met zijn pony. Nu zijn er 2 meisjes die de pony wel wilden verzorgen. Meisje A kwam als eerste. Zij heeft iets niet goed met haar lichaam en botten. Dus zij kan er zelf niet heen fietsen etc. Daarna kwam meisje B . Erg aardig meisje, ouders erg aardig en zij had een zusje die ook kon en wilt rijden. En die tevens mijn pony die daar ook staat gaat verzorgen. Met meisje A klopt iets niet. Ik weet niet wat, maar het voelt niet goed. Nu is het dus de bedoeling dat meisje A & B de pony sámen gaan rijden. Nu kwam meisje B vandaag mee om even te rijden. Meisje A zou wat later komen. Die kwam met haar vriend en zijn eerste reactie was dat mijn pony naar de slacht moest en hij was lekker mals etc. Nors opkijken geen fijne sfeer dus. Meisje A zegt de hele tijd niets. Geen hallo of wat dan ook. Dus meisje B en ik rijden. Zij staat in haar normale kleren, zonder cap te kijken. Ze vraagt niets, ik bedoel; ze mag best rijden, maar vráág het dan! Komt die vriend later waarom we stoppen dit en dat. Vraag ik aan meisje A wanneer zij begint met verzorgen... 'Vanaf vandaag!'. Ik dus; goh, maar ik rij nog tot eind Augustus, dus heeft het al wel zin om nu te betalen (eigenaar vangt dus 3 dubbel geld). Zij niets meer zeggen. Dus ik van; Ja meisje B kwam even rijden om te kijken hoe het ging. Maar zij begint ook pas écht in September. Meisje A weglopen met haar vriend. Komt later de eigenaar waar dit allemaal op slaat. Want volgens die vriend had ik gezegd dat meisje A niet mocht rijden en meisje B wel. Dus ik zeggen dat ik het niet gezegd heb. Dit ging over en weer. Maar goed, meisje A & B zullen er samen uit moeten komen. En nu ben ik de gebeten hond die schijnbaar alles verkeerd doet. Want ik breng de pony's weg terwijl meisje A nog wou rijden. Terwijl ze ons niks vroeg of wat dan ook. Moet ik er dan maar naar gissen? En nu komt het erop neer dat de eigenaar na 3,5 jaar boos op mij is. Én verwacht, dat ik ook nog voor Juli & augustus betaal, en die andere meisjes ook nog eens. Ik vind dit toch zooo vervelend... Scheve mond ik snap er echt niets van...

Clausje

Re: Ik snap er niks meer van...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 15:14

als ik jou was zou ik alleen even met de eigenaar praten,
en zeggen dat jij nog graag tot en met augustus het paardje wil verzorgen omdat je dit de andere 3,5 jaar ook hebt gedaan..
en ik zou aan meisje A ook niet hebben gevraagd of ze wilde rijden hoor!
zonder rijkleding en cap..

succes ermee verder!
en houd je ons op de hoogte?

Sammetje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-07 16:48

Ja zal ik doen Lachen bedankt! Ik ga er vanavond even naartoe. Maar het sluit nu allemaal op zo'n vervelende manier af Scheve mond baal er wel van...

Lauraketje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 19:48

Sorry maar ik vind dat zo laf van meisje A en vooral van die vriend, het meisje is te verlegen ofzoiets om iets te vragen en dan gaat ze bij de eigenaar klagen. Not done!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 19:53

Heel raar idd..
Ik zou ook even met de eigenaar gaan praten en precies uitleggen wat er gezegt (of juist niet gezegt) is.

Sammetje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-07 21:51

Ja nou, zoiets heb ik dus ook Scheve mond maar ik voel me er echt vreselijk naar door. Want toen de eigenaar vroeg of ze wilde rijden zegt ze ineens ja terwijl ze mij daarvoor niets vraagt en ze naar haar opa in het ziekenhuis moest Scheve mond ...

Sammetje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-07 12:52

Inmiddels de eigenaar gesproken en hij praatte er grotendeels overheen. Hij vond het gister ook erg vervelend en wilde mij niet op deze manier wegsturen ... vast Scheve mond . Hij praatte het gedrag van meisje A wel goed, dus schoot er weinig mee op. Toen ik mijn verhaal deed was zijn hond belangrijker... dus wat dat betreft is het maar goed ook dat ik stop. Je hebt van die mensen...

Afine

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 16:48

Wauw...
Maar die eigenaar kan op zn minst naar jouw kant van het verhaal luisteren,ipv direct oordelen dat meisje A en haar vriend wel gelijk zullen hebben.
Je kunt hem ook eerlijk zeggen dat het niet helemaal klikt tussen jou en meisje A,dat begrijpt hij vast wel.
Ook is het onzin om al te betalen terwijl ze nog niks doet,voor geld moet je werken,punt.

