Jullie ervaring met Body protector??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Wobbus

Jullie ervaring met Body protector??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-07 18:54

Hallo,

Ik wil graag jullie ervaringen weten met een Body Protector en de kosten ervan? Is het echt heel anders met rijden? En heel vervelend? Of valt het wel mee?
En als je dan valt.. heb je dan niet meer pijn omdat je stijfer bent en dus juist verkeerd valt (als jullie me begrijpen?)

Ik hoor het graag! Ben er gisteren af gegaan en heb veel pijn aan de spieren in mijn rug, schouders en nek! Ik rij ook aardig wat paarden in en door dus heb vaker te maken met de 'zogenoemde' Schatjes Duivel Nou val ik gemiddeld 1x per jaar.. maar als ik dan val.. val ik ook echt hahah!

Dus.. WIE RAAD MIJ DAT DING AAN/AF???

Groetjes Haha!

Edit: Typo

Nathiie

Re: Jullie ervaring met Body protector??

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 19:03

ik spring zelf altijd met een body protector...
vind het gewoon veel veiliger, ik heb er geen last van dat het slecht zit of dat het meer pijn zou doen als je valt.
veel ruiters doen dit niet graag aan omdat ze vinden dat ze gehinderd worden tijdens het rijden, maar je raakt er aan gewend.
wanneer je een body protector draagt moet je wel zien dat hij goed past, anders kan het natuurlijk wel gevaarlijk zijn...

ik raad het je alvast aan!!!

Red_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 19:06

Ikzelf rijd zonder. Om eerlijk te zijn lijkt het mij irritant zitten. Niet dat ik er ervaring mee heb. Nagelbijten / Gniffelen
Maar, het beschermt je wel, en als je hard valt..

Ik weet niet, gewoon even eentje van iemand lenen en er een keer mee rijden?
Als je er dan geen last van hebt, dan raad ik het aan, dan kan het alleen maar helpen. Ja

Ni_Mi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 19:08

Ik raad het je niet af en ook niet aan maar zeg nou eerlijk welke breuken loop je het meest op met een val?
Benen, armen, polsen.... daar zit geen bodyprotector!
Hij werkt alleen voor je rug en je ribben zelfs je nek wordt niet beschermd.
Wij gebruiken ze dus niet.

Wobbus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-07 19:15

Daar zit wat in, en tot nu toe heb ik nog nooit wat ergs gehad met vallen behalve spierpijn haha! Maarja wat niet is kan nog komen.. Even afkloppen Haha!

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 19:17

En het is bloody hot met zo'n ding aan!!! Toch geeft het wel een veilig gevoel. Maar je stinkt als een bunzing na het rijden!!

Wobbus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-07 19:19

Haha daar heb ik nieteens aan gedacht!

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 20:26

Ik raad hem je niet aan en niet af Tong uitsteken.
Ik heb ermee gereden, ben er ook een keer mee gevallen, geen pijn gehad toen, scheelde wel dat ik hem om had. Maar aan de andere kant.. had wel last van m'n armen toen dus helemaal pijnloos blijf je toch niet. Bij het crossen en springen is het wel veilig vind ik maar persoonlijk rijd ik liever zonder, het is best warm zo'n ding aan namelijk en het kost natuurlijk ook aardig wat.

superrizzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 20:31

ik vind hem niet lekker zitten maar draag hem bij het inrijden van paarden en bij het springen

Nicole85

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 20:34

Ik heb er 1 voor het springen, want dan val ik altijd wel (een paar keer.. Bloos )

Het is even wennen in het begin als je het ding aan hebt, maar na 10 min ben je het gewend.
Het heeft mij heel wat stijve spieren of ongelukkige kneuzingen gescheeld in ieder geval Lachen

Warm is zo'n ding zeker.. Shirtje is altijd zeiknat als ik dat ding aan heb gehad.
Maar neem gewoon extra truitje mee en kleed me erna om.. Ben ik weer fris Knipoog

Sam_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 20:37

IK raad het je echt AF !! Natuurlijk is het wel heel erg veilig, maar door dat ding kan ik me gewoon niet goed bewegen en dan gebeuren er zeker ongelukken. Ik kan echt niet buigen of goed draaien, voel me net een pop met dat ding. Dus ik zou het niet doen ..

xxx

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 20:39

Sam_Angel schreef:
IK raad het je echt AF !! Natuurlijk is het wel heel erg veilig, maar door dat ding kan ik me gewoon niet goed bewegen en dan gebeuren er zeker ongelukken. Ik kan echt niet buigen of goed draaien, voel me net een pop met dat ding. Dus ik zou het niet doen ..

xxx

dat had ik trouwens ook.. je zit gespannender doordat je de hele tijd dezelfde houding hebt, rechtop en je je weinig kunt bewegen, tenminste dat had ik wel.

