Hoofd wiebelen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xNoName

Hoofd wiebelen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-07 07:27

Hoi mijn paard wiebelt met z'n hoofd tijdens het rijden.
ik rijd wedstrijden dus het moet echt ff over gaan.
Nu hebt ik een martignaal en slofteugels, dat werkt al een stuk beter.
Vooral als ik hem een wat hardere spoorwrijf geef doet hij dat.
En als ik hem met mijn zweep corrigeer dan gaat hij steigeren dat is inmiddels wel afgeleerd door hem vast te binden)
maar heeft iemand een andere oplossing? Harder laten rennen helpt niet dan gaat hij in rengalop want ik heb een duur renpaard.

Roxx

Re: Hoofd wiebelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 07:34

Goed zo! Misschien gewoon nog iets harder slaan? Rotbok! Dat zal hem leren! Boos!

Doei, doei

Tien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 07:39

Houd je je handen wel stil? Want dat is vaak de reden waarom ze met hun hoofd wiebelen.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 07:45

Roxx schreef:
Goed zo! Misschien gewoon nog iets harder slaan? Rotbok! Dat zal hem leren! Boos!

Doei, doei

en wat is dit voor een rare reactie? Verward

@ xnoname: Een martingaal en slofteugels lossen je probleem niet op, dit verdoezelt het alleen maar. En zijn tevens niet ontworpen om het hoofd van een paard stil te houden als dit 'wiebelt'. En het is (naar mijn mening) ook niet goed om zweep en sporen te gebruiken! want dit 'wiebelen' is veroorzaakt door de ruiter! Ik weet niet of dit dan door jou komt maar dit komt door de ruiter het zogenoemde zagen gaat doen (dus links rechts aan de teugel 'trekken' ) Het kan zijn dat die bij vorige eigenaren het geval was dat die dit deden of je hebt het dus zelf gedaan en dan is dit dus het gevolg. Als je dat doet, onmiddelijk mee stoppen! En met de tijd zal dat 'wiebelen' dan ook afnemen. Ik had dat namelijk ook bij mijn haflinger (door de vorige eigenaren) en dat is uiteindelijk ook weggegaan. Dit door op de juiste manier m'n handen en teugels etc. te gebruiken en níet door het gebruik van sporen en zweep deze raad ik je ten strengste af! Je moet je paard niet straffen voor wat een ruiter 'm heeft 'aangeleerd'.

welsh_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 07:46

Ik denk dat Roxx haar andere topic ook heeft gelezen !!

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 07:48

Maartje1990 schreef:
Roxx schreef:

Doei, doei

en wat is dit voor een rare reactie? Verward

@ xnoname: Een martingaal en slofteugels lossen je probleem niet op, dit verdoezelt het alleen maar. En zijn tevens niet ontworpen om het hoofd van een paard stil te houden als dit 'wiebelt'. En het is (naar mijn mening) ook niet goed om zweep en sporen te gebruiken! want dit 'wiebelen' is veroorzaakt door de ruiter! Ik weet niet of dit dan door jou komt maar dit komt door de ruiter het zogenoemde zagen gaat doen (dus links rechts aan de teugel 'trekken' ) Het kan zijn dat die bij vorige eigenaren het geval was dat die dit deden of je hebt het dus zelf gedaan en dan is dit dus het gevolg. Als je dat doet, onmiddelijk mee stoppen! En met de tijd zal dat 'wiebelen' dan ook afnemen. Ik had dat namelijk ook bij mijn haflinger (door de vorige eigenaren) en dat is uiteindelijk ook weggegaan. Dit door op de juiste manier m'n handen en teugels etc. te gebruiken en níet door het gebruik van sporen en zweep deze raad ik je ten strengste af! Je moet je paard niet straffen voor wat een ruiter 'm heeft 'aangeleerd'.

bekijk dat kind hara andere topics even, de middelbarescholen hebben ook weer vakantie en wat moeten die lieve kindertjes dan met hun vrije tijd? Inderdaad, mensen pesten op bokt

kim91

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 09:57

HAHAHA.. ik ben even al je topics aan het lezen.. je houd zeker van grapjes maken Lachen

MarloesRixt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 10:05

ja.. net ging er ook al een topic van dr op slot.. ze heeft niks beters te doen denk ik...
zielig hoor.. dat je je moet vermaken door andere mensen 'lastig te vallen'

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 10:07

Hopla, gewoon vastbinden die dure renpaarden. Touwtje hier, slofje daar en dat zal hem leren om als duur paard de eigen zin te doen..

