Hoofd wiebelen, nu op en neer

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xNoName

Hoofd wiebelen, nu op en neer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-07 13:19

Mijn vorige topic is gesloten, dat is ook bijna opgelost (heb nu andere instructrice).
Nu rij ik zonder slof of martingnaal maar nu schud mijn paard zijn hoofd vaak op en neer als het ware.
Mijn handen houd ik best wel stil (is beter geworden sinds de nieuwe instructrice)
Wat kan ik doen aan hoofd op en neer schudden?

Btw; ik ben er weer, m'n account moest opnieuw geactiveerd worden ofzo.

xNoName

Re: Hoofd wiebelen, nu op en neer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-07 13:20

Ohja, soms als hij wil gaan wiebelen en ik los het op (dmv instructies) dan begint het op en naar gaan..

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 17:28

In het vorige topic had ik de link al gegeven naar het headshakerstopic op Medisch.
Heb je daar al naar gekeken?

viewtopic.php?f=3&t=427906

Overigens klinkt dit toch niet echt naar " bijna opgelost "

karabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 18:55

ehm.. geen idee als die het van links naar rechts ofzo dat wil ie aandacht dat doet de soort verzorgpony van mijn vriendin en buurmeisje de pony is gekastereerd en nu doet ie dat!

luve_rozes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 10:40

Er is zeker wat met je paad niet in orde, wat je rijtechnisch niet oplost.Een paard zal zich aan jou aanpassen als wat jij doet erger is dan hetgeen hij nu last van heeft, vandaar dat ook paarden met bv rugproblemen toch aan de teugel,(lees, krultrekken) lopen.Je paard verdiend onderzoek, gebit, rug, spieren, zadel.

KimWelsh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 14:15

Het op en neer gaan van het paardenhoofd duidt vaak wel op pijn... ik zou hem dus eerst medisch nakijken. Doet hij dit in de weide ook ? Zo nee, dan weet je dat je richting zadel,gebit,rug enzo onderzoek moet laten doen, omdat er tijdens het rijden iets niet goed gaat.

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 15:28

Probeer Antwan De Bot (ofzoiets) eens Ja Dit deed een paard van de manege waar ik stage loop ook, die heeft het bij Antwan afgeleerd Ja

LisaxFalco

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 15:34

MIjn paard deed het ook. NU soms nog maar zeer weinig. Hij deed het altijd op het einde. Hij heeft wel een jaar stilgestaan. De DA is langsgekomen en er is gewezen dat hij last krijgt van spierpijn op het laatste. Ik heb minder in de week gereden en meer gelongeerd. En nu is het veel beter.