Help ik zoek een fatsoenlijke wedstrijd rijbroek!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

HorseMoments

Help ik zoek een fatsoenlijke wedstrijd rijbroek!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-07 09:12

Ik wist niet dat het zoeken van een wedstrijdrijbroek zo moeilijk kon zijn.

Ik zoek een witte wedstrijd rijbroek met een lederen zitvlak, liefst met steekzakken.

Nu kom ik de volgende problemen tegen:

Of de rijbroek schijnt door.
Of de rijbroek past niet.
Of het lederen zitvlak heeft een ontzettend lelijke kleur.
Of de rijbroek is echt heel erg dik.

Welke rijbroek hebben jullie? Bevalt deze? Graag voor en nadelen.

dolor

Re: Help ik zoek een fatsoenlijke wedstrijd rijbroek!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 10:04

ik heb rijbroeken van eurostar. zitten erg lekker en niet te dik. misschien is dat iets. hebben ook lederen zitvlak. zijn wel een beetje duur.

Ezter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 10:08

Ik heb ook de eurostar, klarissa geloof ik. Heb er volgens mij €96,00 voor betaald, vind ik niet zo heel erg veel eigenlijk (opzich wel veel, zou het nooit uitgeven aan een gewone spijkerbroek, maar gezien de prijzen van rijbroeken tegenwoordig...)
Ik vind de echt goedkopere merken, global, horka evt, niet zo prettig zitten en inderdaad doorschijnen. En dan heb je nog de hele dure zoals de Anky, dat vind ik qua prijs echt te gek voor woorden..

In ieder geval, de broek schijnt niet door, zit superlekker. Je hebt wel gelijk dat het zitvlak van deze broek een beetje een rare kleur heeft, maar daar zie je niets van als je op je paard zit dus dat neem ik maar voor lief. En, heel vreemd, ik heb het idee dat het witter wordt nou de broek een aantal maal gewassen is. (maar misschien is dat wel mijn verbeelding ofzo Knipoog )

dolor

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 10:14

diegene die ik heb zijn 120 euro.

M_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 10:20

ik heb voor een goedkope oplossing gekozen: een rijbroek van mondoni (op divoza.nl)
ik wilde niet té veel geld voor een wedstrijdbroek uitgeven, deze was maar 50 euro geloof ik.
zit prima, en het (kunst)lederen zitvlak heeft geen rare kleur, zelfde kleur als de broek zelf: spierwit!

HorseMoments

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-07 10:24

Ik heb tot nu toe de anky, pikeur en cavallo geprobeerd. De eerste 2 schijnen echt erg door. En de derde past niet mooi. En alle drie hebben een grijzig zitvlak. Ik heb nu een eurostar zonder lederen zitvlak en die is heel erg dik. Ik weet niet hoe dat met die met lederen zitvlak is. Maar van de andere kant schijnt zo´n broek tenminste niet door. Ik vind dat echt heel storend. En de eurostar is betaalbaarder dan de andere 3. Ik ben al een tijd op zoek naar een witte kentucky met lederen zitvlak, maar die kan ik echt nergens vinden. Ik had namelijk een kentucky gepast zonder lederen zitvlak en die zat heel fijn en scheen niet door. Maarja ik wil toch graag een rijbroek met lederen zitvlak. Bedankt alvast voor jullie tips. Ik ga de eurostar proberen.

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 14:50

Pikeur en Cavallo, ik heb nu Cavallo zonder leren zitvlak! Zit super Ja Ik krijg in de zomer Pikeur met leren zitvlak, wel duur maar zit heen fijn Ja Vork

Viet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 15:01

Ik heb op dit moment een van 80 euro met zitvlak. EN je ziet er niks doorheen. De rijbroek is van een lekkere stof gemaakt en het zitvlak is lekker "soepel".

Het is gewoon een huismerk van de ruitersport winkel. Ik vind het alleen jammer dat er geen steekzakken inzitten.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 15:04

ik heb een eurostar finale en die zit heerlijk.
thermo-stof dus warm in de winter cool in de zomer
(nou ja cool Knipoog maar krijg iig geen natte kont ofzo)

me88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 15:17

ik raad je ook de eurostar aan. ik heb hem zelf in het wit en bruin alleen zonder leren zit, ze zijn wel wat dikker maar niet warm. en het voordeel van een dikkere rijbroek is dat tie niet doorschijnt.

suus_romy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 17:57

me88 schreef:
ik raad je ook de eurostar aan. ik heb hem zelf in het wit en bruin alleen zonder leren zit, ze zijn wel wat dikker maar niet warm. en het voordeel van een dikkere rijbroek is dat tie niet doorschijnt.

Helemaal mee eens.
Ik heb hem wel met leren zitvlak en bevalt me erg goed Lachen.

miesjje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 15:30

ik heb er geen 1, maar ik hoor dat divoza wel goede rijbroeken heeft

Dinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 15:32

Ik heb ook een witte Mondoni van Divoza. Hij is wit, zit lekker, schijnt niet door én heeft een kunstlerenzitvlak en dat voor 60 eurootjes (ongeveer). Hij gaat ook alweer een paar jaartjes mee. Een prima rijbroek, voor niet veel geld.

Nikeyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 15:33

Ik heb de pikeur janet met lederen zitvlak, bandplooi en steekzakken. Heb em al 3 jaar en hij blijft perfect. Schijnt niet door en zit nog geen naadje los. Kost wat, maar dan heb je ook wat. Hij is wel hoog (okselbroekie), maar heb er geen last van met concours (springen).

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 16:37

Ik heb de eurostar klarissa maar dan in kindermaat, scheelt ruim 20 euro in de prijs van een volwassen broek. De broek schijnt niet door, zit lekker en heeft steekzakken (vindt ik zelf fijner dan zo'n klein zakje).

De broek blijft mooi wit, maar ik smeer dan ook altijd eerst ossegal zeep op de vlekken voordat ik de rijbroek was.

askazita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 18:13

ik heb euro-star
ik heb er ook 1 te koop euro-star 30 euro