Slechte ervaringen met gebruikte paardentrailer?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Elegance

Slechte ervaringen met gebruikte paardentrailer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-07 11:10

Gewoon even benieuwd wie van jullie hele vervelende ervaringen heeft (gehad) met de aanschaf van een gebruikte paardentrailer...

Ik kom in de praktijk veel mensen tegen die een "kat in de zak" hebben gekocht, ben erg benieuwd naar reakties.

moonsparkle

Re: Slechte ervaringen met gebruikte paardentrailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 11:14

Ik heb geen ervaring maar wij zijn net op zoek naar een 2e hands. Mijn vader is wel langs geweest bij van die monteurs om te vragen waar hij allemaal naar moet kijken. Hoop dat ze al het nodige hebben gezegt ( allemaal testjes enzo)

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 12:02

Ik heb er geen ervaring mee, wij hebben onze trailer bij een goed autobedrijf gekocht en meteen helemaal na laten kijken. Niks mee aan de hand, betalen en we konden gaan! Lachen Nooit niks mee gehad! Is nog als nieuw Ja

Groetjes Evelien

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 12:10

yep, hier ervaringsdeskundige, helaas...
heb een 2e hands trailer gekocht met metalen schopschotten, is nagekeken en gekeurd. Toen ik echter de schotten eraf wilde hebben (omdat ze begonnen te roesten en beschadigd waren en ik de trailer van binnen wit wilde schilderen) kwam er de nodige rommel en rottigheid achter vandaan.
Blijkt dat de vorige eigenaren de trailer wel uitspoten maar de schopschotten niet verlijmd hadden, dus het water bleef er achter zitten en de hele wand was zacht daaronder. Aan de buitenkant kon je dat niet zien.

De hele trailer heb ik opnieuw op laten bouwen uit ander hout en de schotten vervangen door rubber en dat is verlijmd bij de dealer. Nu weer prima trailer!
Ik ben verhaal gaan halen bij de verkoper en die zei doodleuk: maar je moet die schotten er ook niet afhalen.... en was nog soort verontwaardigd ook.

Elegance

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-07 12:52

Wat die trapplaten betreft: vaak mosterd na de maaltijd. Veel verkopers plaatsen deze tegen de wand op het moment dat de hele boel daarachter al verrot is. Bekend probleem!

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 14:28

deze zagen er niet uit of ze er pas op zaten maar net zo oud waren als de trailer op dat moment.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 14:32

Gewoon een rotte trailer kopen, dan weet je tenminste op voorhand dat alles opnieuw moet en dan heb je daarna ook wel een beter dan nieuwe trailer. Je moet wel de handigheid en het lef hebben om zo'n ding uit elkaar te schroeven, maar ach, na twee Land Rovers is zo'n trailer natuurlijk kippetje-eitje.

Elegance

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-07 14:37

ikke schreef:
Gewoon een rotte trailer kopen, dan weet je tenminste op voorhand dat alles opnieuw moet en dan heb je daarna ook wel een beter dan nieuwe trailer. Je moet wel de handigheid en het lef hebben om zo'n ding uit elkaar te schroeven, maar ach, na twee Land Rovers is zo'n trailer natuurlijk kippetje-eitje.

Rotte trailer kopen, mits de prijs natuurlijk redelijk is. En de praktijk leert helaas dat sommigen voor de meest rotte trailers nog de hoofdprijs vragen...

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 17:21

Ik heb twee keer een gebruikte trailer gekocht. De eerste keer bij een particulier en de tweede keer bij een handelaar. Geen enkele klacht Lachen (moet ik eerlijk zeggen dat ik met die tweede trailer nog maar 1 keer op pad ben geweest Knipoog ).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 17:25

Geen slechte ervaring

Maar we zagen als de trailer netjes was, dat hij zo weinig goedkoper was dan nieuw.
Was de trailer wel goedkoper was het echt zo'n uitgeleefde handelaars trailer.
Wij hebben om die reden een nieuwe gekocht destijds.
Dan heb je zekerheid dat er geen dingen zijn die later toch die kat in de zak zijn...want niet iedereen heeft er zoveel verstand van, zoals bijv Ikke.
Zo namen we geen risico voor een beetje goedkoper Lachen

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 17:32

Dat is trouwens ook wel onze ervaring Lachen. Als je een goedkope tweedehandstrailer ziet dan is het vrijwel altijd een opknappertje of is er zoveel mee mis dat je er alsnog niet veilig een paard in wil vervoeren.

En anders is een echt fatsoenlijke tweedehands niet eens zoveel goedkoper dan een nieuw.

diessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 21:07

Ik kocht vorig jaar een 2 paards trailer met zadelkamer voor 2000,-
Op de rechterkant had nog nooit een paard gestaan, op de linkerkant een keer of 10.
Trailer stond altijd onderdak.
Heb de trailer laten nakijken door een trailerhandelaar, trapbeschermerming er in laten plaatsen en een nieuwe aankoppeling en een mistachterlicht.
Jaar later de trailer aan die handelaar verkocht voor 3000,-
Dat was dus snel verdiend, je moet echt geluk hebben!

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 23:54

cissy schreef:
yep, hier ervaringsdeskundige, helaas...
heb een 2e hands trailer gekocht met metalen schopschotten, is nagekeken en gekeurd. Toen ik echter de schotten eraf wilde hebben (omdat ze begonnen te roesten en beschadigd waren en ik de trailer van binnen wit wilde schilderen) kwam er de nodige rommel en rottigheid achter vandaan.
Blijkt dat de vorige eigenaren de trailer wel uitspoten maar de schopschotten niet verlijmd hadden, dus het water bleef er achter zitten en de hele wand was zacht daaronder. Aan de buitenkant kon je dat niet zien.

De hele trailer heb ik opnieuw op laten bouwen uit ander hout en de schotten vervangen door rubber en dat is verlijmd bij de dealer. Nu weer prima trailer!
Ik ben verhaal gaan halen bij de verkoper en die zei doodleuk: maar je moet die schotten er ook niet afhalen.... en was nog soort verontwaardigd ook.

Ik heb dat dus net gehad met mijn klep van de trailer daar lag tapijt op en dat wouw ik dus vervangen voor een rubberen mat dus dat tapijt er af gehaald en zag k dat de klep aan de boven kant begon te verotten en nou heb ik dus de klep vervangen, en daar ligt dus nu een rubberenmat op en mijn paard gaat een stuk rustigger de trailer op nou dat die rubbermat er op ligt