Sammetje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-07 23:47

Ja, maar goed. Hij is mooi op geld uit want waarschijnlijk gaat dit via de PGB. Bah, mensen kunnen soms zó tegenvallen he...

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 09:28

Vervelend dat het allemaal nu zo gelopen is.

Maar eerlijk gezegd vind ik het wel raar dat als er twee meisjes op dezelfde dag voor dezelfde pony komen dat je dan maar één laat rijden en de ander laat toekijken. Niet iedereen is van nature assertief, maar sommige juist erg verlegen. Ze zal misschien het idee gehad hebben dat ze werd genegeerd en misschien heel netje sop haar beurt hebben gewacht. Waarschijnlijk is ze al een buitenbeentje normaal gesproken omdat ze minder kan dan bv anderen vanwege haar ziekte.

Sammetje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-07 13:56

Ja daar zit ook wel wat in. Maar ze toonde totaal geen interesse. Het was open dag en nadat ze had gereden ging ze gelijk weer weg en was ze nergens meer te vinden. En als ik alleen maar commentaar krijg dat mijn pony naar de slacht moet etc. En zij geen rijkleding of cap (terwijl ze die moet dragen van haar ouders) bij zich heeft... Moet ik dan maar gissen naar wat zij wilt? Scheve mond Natuurlijk heb ik begrip voor eventuele problemen maar er is mij door niemand duidelijk verteld hoe of wat. En het gaat nog niet zo zeer om dat meisje maar ook om de aanpak van de eigenaar. Hij vangt nu 25€ van meisje B en 70€ van mij + 52€ per keer dat meisje A komt. En daar verdient hij aan... En hij doet dit op een manier zonder enig overleg met mij wanneer ik zou (moeten) stoppen. Hij heeft mij verteld dat de andere pas beginnen als ík zou stoppen... Scheve mond

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 14:00

Volgens mij komen er van jouw zijde toch alleen maar verwijten dat jij alles goedpraat voor jezelf om haar de schuld te geven. Aangezien ze niet zelf kan komen, heeft ze dus iemand nodig die haar brengt. Je hebt geen idee of diegen meenemen haar keus was, ze kon niet anders denk ik..

Hoe jij dan weer weet wat haar ouders vinden etc. is ook wat opvallend. Probeer goede de feiten en de speculaties van jouwer zijde uit elkaar te houden.

Sammetje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-07 15:44

Nee, ik heb van de moeder van meisje B gehoord wat die ouders zeiden want die zijn bij haar op bezoek geweest. Ik praat niets goed voor mezelf en ik denk ook niet dat jij weet in te schatten hoe alles in elkaar steekt, wel? Het gaat mij gewoon puur om het gedrag en de onderhandelingen van de eigenaar. Natuurlijk maak ik ook mijn fouten, maar dit vind ik niet terecht.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 07:39

Wel toevallig dat als je mening niet gedeelt wordt, dat je nu begint te beargumenteren dat ik toch niet weet hoe het precies in elkaar steekt.. Wat had je dan gedacht te bereiken met je topic hier toen je het plaatste op vraag-maar-raak..

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 08:12

Eigenlijk ga ik met Bienotje mee, vooral omdat je eigenlijk wel wist dat ze wilde rijden maar express afwachtte tot ze iets ging vragen. Je was al sterk bevooroordeeld vanwege de reactie van haar vriend, je stond direct al negatief tegenover hun.
Wat de eigenaar ervoor vraagt en per wanneer zijn jouw zaken niet, daar moet jij je niet mee bemoeien. Ik zou als eigenaar het ook niet leuk vinden als iemand zo ertussen komt en hij geld misloopt. Of het terecht is of niet, daar mag jij niet over oordelen, het is niet jouw pony.

Sammetje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-07 09:58

Ik vind commentaar niet erg... maar om mij dan direct de schuld te geven. Dan lijkt me neutraal houden beter. Maar natuurlijk ik vraag naar jullie mening en jullie zijn vrij om die te geven. Maar dat betekend niet dat ik het met jullie eens hoef te zijn, toch?

@ Neonlight; ik wist niet dat ze wilde rijden. Ze had per slot van rekening geen rijkleding, cap o.i.d bij haar. En dat ik ga afwachten, tsja. Dat is hoe ik ben. Ik ga niet gissen naar wat iemand wilt. Ze kan het me ook vragen toch? En ze toonde geen interesse. De bloemen in de tuin waren interessanter. En natuurlijk zijn het mijn zaken deels wel, want ik moet er ook voor betalen... En ik mag de eigenaar fout vinden, toch?