Paard wordt gek bij zien andere paarden!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ellebelletje

Paard wordt gek bij zien andere paarden!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-07 06:36

Ja...ons jan die heeft het flink in dr bol gekregen Slapen

Sinds een tijdje wordt ze helemaal gek als ze langs de weg in de wei een stel paarden ziet!
Ze begint te draven zowel onder het zadel als aan de hand en snuift als een gek de lucht in.
Vooral als ik erop zit draait ze dr kont onder me weg en draait haar lichaam naar de paarden.
Ook rent ze dan een stukje mega voorruit en staat vervolgens weer stokstijf.

Wanneer we pas voorbij zijn, kalmeert ze.

Ik heb van alles geprobeerd, van boos worden tot rustig benaderen.
Toch blijft ze helemaal gek worden als er een ander paard te zien valt.
Kwaad worden heeft niet veel zin, want haar ogen popen d'r hoofd bijna uit en haar nek is 1 blok spier op dat moment..ze is dan helemaal stijf gespannen en helemaal even door het dolle heen.

Hebben jullie tips of trucs wat bij jullie geholpen heeft? Wie kent dit, en hoe gaan jullie ermee om?!

groetjes el

ellepel

Re: Paard wordt gek bij zien andere paarden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 06:56

negeren Haha!
je zegt zelf al dat als jullie voorbij zijn dat ze dan kalmeert dus gewoon negeren.
laat maar dansen ga desnoods een liedje zingen zodat je ademhaling normaal word.
reageren paarden vaak op he, paard opgewonden,jij opgewonden ,dan gaat je ademhaling sneller, liedje zingen werkt dan vaak toch wel goed.
als je reageerd heeft ze een bevestiging op haar gedrag dus beste is gewoon negeren Knipoog

als ze eenmaal doorheeft dat er helemal niks bijzonders is en jij niet reageerd houd ze vanzelf wel weer ermee op

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 07:03

rij met iemand mee te paard Lachen
maybe reageerd je paard dan minder heftig.

succes Lachen

Bluebontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 09:34

Uit ervaring kan ik je zeggen dat een ander paard erbij geen mieter helpt (tenminste bij die van ons niet) Het is even vervelend, maar je kunt het het beste negeren. Gewoon goed je benen eraan houden.

CHIR

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 15:37

ghehe
ik weet niet hoelang jouw paard dit al heeft, maar ik heb dit ook wel eens gezien bij een paard waar dat met iets heel anders te maken had dan gek zijn Lachen deze merrie was gewoon superhengstig en reageerde op elke man (hengst of ruin en op afstand op elk paard) die ze maar zag.
Nouja, na een weekje was et weer over Knipoog

jasminum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 15:41

staat ze ook in de wei, alleen? of staat ze op stal? het kan ook te maken hebben met te weinig lichamelijk contact, waardoor ze als ze een ander paard ziet, zo ontzettend opgewonden wordt.

als ze dat wel heeft, gewoon negeren.
succes ermee!

Selket

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 15:49

Mijn paard heeft dit ook.. teminste, niet met de paarden bij ons op stal, maar met vreemde paarden.. én met stieren/koeien Clown heel vervelend en ik vind het af en toe ook eng als ze wilt gaan rennen en er komt net een auto aan Nagelbijten / Gniffelen Stipje dus, ben wel benieuwd wat voor tips er nog meer komen Lachen

Ceres_olisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 17:51

oh dat is erg vervelend ik heb ook ooit eens zoon paardje vezorgt een shetlander die werd ook heeelemaal gek in zijn hoofd

Chantal16

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 19:22

Staat ze alleen in de wei? Als dat zo is.. dan voelt ze zich miss wel eenzaam, als ze dan een ander paard ziet.. wordt ze helemaal blij!

Succes ermee!!

Corinne14

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 19:55

Rian_Luna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 21:17

ja dat probleem kan ik ook,
ik rij dr nog niet op maar als ik dr longeer of als ze gewoon in de wei staat word ze gek als ze ook maar een paard hoort of ziet