Om toch nog (mocht het serieus opgevat worden iets mee te geven waar je wat aan hebt). Je paard (hoe duur dan ook) is rijtechnisch niet voor elkaar. Probeer eens dit op te lossen met andere instructie en rust, je paard in de stress helpen door sporen/ zweep en hulpteugels daar schiet je niets mee op.

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 10:14

Door allerhande hulpteugels er aan te hangen los je het probleem niet op
maar goed
ik neem jou niet serieus, nu ik meer topics van je gezien heb

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 10:14

Ik TEM dit even.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 10:16

Hang er genoeg hulpteugels aan gebruik goed je sporen en zweep.. Mischien dat hij dan binnenkort helemaal niets meer voor je doet.

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 10:48

YES EEN PENNY!

Zeg, als je dressuur doet, zorg je dan ook wel voor en elektrische prikstok? Dan gaan ze zo mooi apperjeren.

Niet vergeten bij het springen minstens een hindernis van 1.90 op te zetten, en dan glas op de bovenste balk doen he!

Maarreh, even serieus. Behalve een paard kríjgen, zou het weleens een goed idee zijn les te nemen. Daar hebben ze speciale scholen voor 'paardrijschool' oftewel 'manege'. Daar hebben ze allerhande lessen: aan de longe (lijkt me een idee voor jou, om te leren hoe je er sowieso al eens fatsoenlijk op zit), beginners lessen (kun jij beter even mee wachten) en dan komen de lessen waar je nog niet aan hoeft te denken. Als je dit al hebt gedaan, praten we weer over je young riders talenten

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 10:53

Je slof straker houden en mischien een stangbit met prikkels indoen

Xnorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 10:54

khirshanta schreef:
YES EEN PENNY!

volgens mij is deze nep hoor.. Scheve mond

Sisco4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 10:54

prikkeldraad om je bit heen doen. Of een stang met scharen van 30 cm, die werken ook wel redelijk.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 10:55

Gaat op haar handen zitten...

Stond al klaar om een serieus antwoord te geven. Hoop dat er snel een slotje opkomt. Rolleyes

Xnorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 10:56

Sisco4life schreef:
prikkeldraad om je bit heen doen. Of een stang met scharen van 30 cm, die werken ook wel redelijk.

het werkt bij mijn dure renpaarden om van die knuppels met stekels te gebruiken inplaats van een zweep Huilen van het lachen dan gaan ze heel stil liggen en dan wiebelen ze helemaal niet meer met hun hoofd ROFL

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 10:56

Helma_Edda schreef:
khirshanta schreef:
YES EEN PENNY!

volgens mij is deze nep hoor.. Scheve mond

houdbaarheidsdata is verlopen Huilen van het lachen

Sisco4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 10:59

Helma_Edda schreef:
Sisco4life schreef:

het werkt bij mijn dure renpaarden om van die knuppels met stekels te gebruiken inplaats van een zweep Huilen van het lachen dan gaan ze heel stil liggen en dan wiebelen ze helemaal niet meer met hun hoofd ROFL

Achja..weetje wat: Je brengt hem gewoon naar de slacht, kogel door de kop en klaar.
Krijg jij je geld. Van dat geld koop je een hobbel paard, deze is bitloos te rijden en beweegt alleen in voorwaardse richting met het hoofd wanneer jij dat wilt. Stop je er batterijen in dan gaat ie sneller en kan je ermee racen.

Succes!

Xnorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 11:01

Sisco4life schreef:
Helma_Edda schreef:

Achja..weetje wat: Je brengt hem gewoon naar de slacht, kogel door de kop en klaar.
Krijg jij je geld. Van dat geld koop je een hobbel paard, deze is bitloos te rijden en beweegt alleen in voorwaardse richting met het hoofd wanneer jij dat wilt. Stop je er batterijen in dan gaat ie sneller en kan je ermee racen.

Succes!

ROFL

maartje_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 11:02

MissToseland schreef:
maar goed

Kan me alleen maar bij jou aansluiten..........

Probeer anders eens goede instructie te krijgen.....Er is vast wel een manege of rijvereniging bij je in de buurt

_Evelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 11:05

Probeer inderdaad een goede instructie te krijgen. Doei, doei

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 11:09

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 11:38

maartje_h schreef:
MissToseland schreef:
maar goed

Kan me alleen maar bij jou aansluiten..........
Probeer anders eens goede instructie te krijgen.....Er is vast wel een manege of rijvereniging bij je in de buurt

Ik ook...