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 20:43

Mij lijkt het **** zitten,draag hem ook daarom niet
Geef mij dan maar de airbag,ook goed voor je rug MAAR het hindert niet

Wobbus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-07 20:44

Ja maar alles is wel dubbelzijdig, Het is veilig dat wel maar blijkbaar niet fijn haha

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 20:53

wij hebben een kieffer bodyprotector, wij vonden dit de beste die er was. maar idd ook een van de duurdere Bloos .

ik vind hem zelf niet vreselijk zitten ofzo, maar doordat ik zo recht geduwt wordt krijg ik last van mijn schouders/nek/rug, dus ik draag hem liever niet. ik raad je zeker een bodyprotector aan. het beschermt je zeker. en als ik dat ding aan had gehad had ik zeker wat minder litekens gehad. maargoed ik blijf dom want ik heb een hekel aan bodyprotectors dus dragen doe ik hem niet. mijn zusje is er laatst mee gevallen weet eigenlijk niet hoe dat gevoelt heeft, dat moet ik haar dan even vragen Bloos

Salinicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 21:01

Ik vond het in het begin erg wennen, voelde een beetje stijf. Maar eenmaal aan het rijden valt het mee, voel je niks meer. Ben je er eenmaal aan gewend, dan is het peanuts.
En het geeft een veel veiliger gevoel. Het beschermt je sleutelbeen, rug, lever, ribben en nieren.
Gewoon aan doen en aan wennen. Het is niet voor niks bij sommige onderdelen al verplicht.
Je ziet het op springwedstrijden steeds meer.
Beetje zoeken welke lekker zit.
Die van mij kostte zo'n E90. Dat is een eventueel risico wel waard.
Het is wel warm idd, maar warm heb je het meestal toch wel. Overigens doe ik hem niet op zijn strakst hoor, moet wel makkelijk kunnen ademhalen (diep zuchten even proberen).
Voor diegene die het echt onprettig vinden zitten: probeer eens een ander merk. Het is echt een kwestie van wennen en met dat buigen heb ik totaal geen problemen hoor, misschien zit hij dan te strak bij jullie.

ursulaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 21:04

Ik moest 1 keer rijden met een body protector, en ik weet dat ik het nooit meer doe!
Het is vet irritant om mee te rijden je kan sommige bewegingen haast niet doen...
Ik ben er niet mee gevallen, maar dat zou denk ik wel wat veiliger zijn.

Wobbus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-07 21:06

Hmzz.. Jullie maken het moeilijk! iigv. Alvast Thnx voor jullie reacties!
Aan de enege kant denk ik JAH! Maar ik ben bang dat als ik hem gekocht hed voor veel geld dat ik hem niet aandoe..

XX

Sjuulie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 21:09

Ik rijd alleen de cross met een bodyprotector, het geeft mij iig een heel veilig gevoel ( weet niet of dat goed is of niet Clown )
Het ligt maar net aan het merk, de juiste maat en jouw instelling hoe je het ding vindt..
Ik zou zeggen, probeer gewoon een paar keer en kijk hoe het is Lachen het went namelijk wel

Corellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 21:10

Ik doe hem aan met springen en rijden op een jong paard oid..
Ik wil noooooooooooit meer zonder, ik kan me er prima in bewegen hoor... heb hem wel ff moeten ''inrijden'' daarna zat hij heerlijk

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 21:16

Salinicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 21:17

StalHaast schreef:
Ik doe hem aan met springen en rijden op een jong paard oid..
Ik wil noooooooooooit meer zonder, ik kan me er prima in bewegen hoor... heb hem wel ff moeten ''inrijden'' daarna zat hij heerlijk

Idd! Wel even 'inrijden' en er aan wennen!

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 21:22

ik vind dressuur rijde met bodyprotector vind ik poedersuiker..
springe kank niet meer zonder

kazi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 21:27

Ik heb zelf beslist dat ik er een wou dragen. (ben bijna 16)
Ik heb hem nog maar een tijdje en heb hem voor de eerste keren op paarden gedragen, dat viel heel goed mee.
Ik dacht dat ik misschien slechter ging zitten of dat dat onderste deel aan mijn rug tegen het zadel zou duwen.
Maar enkele dagen geleden, op de rug van een pony met een klein zadeltje, vond ik het soms wel irritant dat het
af en toe tegen dat zadel duwde als ik doorzat...
Maar goed, ik rij bijna altijd op paarden.

Verder ben ik er nog niet mee gevallen (houden zo!) dus ik weet niet of het veel helpt.

edit: ik rij alleen dressuur

Salinicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 21:30

Je moet er idd niet een hebben die te lang is, dan komt hij aan de achterkan op het zadel. Goed op letten dus!